שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » ח"כ שיקלי יוכרז כפורש? דיון סוער בוועדה
סילמן נוכחת
פרקליטו של ח"כ עמיחי שיקלי, עו"ד גיא בוסי החל להשיב לטענות שהושמעו כנגד ח"כ שיקלי. לדבריו, "אסור לשר כהנא להשתתף בדיון ואני מבקש להוציא אותו"
עמיחי שיקלי | צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

השר לשירותי דת מתן כהנא (ימינה) הציג היום בוועדה בכנסת שדנה בבקשת ימינה להכריז על ח"כ שיקלי 'פורש', את בקשת ראש הממשלה ויו"ר סיעת ימינה ואמר, כנציג וב"כ סיעת ימינה בבקשה לקבוע שח"כ שיקלי פרש מסיעת ימינה. מאחר וח"כ שיקלי פועל ב-10 חודשים האחרונים כנגד דעת הסיעה מתבטא ומצביע ומגיש הצעות חוק נגד עמדת הסיעה.

"למעשה, ח"כ שיקלי כבר פרש מיוזמתו מהסיעה. הוא מתכוון להתמודד בבחירות הבאות בסיעות אחרות. אין לי שום דבר אישי כנגד ח"כ שיקלי ברמה האישית אנחנו די מיודדים ואני רוצה להאמין שכך גם יישאר. גורלו המשפטי של אדם אחד כאשר מהצד השני גורלה של מדינת ישראל על כף המוזניים". דבריו של כהנא שוסעו כל העת ע"י חברי האופוזיציה.

פרקליטו של ח"כ עמיחי שיקלי, עו"ד גיא בוסי החל להשיב לטענות שהושמעו כנגד ח"כ שיקלי. לדבריו, "אסור לשר כהנא להשתתף בדיון ואני מבקש להוציא אותו. הנוכחות שלו כאן הוא צלם בהיכל". חברי הכנסת מלכיאלי אמר, "גם במשרד הדתות הוא צלם בהיכל".

עו"ד בוסי ציטט סעיפים מתקנון הכנסת שלדבריו תומכים בדעתו. בוסי ביקש שכל טיעוניו של השר כהנא ימחקו מהפרוטוקול. "התוכן של דבריו שקרי לחלוטין". לדבריו, "מה הקשר בין הטיעונים של השר כהנא כלפי ח"כ נתניהו, לטענות כנגד ח"כ שיקלי?" בוסי הוסיף וטען כי ניהול הדיון מנוגד לחוק.

בוסי ביקש לפסול את ח"כ שירלי פינטו קדוש מלהשתתף בדיון מאחר והיא ח"כ נורבגית כלשונו, ומאחר שהיא נכנסה לכהן כח"כ לאחר שהשר כהנא התפטר מהכנסת, לדבריו זה ניגוד עניינים.

לדבריו, בית המשפט רמז לשר הפנים דרעי למשוך את ידיו מקבלת החלטה בנושא ראש עיריית טבריה בשל מילה אחת שאמר. "מאחר וח"כ שירלי פינטו כינתה את ח"כ שיקלי כווירוס בכנסת, האם אין זו דעה קדומה?" טען עו"ד בוסי.

עו"ד בוסי ממשיך לטעון ומבקש לפסול את ח"כ בועז טופורובסקי מלהשתתף בדיון נוכח התבטאותו כנגד ח"כ שיקלי. בוסי הלין על כך שיו"ר הוועדה מונע ממנו מלהציג לוועדה עדים והוכחות. וכן על כך שמגיש בקשת הפרישה (ראש הממשלה) נעדר מהדיון.

ח"כ מיכל וולדיגר: "הדיון הזה הוא ביזיון לדמוקרטיה. יושב הראש מתעלם מתקנון הכנסת הקובע מה מותר ומה אסור, סותם פיות ולא מאפשר לעורך הדין של שיקלי לטעון טענות מקדמיות שהן הכרח בכל דיון משפטי. מדוע תופסים מקום עורכי הדין של ימינה, שאסור להם לדבר לפי התקנון, כאשר האולם מלא עד אפס מקום? בושה".

חבר הכנסת משה ארבל שהוצא מהדיון אמר: "מדובר בדיון מעין שיפוטי. המשמעות של ההחלטה להוציא אותנו מהדיון זה כמו שנשיאת בית המשפט תוציא את שופטי ההרכב כי שאלו שאלה את אחד הצדדים".

ח"כ שירלי פינטו מימינה: "התנהלות חלק מחברי האופוזיציה בדיון על שיקלי מסווה עובדה פשוטה-הם כאן כדי לוודא שהוא לא תופס להם מקום בליכוד. אחרת, הם היו נרשמים לוועדה ומצביעים בעדו. הם מונעים מהרצון ליצור שיתוק וכאוס פוליטי ונוקטים בהיעדר כבוד ליו"ר הוועדה לכנסת ולמעמד. נמשיך לפעול למען אזרחי מדינת ישראל כולה".

יו"ר ש"ס אריה דרעי: "כְּצִנַּת שֶׁלֶג בְּיוֹם קָצִיר צִיר נֶאֱמָן לְשֹׁלְחָיו" (משלי כ״ה) עמיחי ידידי, אתה נאמן לבוחריך. הם הפורשים. חזק ואמץ".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מצליחנים הם אנשים שהופכים להרגל, לעשות דברים, שהמפסידנים חשים שלא בנחת לעשות...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים