שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » "נשקל שינוי פטור הבידוד למחוסנים ומחלימים"
ד"ר אלרעי
ד"ר אלרעי פרייס בוועדת החוקה: "בעקבות מקרי תחלואה חוזרת והווריאנטים שוקלים לשנות את הפטור מבידוד למחוסנים או מחלימים שחזרו מחו"ל"
מתחם בדיקות בנתב"ג | צילום: Gil Cohen Magen, שאטרסטוק

ד"ר שרון אלרעי פרייס, ראש שרותי בריאות הציבור, אמר היום (שני) הבדיון בועדת החוקה כי"כרגע מי שחוזר מחו"ל וחוסן, לא נדרש לבידוד אך עושים בדיקה מחודשת לגבי הצורך בבידוד למי שחזרו מחו"ל לאור הווריאנטים ולפי מקרים של תחלואה חוזרת גם באנשים שחלו כבר וגם באנשים מחוסנים".

"נכון להיום הם לא נדרשים בבידוד אך זה נמצא בחשיבה. הסיכון להידבק הוא לא אפס ויש הכרעה משמעותית לניהול הסיכונים הללו בתבונה. נושא הבדיקות בכניסה גם למחוסנים נמצא בדיון. לגבי הבידוד צריך לשקול אם לחכות לתוצאות הבדיקה או לחייב בבידוד ארוך יותר".

בהתייחסה לאחוז המאומתים החוזרים מחו"ל אמרה: "4%-3% מהאנשים שחוזרים ממדינות הם מאומתים ביום הנחיתה. זה אמנם מיעוט אך מתוך האחוז הזה של המאומתים לאורך המגפה ראינו שינוי. בנובמבר עלה ל-10% אלו שיהיו מאומתים לאחר חזרתם, בדצמבר עלינו ל-16% ובינואר בין 50% ל-60% השינוי הזה נובע מכמה סיבות – גם מההכרח לבדיקה (במקום מלונית), וגם בעקבות הווריאנטים".

בתוך כך, יו"ר ועדת החוקה ח"כ אשר הכריז על הפסקה בדיונים להארכת הסגר לאחר שתקנות הארכת הסגר נפלו בהצבעה בעקבות התנגדות ח"כ טיבי. יודגש כי תקנות הסגר עדיין בתוקפן לאחר שיו"ר הוועדה ח"כ יעקב אשר הגיש רביזיה על ההצבעה

בנוסף, הוועדה אישרה בכפוף לרביזיה שהגיש ח"כ אחמד טיבי, את חובת בידוד לשבים לארץ מכל מדינות העולם במלוניות מטעם המדינה, החל מיום שלישי, ה-2.2.21 ועד ליום ראשון, ה-7.2.21.

ח"כ טיבי הדגיש כי הוא מתנגד לכל התקנות "עד שלא יתייחסו ברצינות לאזרחים התקועים במעברים" לאחר שהעלה את מצוקתם של עשרות סטודנטים לרפואה שסיימו לימודיהם ותקועים במעבר היבשתי.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא מרוצה מהיחס שהוא מקבל, שיבדוק איזה יחס הוא נותן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים