שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » "שיקום עזה יותנה במאמץ להשבת הבנים"
שר הבטחון
גנץ: "צעירים שעוד לא התחסנו ובטח המבוגרים, צאו להתחסן". שרת התחבורה מיכאלי: "נביא וניישם פתרונות כאן ועכשיו. לא נחכה ל2040 או ל2050 לכל הפתרונות הגדולים"
בני גנץ | צילום: דוברות הכנסת - דני שם טוב

שר הביטחון בני גנץ בפתח ישיבת הסיעה: "הממשלה עובדת, וזה מה שהציבור, כל הציבור, רוצה מאיתנו – יהודים וערבים, שמאלנים וימנים, סטרייטים ולהט"בים, מי שבחר במפלגות שמרכיבות את הממשלה וגם מי שלא. החלטות רבות מדי שהיו תקועות זמן ארוך מדי מתקבלות בדיונים ענייניים, בשיתוף פעולה".

"הבוקר ביקרתי ביחד עם שר הבריאות במאהל הענק שמשרד הביטחון מקים בנתב"ג בתיאום מלא עם משרד התחבורה. המאבק להכנסת מערכת הביטחון למלחמה בקורונה, כפי שנאלצתי לנהל בממשלה הקודמת נראית כמו חלום רע. היום, גם מתוך ההצלחה וגם מתוך הרצון לשרת את האזרחים – זה הפך למובן מאליו. מערכת הביטחון כולה תמשיך לסייע בכל נושא שידרש- מפקדת אלון ממשיכה תפקד ואנחנו נפעל בכל מקום ונסייע בכל צורך לאומי".

"בהמשך ישיר, הקמנו אתמול בממשלה צוות שיעסוק בבחינת הקמת מפעל חיסונים בישראל. גם כאן, מערכת הביטחון יחד עם המכון הביולוגי, ימשיכו לסייע ולהירתם לצורך הלאומי הזה למאבק בפנדמיות ונגיפים אחרים שיבואו במעלה הדרך. זהו מרכיב חשוב שחובה להשלים בחוסן הלאומי שלנו".

"אנו מקימים יחידות מילואים ייעודיות, כך שאם יתפרץ חלילה אירוע דומה לקורונה או חלילה יגיע וריאנט שאינו עמיד בחיסונים, נוכל להתמודד עימו תוך שימור הידע מהתקופה האחרונה. אני קורא לכם הצעירים שעוד לא התחסנו ובטח המבוגרים שעוד לא התחסנו, צאו להתחסן".

"כפי שאמרתי, האזרחים כולם מצפים מאיתנו קודם כל לממשלה מתפקדת, ולכולנו יש את האחריות שכך יהיה. אזרחי המדינה כולם, כל אלו שגם מעולם לא היו שותפים, קיבלו הזדמנות היסטורית. אמרנו לפני הבחירות ואני מדגיש גם היום – אסור שאגו ישחק תפקיד בהתנהלות הממשלה, וכל השותפים- חייבים להבין שעדיפה לחיצת יד, על כיפופי ידיים".

"גם כשזה כרוך בפשרות, גם אם הן קשות, המטרה במקרה הזה- בהחלט מקדשת את כל האמצעים.
לכן, אני קורא לכלל מרכיבי הקואליציה לגלות אחריות בדגש על נושאים ביטחוניים, שבהם יהיה קשה מאד להתפשר".

"היום פתחנו מדרגה נוספת של הקלות בסגר ברצועת עזה. אני הבטחתי שמה שהיה הוא לא מה שיהיה, וכך קורה. הדבר המשמעותי ביותר הוא שישראל היא זו שמסדרת את הקלפים, ביחד עם שותפינו, ואנו נכונים גם לערבב אותם מחדש אם יהיה בכך צורך. ההקלות שניתנו הן חלק מהמארג ההומניטארי לרצועת עזה – וניתן לשלול אותן בתוך דקות, אם יחזרו פעולות הטרור".

"כך אמרנו למצרים שמהווים תפקיד חשוב וחיוני בשמירה על השקט, וכך אמרנו לכלל הגורמים הנוספים שמביעים מעורבות חיובית בשמירה על השקט. כפי שאמרתי יום אחרי מבצע שומר החומות – אני חוזר ואומר גם היום: כל שיקום ופיתוח של רצועת עזה יותנה בהתקדמות במאמץ להשבת הבנים הביתה. אנחנו לא נוותר על הנושא הזה שגם הוא, כמו דברים אחרים, דרישה הומניטרית בסיסית".

"לסיום, המשימה המרכזית שלפנינו היא בניית תקציב המדינה. מדינה שמעל שנתיים מתנהלת בלי תקציב היא מדינה בעלטה. אם יש משימה שחשוב שנשלים זוהי המשימה. מערכת הביטחון שאני עומד בראשה משוועת לתקציב ולוודאות, ולצידה גם מערכות החינוך, ביטחון הפנים, הבריאות, משרדי המדע, הקליטה, התרבות והרווחה, כולם כולם. על כולנו להתגייס למשימה כעת ולהצליח בה".

יו"ר מפלגת העבודה ושרת התחבורה והבטיחות בדרכים, ח"כ מרב מיכאלי בישיבת הסיעה היום: "אני רוצה לפתוח בחדשות טובות. עשינו היום הישג אדיר – סוף לעומסים האיומים והנוראיים עם החיילות והחיילים בתחבורה הציבורית בימי ראשון ובסופי השבוע".

"הימים שחיילים היו צריכים להילחם אחד בשני, ובדרך גם לא בהכרח להשאיר מקום לאזרחים שרוצים להגיע לעבודה או הביתה – הולכים להסתיים לחלוטין. אנחנו הגענו להסכם, משרד התחבורה יזם פתרון מאוד מבריק וצריך לתת קרדיט מאוד גדול לעובדי המשרד, שהפך את צה"ל להיות מפעיל חמישי של תחבורה ציבורית, וצה"ל באמצעות תקציב שמשרד התחבורה הביא ברובו, פשוט יארגן הסעות לחיילים שיאורגנו באפליקציה מיוחדת בתיאום עם משרד התחבורה".

"השינוי יוביל לפינוי אלפי מקומות ברכבות ועשרות אלפי מקומות באוטובוסים לאזרחים וגם החיילים יקבלו שירות הרבה יותר טוב, הרבה יותר מסודר, גם יגיעו קרוב יותר לבסיסים שלהם. זאת ממש בשורה אדירה לכולם. תהיה כאן התקדמות שנמנף אותה אח"כ לשאר התחבורה הציבורית של ניהול התחבורה הציבורית בזמן אמת".

"כולנו יודעים שבמדינת ישראל חלק מהתקיעות התחבורתית הקשה היא בגלל שאין מספיק תחב"צ וזה בדיוק הקו שלי במשרד התחבורה – במקביל להשקעות לטווח ארוך שהן מאוד חשובות, אנחנו נביא וניישם פתרונות כאן ועכשיו. לא נחכה ל2040 או ל2050 לכל הפתרונות הגדולים, אלא נביא כאן ועכשיו פתרונות ישימים שישפרו את החיים של כל אחת ואחד, כי תחבורה צריכה להביא שוויון ושוויון הזדמנויות".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
חכמה אמיתית היא לדעת שאתה לא יודע כלום...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים