שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » שינויים במודל הבדיקות • כל הפרטים
שר הבריאות הציג
בני פחות מ-60 ללא מחלות רקע שבאו במגע עם מאומת יידרשו לבצע בדיקת אנטיגן בלבד. מחוסנים יוכלו לבצע בדיקה ביתית, ולא מחוסנים יצטרכו בדיקת אנטיגן מוסדית
ניצן הורוביץ | צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת

שר הבריאות ניצן הורוביץ הכריז היום (ד') על שינוי במדיניות הבדיקות. לפי המתווה החדש, בני פחות מ-60 ללא מחלות רקע שבאו במגע עם מאומת יידרשו לבצע בדיקת אנטיגן בלבד. מחוסנים יוכלו לבצע בדיקה ביתית, ולא מחוסנים יצטרכו בדיקת אנטיגן מוסדית. בני 60 ומעלה ואוכלוסיות בסיכון שנחשפו למאומת יידרשו לבצע בדיקת PCR. המתווה ייצא אל הפועל החל ביום שישי.

מלבד שר הבריאות ניצן הורוביץ, השתתפו בדיון מנכ"ל המשרד, פרופ' נחמן אש, ראש שירותי בריאות הציבור, ד"ר שרון אלרעי ופרויקטור הקורונה, פרופ' סלמאן זרקא.

מחוסנים בני 60 ומטה וללא מחלות רקע שנחשפו למאומת יידרשו לבצע בדיקת אנטיגן ביתית. אם הם יצאו חיוביים, התוצאה תיחשב כ"רשמית", ועל המאומת להישאר בבידוד על פי כללי הבידוד הנוכחיים. תוצאה שלילית תיחשב כשלילית, ותאפשר חזרה לשגרה. תוצאה חיובית בבדיקה הביתית תחייב בדיקת אנטיגן נוספת, הפעם בדיקה מוסדית שתקבע את התוצאה הרשמית. הבדיקות הביתיות לא ימומנו בידי משרד הבריאות, ולכן מחוסנים שירצו בכך – יוכלו לעשות בדיקה מוסדית שניתנת בחינם במוקדי מד"א.

לא מחוסנים בני פחות מ-60 ללא מחלות רקע שנחשפו למאומת יידרשו לבצע בדיקת אנטיגן מוסדית, כלומר כזו שמפוקחת וניתנת במוקדי מד"א. כמו המחוסנים, הבדיקה הזו תיחשב כרשמית, ולא תידרש בדיקת PCR נוספת אחרי כל תוצאה שהיא, חיובית או שלילית.

בני 60 ומעלה, מחוסנים ולא מחוסנים, וכל מי שנמצא באוכלוסייה בסיכון שנחשפו למאומת נדרשים לבצע בדיקת PCR. בהתאם לתוצאה, יש להיכנס או לצאת מבידוד, כשמדיניות הבידוד כמובן משתנה בין מחוסנים ולא מחוסנים.

למרות הדיווחים על האפשרות להקל את מדיניות הבידוד על רקע המוני הנדבקים, במשרד הבריאות לא החליטו על שינוי במתווה. לפי המצב הנוכחי, מחוסנים שבאו במגע עם מאומת ויצאו שליליים בבדיקת האנטיגן – יוכלו לחזור לשגרה בלי להיכנס לבידוד. לא מחוסנים שקיבלו תוצאה שלילית בבדיקת האנטיגן נדרשים ל-7 ימי בידוד ובדיקה נוספת ביום השביעי.

במקרה של תוצאה חיובית, גם מחוסנים וגם לא מחוסנים חייבים בבידוד של 10 ימים, ויציאה ממנו תתאפשר רק אחרי אישור מרופא המשפחה וקבלת תעודת מחלים.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
בנה את החלומות של עצמך, אחרת מישהו אחר ישכור אותך כדי לבנות את החלומות שלו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים