שיתוף
תגובות
כלכלה » פיננסים » שוק ההון חוזר לרמות שקדמו לימי טרום המשבר
הסיכון גובר
למרות שהמשבר עדיין בעיצומו, נראה כי בכל הנוגע לשוק ההון כללי המשחק שונים • המצב בכלכלה הריאלית לא מנע משוק ההון לחזור לרמתו ערב פרוץ המשבר
ניו יורק | צילום: שאטרסטוק

למרות שמשבר הקורונה עדיין בעיצומו וטרם נמצא החיסון לנגיף, בשוק ההון ממהרים להעלות הילוך. שוק המניות מחזיק מעמד והמחירים בו נושקים לרמתם ערב משבר הקורונה. זאת, למרות מצב הכלכלה הריאלית והשפעתה על עונת הדו"חות הכספיים.

"נראה כי התשואות הנמוכות עד אפסיות באפיקים הסולידיים מעודדות את המשקיעים להמשיך להשקיע בנכסי סיכון ומעניקות תמיכה לשוקי המניות", מעריך פול קליין, מנכ"ל וידאה (VIDEA), חברת ניהול ההשקעות הדיגיטלי מבית לאומי.

לדבריו, "כדי להשיג תשואה בתקופה הקרובה יש צורך לקחת יותר סיכונים, ונראה כי משקיעים רבים מוכנים לעשות זאת. לא ניתן להימנע מנטילת סיכון כלל אך ניתן לנהל אותו. ההטרוגניות הרבה בביצועי המניות השונות ממחישה את הסיכון בהסתמכות על בחירת מניות בודדות ואת הערך הרב שיש בהיצמדות למדדים, אשר הפיזור בהם מקטין את אותו הסיכון בתקופה זו ובכלל".

מדד S&P500 נמוך רק בכ-2% מנקודת השיא שלו בפברואר, ערב התפרצות הוירוס באירופה ובארה"ב. מנקודת השפל שלו במרץ, עלה מדד S&P-500 ב-44%. זאת, כשבמקביל פורסמו נתוני הירידה בתוצר בארה"ב, שהיו הגרועים ביותר מזה עשורים. גם הדו"חות הכספיים שפורסמו בתקופה האחרונה היו רחוקים מלהיות מזהירים ומשקפים את מצב הכלכלה הריאלית בעולם. עם זאת, הם היו הרבה יותר גבוהים מהציפיות המוקדמות.

קליין מעריך, כי "כמו בכל משבר יש גופים שיצאו נשכרים מהמצב – ונראה שהמשקיעים שואבים מכך עידוד. זאת, לצד התשואות הנמוכות מאוד על נכסים סולידיים כמו אג"ח לטווח קצר. גם בנכסים שרמת הסיכון בהם גבוהה יותר לכאורה, כמו האג"ח הקונצרניות, התשואות נמוכות על רקע תמיכת הבנקים המרכזיים".

לדבריו, "המשמעות היא שכדי להשיג תשואה בתקופה הקרובה יש צורך לקחת יותר סיכונים, ונראה כי משקיעים רבים מוכנים לעשות זאת. לא ניתן להימנע מנטילת סיכון כלל אך ניתן לנהל אותו. ההטרוגניות הרבה בביצועי המניות השונות ממחישה את הסיכון בהסתמכות על בחירת מניות בודדות ואת הערך הרב שיש בהיצמדות למדדים, אשר הפיזור בהם מקטין את אותו הסיכון בתקופה זו ובכלל. חשוב גם לזכור כי אנו נמצאים בתקופה שבה השווקים תנודתיים מאוד, ולכן ההשקעה צריכה להיות מותאמת לסיבולת הסיכון של המשקיע".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
לא משנה כמה המצב טוב או רע, תמיד הוא בסוף משתנה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים