שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » שיחת הצעקות בממשלה בין נתניהו לגנץ
האזינו
ראש הממשלה הטיח ברה"מ החליפי האשמות חמורות באוזני השרים: "דם המתים יהיה על ידיך". יו"ר כחול לבן השיב בתקיפות וצעק: "אל תלמד אותי אחריות לחיי אדם"
רה"מ בנימין נתניהו ויו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ
קטע משיחת הצעקות בממשלה |
צילום: חדשות הערב, כאן 11

ההקלטות מישיבת הממשלה שנערכה ביום חמישי האחרון ב'זום' באשר לתקנות הקורונה פורסמו ב'כאן חדשות' ו'חדשות 12', בהן הורגש המתח בין חברי כחול לבן לבין ראש הממשלה בנימין נתניהו. במהלכן, הוטחו האשמות וצעקות בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לראש הממשלה החליפי בניע גנץ.

בהקלטות שפרסם מיכאל שמש נשמע נתניהו מטיח בגנץ: "אם אינני טועה, ישיבת הממשלה התעכבה כמה ימים טובים בגלל הדרישה להעביר תחילה את הקנסות בכנסת". גנץ הגיב בצעקות: "ראש הממשלה, הישיבה הזאת הייתה צריכה להיות אתמול בבוקר. כך אתה סיכמת איתי".

ראש הממשלה: "אנחנו סיכמנו דבר אחד, שאנחנו נביא את הדברים כשיש לנו נתונים טובים. היינו, או יותר נכון… שאנחנו נצא מזה. אבל דבר אחד בטוח, אני מבין את האג'נדה, אני לא מציע להתעכב עליה. אנחנו לוקחים זמן יקר".

שר הביטחון השיב: "אתה אינך מדייק, ראש הממשלה… אתה, שר הבריאות ואני היינו על אותה שיחה. עוד אנשים היו על השיחה הזאת. סוכם שתהיה ישיבת ממשלה ביום רביעי בבוקר ונדון איך ממשיכים. זה היה הסיכום. הוא לא קרה. גם הוא לא קרה".

שר הבריאות יולי אדלשטיין, שנכח גם הוא בשיחה, שיגר עקיצה לשר הביטחון גנץ ולשר לביטחון הפנים אמיר אוחנה: "השר אוחנה, אתה איתנו על המסך? אני לא רואה אותך. אתמול הכותרת ב"גלובס" היא כדלקמן, שר הביטחון, אומר מנכ"ל ביג "אני פותח ביום ראשון ולא מעניין אותי שום דבר". אז אני מקווה מאוד שלאור חוק הקנסות שעבר בתמיכתך הגדולה, שר הביטחון, שיבואו השוטרים וידביקו לו בכל ביג שפתוח את הקנס המקסימלי, כי אם כך יתנהל העסק אז אנחנו גם… פשוט אנה אנו באים?"

גנץ שב וצעק לעבר נתניהו: "פיליבסטר פוליטי ופיליבסטר אפידמיולוגי כזה, שבסופו של דבר אומרים לא, נתחיל רק ביום שני ורק אז נעשה שלב ראשון, נחכה עשרה ימים. והם עושים את זה בתנאים טובים, וצריך להגיד את האמת על זה".

נתניהו: "הדיון לא קרה מכמה טעמים. אתה יודע שהכנסת לא השלימה את החקיקה וחיכינו. הבקשה להשלמת חקיקה, הבקשה לחקיקה בכנסת הייתה שלכם". גנץ הגיב: "אפשר היה לעשות את הדיון על הסגר גם בלי הקנסות, זה לא נכון. אפשר היה לעשות את זה קודם. הסיפור של הקנסות לקח חודשיים, אתה יודע את זה. הוא שכב חודשיים ולא קודם, אתה יודע את זה היטב".

ראש הממשלה האשים את שר הביטחון בהדלפות מהישיבה בזמן אמת: "אני מציע שתוציא כותרות מהר". גנץ הגיב: "אני מוציא כותרות כל הזמן, זה מה שאני עושה. אני יושב פה ומוציא כותרות מההתחלה ועד עכשיו. שעתיים וחצי מביא מומחים. אני יושב ומוציא כותרות, לא עושה שום דבר חוץ מזה".

בהקלטות נוספות שפורסמו על ידי ירון אברהם, נשמע נתניהו תוקף את כחול לבן: "הציבור מבין היטב מה המשחק שלכם. הוא מבין שאתם דנים הרבה מאוד ישראלים לתחלואה קשה ולמוות קשה. למוות. הבאתי את הדברים להצבעה בידיעה ברורה שאתם מיד תפילו אותם, התרגיל הידוע. שמענו את היועמ"ש שהמיקרופון, הוא חשב שהוא לא פתוח, שמענו מה שהוא אמר, אנחנו מבינים את המשחק הזה".

נתניהו האשים את יו"ר כחול לבן כי מתנהל בהתאם להוראות של יועציו הפוליטיים, גנץ השיב: "אני רוצה להגיד לך בצורה ברורה. לא החלפתי מילה וחצי מילה על המשפט הזה. דיברתי איתך, עם שר האוצר והבריאות. אל תספר לי סיפורים, אל תלמד אותי על אחריות לחיי אדם, כלום".

רה"מ נתניהו תקף בחזרה: "החיים של ישראלים רבים יהיו, הדם של החיים שלהם יהיה על הידיים שלך, בני אל תספר לי סיפורים". השר חילי טרופר התייצב לצדו של גנץ ואמר: "לדעתי אפשר להגיע לפתרון. אני לא חושב שיש טעם להאשים איזשהו צד כמישהו שמסכן חיים. הדבר האחרון שאפשר להגיד על בני גנץ".

נתניהו השיב לדבריו של השר טרופר: "חילי, חילי טרופר, אנחנו שמענו את המומחים, שמענו אותם בצורה שאני לא שמעתי אותם אף פעם מדברים. הם אמרו, בתחילת המגפה דיברנו על אלפי הרוגים, על אלפי מתים, גיחכו אותי, ביטלו את זה. ועכשיו אנחנו על 5,000 הרוגים, 5,000 מתים. ועכשיו אומרת שרון אלרעי-פרייס, מגובה בכל המומחים, בלי יוצא מן הכלל.

"אנחנו מאפשרים לאחרים להעלות לדיון, כל אחד יכול לשפוט מה ערך הדברים שהם אמרו", השיב נתניהו לטענות של השרה אורית פרקש מכחול לבן שטענה כי רק מומחים התמכים בעמדת משרד הבריאות זומנו לישיבה. "כל המומחים האחרים אומרים שאם אנחנו נפתח עכשיו, נסטה מההגבלות של משרד הבריאות ונפתח על פי הצעתכם את המסחר בעוד כמה ימים, הם אומרים שזה יביא לכך שימותו, שקודם יחלו, יחלו במחלה קשה, ואלפי אלפי ישראלים מן הסתם גם ימותו".

נתניהו המשיך: "הם אומרים שזה יעלה ל-8,000, ל-16 אלף, ואחר כך ל-32 אלף. עכשיו לא יכול להיות שאתם לא שמעתם אותם, ואף זאת, לאחר ששמעתם אותם, אתם באים בעמדה אחודה שמתנגדים, שאתם מתנגדים להחלטות של משרד הבריאות, שלדעתי הן היו, לאור התחזיות שלהם, אפילו היו מדודות למדי, מדודות למדי".

ראש הממשלה הוסיף והתבטא בחריפות: "אנחנו מבינים שאתם לוקחים קו לעומתי, אנחנו מבינים שזו האסטרטגיה שלכם. לפתוח, לפתוח, לפתוח, התחלואה תתפשט ואתם יודעים בדיוק מה תהיינה התוצאות. בחודשיים, ב-50 יום האלה שנותרו עד הבחירות אני צופה שכול הזמן תתנגדו, לכל דבר שאנחנו מביאים. התנגדתם לתוכנית של הערבים, התנגדתם עכשיו לדבר הפשוט הזה".

בלשכת גנץ הגיבו להדלפות ורמזו כי נתניהו עומד מאחוריהן: "בהמשך להדלפות המגמתיות והחמורות מדיוני הממשלה דורש שר הביטחון לפרסם את הפרוטוקולים של דיוני הממשלה בנושא הקורונה וקבינט הקורונה במלואם ולא רק הדלפות לצרכים אישיים ומשפטיים של ראש הממשלה".

ראש האופזויציה ויו"ר יש עתיד יאיר לפיד בתגובה לפרסומים הערב: "הדלפת ההקלטות והצעקות בישיבת הממשלה מוכיחות שנתניהו עבר מקמפיין ״הצלחה כבירה״ לקמפיין ״לא אני אשם בכשלון״. ישראל חייבת ממשלה שפויה".

מתקווה חדשה נמסר: ״ההקלטות שנחשפו הערב מישיבת הממשלה הן עדות נוספת לאופן הכאוטי והמחפיר בו מתנהלים ענייניה החשובים ביותר של ישראל ובהם משבר הקורונה. אופי ורמת השיח והעדר הכבוד בין נתניהו לשריו ובין השרים השונים מהווים שפל חדש שמבזה את ישראל ואזרחיה. ישראל ראויה להנהגה שתנהג בכבוד בשותפים, ביריבים פוליטיים ובאזרחיה".

יו"ר ימינה נפתלי בנט: "כאוס. נתניהו וגנץ צורחים הזה על זה. רגב ואדלשטיין מגלגלים את מחדל המוטציות בנתב״ג זה על זה. 5,000 ישראלים מתו. הורי ישראל לא מבינים מה קורה בבוקר. תנו לנו את המושכות. נרגיע. נוציא את ישראל מהכאוס. נמגר את הקורונה. נייצר 400,000 מקומות פרנסה. יש מנהיגות אחרת".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמונה זה לעלות במדרגה הראשונה, למרות שלא רואים את כל גרם המדרגות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים