שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » שיחת הצעקות של טראמפ בפריצה לקפיטול
נחשף
נחשף תמלול משיחת טלפון שקיים טראמפ עם מנהיג הרפובליקני בבית הנבחרים בזמן המהומות בקפיטול: "אני מניח שהאנשים האלה מוטרדים מהבחירות יותר ממך", אמר הנשיא דאז
דונלד טראמפ | צילום: צילום מסך: אינסטגרם

רשת CNN חשפה כי בשיחת טלפון שקיים הנשיא לשעבר דונלד טראמפ עם מנהיג המפלגה הרפובליקנית בבית הנבחרים קווין מקארתי, בשעה שתומכי טראמפ התפרעו במבנה הקונגרס, והנשיא סירב לקרוא למתפרעים לסגת גם לאחר שהתבקש לעשות כך.

"ובכן, קווין, אני מניח שהאנשים האלה מוטרדים יותר מהבחירות ממך", אמר טראמפ, על פי מחוקקים שתודרכו על השיחה לאחר מכן על ידי קווין מקארתי, שנגיב בזעם לנשיא:  "עם מי אתה חושב שאתה מדבר?"

גורמים המעורים בפרטי השיחה טוענים כי אחרי דבריו של טראמפ השיחה הדרדרה לצעקות בין השניים. מקארתי זעם ואמר לנשיא לשעבר שהפורעים פורצים למשרדו דרך החלונות. הוא התעקש כי המוחאים האלימים הם תומכיו, והפציר בו לקרוא להם לעצור ממעשיהם.

"זה לא שהוא התנהל כמו צופה מהצד שאי אפשר להטיל עליו את האשמה במהלך המהומות. הוא היה בעד הפורעים", אמר לסי-אן-אן חבר קונגרס רפובליקני. "ב-13 בינואר קווין מקארתי אמר בקונגרס כי הנשיא נושא באחריות, וזה אכן נכון".

הצילומים הדרמטיים מהפריצה לבניין הקפיטול, שהציגו לאחרונה התובעים במשפט ההדחה של טראמפ בסנאט, הראו עד כמה היו קרובים המתפרעים לסגן הנשיא מייק פנס ולעוזרו של סגן הנשיא, שנשא עמו את "הפוטבול הגרעיני", שנועד למקרה שהנשיא הופך ללא כשיר.

עורכי דינו של טראמפ האשימו את הדמוקרטים במוסר כפול בהעמדתם את טראמפ לדין באשמת הסתה, כיוון שהשתמשו במילה "מלחמה" בעצמם. "המאמץ חסר התקדים הזה לא קשור לדמוקרטים שמתנגדים לאלימות פוליטית", אמר עורך הדין של טראמפ, מייקל ואן דר וין וטען כי כמה דמוקרטים "עודדו ותמכו" את האלימות שפרצה בהפגנות נגד גזענות ברחבי ארצות הברית בקיץ שעבר מבלי להתמודד עם השלכות משפטיות.

במהלך המהומות האלימות שהתרחשו בחודש שעבר נהרגו ארבעה בני אדם נהרגו ו-52 נוספים נעצרו. המפגינים ניסו לפרוץ לבניים הקפיטול בזמן הדיון על אשרור תוצאות הבחירות בארצות הברית. בעקבות העימותים הושהה הדיון והתחדש כעבור שעות ספורות, לאחר שעשרות אלפים מתומכי טראמפ, שפרצו לבניין, פונו מהמקום. זאת, בעוד שוושינגטון נתונה תחת עוצר לילי.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היכולת החשובה בחיים היא היכולת להשתנות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים