שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » שחרור שבויים בתמורה ל-7 מיליון דולר
ארה"ב ואיראן
דיווחים במקביל בתקשורת הלבנונית כי בריטניה תקיים עסקה דומה עם איראן ותשלם להם סכום של 400 מיליון פאונד בתמורה לשחרור העיתונאית האיראנית-בריטית
דגלי ארה"ב ואיראן | צילום: danielo, שאטרסטוק

על פי דיווחים בכלי התקשורת בלבנון המזוהה עם ארגון הטרור חיזבאללה, ארה"ב ואיראן סיכמו ביניהן כי איראן תשחרר ארבעה עצורים אמריקאים שהואשמו בריגול, בתמורה להעברת סכום של 7 מיליון דולר מארה"ב לאיראן, וכן המשך המשא ומתן על הסכם הגרעין.

דיווחים במקביל בתקשורת הלבנונית כי בריטניה תקיים עסקה דומה עם איראן ותשלם להם סכום של 400 מיליון פאונד בתמורה לשחרור העיתונאית האיראנית-בריטית, נזנין רטקליף, ששבויה בידי איראן. בכיר באיראן אישר את הדיווח ואמר כי "תתקיים עסקת עצורים, בין איראן לארצות הברית ובריטניה".

הבכיר האיראני הוסיף כי העיתונאית הבריטית-איראנית, נזנין רטקליף, תשוחרר לאחר תשלום של חוב צבאי שבריטניה חייבת לטהרן. אותו גורם אישר בנפרד את הדיווח המוקדם יותר של ערוץ אל-מייאדין אודות עסקת חילופי האסירים. "שחרורה של העיתונאית רטקליף בתמורה לתשלום בריטניה סכום של 400 מיליון פאונד. לאחר תשלום החוב, החוב של בריטניה לאיראן יסתיים סופית" אמר הבכיר.

כזכור, נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן שוקל לבטל נתח משמעותי מהסנקציות שממשל טראמפ הטיל על איראן – כך לדברי בכירים אמריקניים בהווה ובעבר שצוטטו בסוכנות הידיעות AP. מטרת המהלך היא להחזיר את איראן להסכם הגרעין שנחתם ב-2015, זאת במקביל לשיחות שמתקיימות בוושינגטון בין גורמי הביטחון הישראלים לאלו האמריקנים.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
חכמה אמיתית היא לדעת שאתה לא יודע כלום...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים