שיתוף
תגובות
צרכנות » שטראוס: "העלאת מחיר הינה המוצא האחרון"
בתשובה לשרים
גיורא בר דעה, נשיא ומנכ"ל קבוצת שטראוס עונה במכתב חוזר לשרים ליברמן וברביבאי בעקבות המכתב ששלחו אליו בעניין יוקר המחייה
שטראוס - בניין מטה הקבוצה בפתח תקווה | צילום: ויקיפדיה - Creative Commons Attribution-Share Alike 4.0 International ייחוס 4.0 בין־לאומי

גיורא בר דעה, נשיא ומנכ"ל קבוצת שטראוס עונה במכתב חוזר לשרים ליברמן וברביבאי בעקבות המכתב ששלחו אליו בעניין יוקר המחייה ובבקשה להימנע מעליית מחירים – "הכרזתכם על העלאת מחירים בעת הזו היא צינית ופוגעת באזרחי המדינה", נאמר במכתב של השרים ליברמן וברביבאי שנשלח לבעלי החברות והמפעלים.

בר דעה פותח את מכתבו לשרים: "ימים מורכבים עוברים על כולנו ימים של טלטלה בריאותית וכלכלית במדינה ובכל העולם. ברור לנו האתגר שניצב בפני ממשלת ישראל ובפניכם כשרים שאחראים על חוסנה הכלכלי והחברתי של ישראל. יחד עם זאת אני רוצה לפתוח ולציין כי הופתענו מאוד לקרוא אמש את מכתבכם מיום ה-30.1, אותו קיבלנו מאמצעי התקשורת לאחר פרסומו ברבים".

"לצערי, נושא הפנייה והתוכן המרכזי של מכתבכם אינו מדויק וחוטא למציאות. למען הסר ספק חשוב לי להדגיש, כי שטראוס לא העלתה את מחירם של מוצריה בישראל – בין אם בתקופה הנוכחית ובין אם בעשור האחרון ואף הפחיתה מחירי מוצרים מסוימים בתקופה זו. אמרנו פעמים רבות בשנים האחרונות כי נעשה כל שביכולתנו על מנת שלא להידרש להעלאות מחיר – והוכחנו שכך הם אכן הדברים".

"כל זאת כחלק מתפיסת החברה, שרואה עצמה נטועה עמוק בתוך ההוויה הישראלית, כמי שמייצרת ומשווקת לכל בית בישראל בכל אתר בישראל במשך 80 שנה. יתרה מכך, בניגוד לרושם שאולי נוצר, שטראוס לא הודיעה בחודשים האחרונים כי בכוונתה להעלות מחירים בישראל אמירה זאת המיוחסת לנו במכתבכם לצערי אינה נכונה. אני מנצל הזדמנות זאת על מנת לציין בפניכם באופן ברור כי שטראוס ממשיכה לדבוק בקו בו נהגה בעשור האחרון לפיו העלאת מחיר הינה ותמשיך להיות המוצא האחרון".

"שטראוס היא חברה ציבורית בינלאומית שכמחצית מעסקיה נמצאים בכ-20 מדינות שונות, בהן ארה"ב, ברזיל, סין, ומזרח אירופה – התחזקות השקל מול המטבעות הזרים פגעה בשנים האחרונות בהכנסות החברה וברווחיה והובילה את שטראוס לבצע התאמות מחיר בחו"ל אך לא בישראל לגבי פעילותנו בישראל – שטראוס הייתה ונשארה חברה ישראלית שבסיסה כאן".

"אנו רואים עצמנו חלק מעמוד השדרה של התעשייה הישראלית בכלל ותעשיית המזון בפרט. אנו מעסיקים אלפי עובדים ברחבי הארץ, רובם בפריפריה, כאשר במהלך משבר הקורונה לא פיטרנו אף עובד ולא הוצאנו אף עובד לחל"ת. זאת למרות שחלקים ניכרים מפעילות החברה (בהם רשת בתי הקפה, והפעילות המוסדית) הושבתו כמעט כליל חודשים ארוכים זאת כחלק מתפיסת המחויבות שלנו לחברה בכלל ולעובדי שטראוס לאורך השנים".

"ראוי לציין בהקשר זה, כי בשנים האחרונות השקענו מאות מיליוני דולרים בתהליכי שיפור אוטומציה וחדשנות פיתחנו את התעשייה הישראלית והבאנו ערך לציבור הצרכנים. במקביל אנו פועלים לצמצם את ההשפעות הסביבתיות של החברה, לפתח מוצרים בסטנדרטים גבוהים, לקדם תעסוקה מגוונת ומכלילה. זאת מתוך שאיפה להיות חברה שמייצרת ערך חיובי לכל מחזיקי העניין שלה. חלק מהחוסן הכלכלי והחברתי של המדינה נשען על האקו סיסטם והאווירה הציבורית שמאפשרת לעסקים לפעול, מעודדת אותם לבצע השקעות ותומכת ביכולתם לבצע התאמות לתנאי השוק המשתנים".

"בקשתי מכם – אנא שימרו על סביבה שמכבדת ותומכת ביכולתן של חברות תעשייתיות לפעול ולשגשג במדינה. ברצוננו להמשיך להשקיע, לייצר ולספק מזון ומשקאות מצוינים לציבור בישראל וכן לפעול בסביבה שמעודדת צמיחה המושתתת על אמון".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הישג ענק הוא להגיב באותה צורה גם כאשר מנצחים וגם כאשר מפסידים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים