שיתוף
תגובות
כללי » שינוי הטפסים במד"א: הרבנים יוצאים למתקפה
מתקפה חריפה
כזכור, בסוף השבוע, יצאו שורת ראשי ישיבות בכירים בציונות הדתית, במכתב חיזוק לתלמידים וקראו להם להמשיך במאבקם כנגד השינוי בטפסי מד"א

הרבנים הראשל"צ הרב שלמה עמאר ונשיא מוסדות כיסא רחמים הרב מאיר מזוז, מצטרפים הבוקר (ב') לקריאה נחרצת לבני הישיבות להמשיך במאבקם כנגד שינוי הטפסים בתרומות הדם במד"א בהם נמחק ההגדרה של 'אב ואם' בניסיון לחלן את מושג המשפחה המסורתי.

על הקריאה חתומים הרבנים – הראשון לציון לשעבר ורבה של ירושלים הרב שלמה עמאר, נשיא מוסדות כיסא רחמים הרב מאיר מזוז, וגם הרבנים מהציונות הדתית רבה לשעבר של קריית ארבע- חברון הרב דוב ליאור והרב צבי ישראל טאו.

בקריאתם לחיזוק המאבק של בני הישיבות כתבו הרבנים "באנו לחזק את ידיהם של תלמידי הישיבות הקדושות שמתאמצים לתרום דם בכל הזדמנות אפשרית. אמנם עתה קמו עוקרי היהדות והמשפחה בישראל ורוצים להחדיר דעות זרות ומשונות לתורה ולטבע האנושי ולבטל את מושג המשפחה הבריאה בעם ישראל ואף בשאר האנושות, שהיא של אב ואם".

הם גינו את ההחלטה של מד"א ואמרו "כל זאת באלימות ועל ידי כפייה ברוטלית של דעותיהם ולחייב את תורמי הדם לחתום על טופס תרומה אשר מחקו ממנו את המילים "אב ואם", כאילו בושה היא שמשפחה היא דווקא של אב ואם. והיו לא תהיה", זעקו בקריאתם.

"על כן חובה גדולה על הישיבות הקדושות שלא להצטרף לקרקס זה המלבה את הכפירה ואת הקרע בעם ישראל", הם קראו, "שלא לתרום דם במצבים כאלו של ניסיונות שמד לנפש האומה וליסודותיה הטהורים", הוסיפו.

כזכור, בסוף השבוע, יצאו שורת ראשי ישיבות בכירים בציונות הדתית, במכתב חיזוק לתלמידים וקראו להם להמשיך במאבקם כנגד השינוי בטפסי מד"א, ושלא לתרום דם עד להשבת טפסי ההתרמה הקבועים.

במכתב הרבנים נכתב "ארגונים עתירי כסף מנסים לשנות את דמותה של מדינת ישראל, לפגוע בטבע האנושי של "אב ואם" כמשפחה נורמטיבית, ולהציב כדגל הקידמה את הרס מוסד המשפחה בישראל. על כן חובתנו, להמשיך במהלך בו פתחנו, להרים בגאון את דגלנו, דגל התורה ודגל דרך ארץ המצטרפת לתורה, לעמוד על שלנו, ולדרוש להשיב את טפסי תרומת הדם כפי שהיו, עם סעיף "אב ואם", ואז בשמחה, נחזור ונתרום מדמנו למען חולי עמנו", אמרו הרבנים.

יש להזכיר עוד כי עשרות ישיבות ומוסדות, בהם אלפי תלמידים, הציבו תנאי למד"א ואמרו כי תלמידיהם ישובו לתרום דם, רק לאחר שיוחזרו הטפסים המקוריים. מדובר באלפי תלמידים, צוותי הוראה ואנשים נוספים שקשורים לישיבות אלו, אשר נמנעים כבר מספר חודשים מלתרום דם בעקבות שינוי הטפסים שנעשה בלחץ של ארגונים רדיקאליים.

הדבר מסב נזק גדול להתרמות הדם במד"א, שהרי עד כה במד"א נהגו להגיע למוסד או ישיבה מסויימת ולהתרים כמות גדולה של אנשים בזמן קצר, דבר שלא מתאפשר כעת. בישיבות מדגישים כי הם ישמחו לחזור ולתרום דם כבעבר, וזאת ברגע שהטפסים יוחזרו למצבם הקודם, והכל תלוי בהחלטה פשוטה של ארגון מד"א.

המהלך הציבורי נגד שינוי המדיניות של מד"א נולד לאחר ניסיונות ליצור דיאלוג בין מד"א לבין הישיבות. לאחר שבמד"א סירבו בתוקף להשיב את הטפסים כפי שהיו בעבר, החליטו בישיבות לצאת למאבק. "אנחנו עומדים על זכותנו, להמשיך ולתרום דם, כפי שחונכנו לנתינה ותרומה, מבלי שיחנכו אותנו מחדש" הסביר אחד ממוביל המחאה, "מנצלים את התרומה שלנו להחדרת אג'נדות רדיקאליות ופרוגרסיביות. לא יתכן שינצלו את הנתינה שלנו לקידום אג'נדות זרות. בע"ה נשוב לתרום בקרוב בטפסים המקוריים שבהם תרמנו שנים", סיים.

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היה אסיר תודה על כל האנשים הקשים בחייך, ותלמד מהם. הם מראים לך בדיוק מי אתה לא רוצה להיות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים