שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » שיא של חודשים – 123 חולי קורונה חדשים אתמול
התפרצות מחודשת
ראש הממשלה יקיים דיון עם שרי הבריאות, התחבורה וביטחון הפנים • פרופ' אש: "יוטל קנס גבוה בסביבות 5,000 ש"ח לנוסעים למדינות אסורות"
תגיות:
קורונה | צילום: My Ocean Production, שאטרסטוק

ביממה האחרונה אותרו בישראל 123 חולי קורונה חדשים, מתוכם 74 ילדים, הנתון הגבוה ביותר מזה חודשיים. לפי משרד הבריאות, היום מאושפזים בכל בתי החולים בישראל 25 חולי קורונה במצב קשה. 19 מתוכם במצב קריטי, 18 מונשמים.

במועצת בנימינה-גבעת עדה כשלעצמה, שנחשבת ל"יישוב צהוב", יש סך הכל 90 מאומתים וכמעט 1,000 מבודדים. בכל רחבי ישראל יש כיום 434 מאומתים, כשרק בשבוע האחרון התגלו 219 איש כחיוביים לנגיף. מתוך כלל הנדבקים, בשבוע האחרון, 111 מתחת לגיל 16. כ-70% מכל אותם מאומתים נדבקו בזן ההודי.

עקבות העלייה במספרים, שבאה אחרי חודשים של דעיכה משמעותית בהתפשטות המגיפה, ראש הממשלה נפתלי בנט יקיים סיור ודיון מקצועי בנתב"ג בשעה 16:30, יחד עם שר הבריאות ניצן הורוביץ ושרת התחבורה מרב מיכאלי.

ממונה הקורונה פרופ' נחמן אש הביע היום חשש מהשינוי במגמה בתחלואה ואמר בכאן רשת ב: "מקווה שכל הצעדים שננקטים יצליחו לכבות את האש במוקדים האלו, אבל יכול להיות שזה יתפתח אחרת והתחלואה תגדל". עם זאת אמר אש כי מצבה של ישראל טוב משל בריטניה בשל אחוז ההתחסנות הגבוה והעריך שגם אם יתפרץ גל תחלואה זה לא יהיה כמו בעבר.

בתוך כך אמר אש כי הממשלה צפויה להטיל קנס גבוה לנוסעים למדינות אסורות וכי יש לעשות את כל המאמצים כדי לצמצם את הכניסה לישראל: "להאט את הכניסה, לצמצם אותה למינימום, כך שאפשר יהיה לעצור את ההתפשטות. כעת השתנתה היכולת להטיל סנקציות, יוטל קנס גבוה, סביב 5,000 ש"ח לנוסעים למדינות אסורות. אין לי ספק שזה ירתיע".

בנוגע לחיסון בני 12 עד 15 אמר אש: "היום אנחנו אומרים לכולם- בואו להתחסן. זה משהו שלא אמרנו עד היום. אנחנו נעודד את הילדים לבוא להתחסן, הקופות יגדילו את הזמינות ויהיו מבצעי חיסונים שנקדם. אני חושש מהתפרצות נוספת בספטמבר עם החזרה ללימודים. אנחנו מקווים להגיע לאחוז מחוסנים גבוה ככל האפשר אצל הילדים. אשמח לראות שיעור של 50% מחוסנים אצל הילדים". אש אמר כי בשלב זה לא נשקלת החזרת המסכות בחללים סגורים או מגבלות נוספות, פרט למקומות שבהם נרשמה התפרצות.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
התקשורת, כמו אש, היא משרת נהדר, אך אדון נורא
(ג'יימס פנימור קופר)

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים