שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » מדיני » שיתוף פעולה בתחום הסביבה והאקלים
הסכם עם האמירויות
השרה להגנת הסביבה, תמר זנדברג, והשרה לביטחון מזון ומים של איחוד האמירויות הערביות, מרים אלמהירי, חתמו על מזכר הבנות בדבר שיתוף פעולה בתחום הסביבה והאקלים
איחוד האמירוית, ישראל | צילום: Novikov Aleksey, שאטרסטוק

השרה להגנת הסביבה, תמר זנדברג, והשרה לביטחון מזון ומים באיחוד האמירויות הערביות, מרים אלמהירי, חתמו היום (ה') על מזכר הבנות, בהמשך לעקרונות המוסכמים לשיתוף פעולה בתחום הסביבה שצורפו כנספח להסכמי אברהם. מטרת המזכר היא לקדם שיתוף פעולה ויוזמות אזוריות לטיפול בסוגיות סביבתיות, לאור ההכרה באתגרים הסביבתיים המשותפים העומדים בפני שתי המדינות ובחשיבות שיתוף הפעולה האזורי והעולמי לטיפול בסוגיות אלה.

במסגרת ההסכמות, חתמו הצדדים על הסכם שכלל התייחסות לנושאים שונים, ובין השאר: מאבק במשבר האקלים; שמירה על המגוון הביולוגי והמערכות האקולוגיות, כולל הגנה על מינים בסכנת הכחדה וציפורים נודדות, מאבק במינים פולשים ושימור ושיקום בתי גידול מדבריים; הגנה, שימור ושיקום של הסביבה הימית והחופית; כלכלה מעגלית וניהול פסולת, כולל גישות חדשניות למניעה, שימוש חוזר ומחזור של פסולת; פעילויות חינוך ומודעות סביבתיות בנושא הגנת הסביבה וצריכה וייצור בני קיימה; ניהול איכות האוויר, כולל מניעה, הפחתה, ניטור ובניית מודלים; חדשנות בזיקה לטכנולוגיות סביבתיות; שימוש בטכנולוגיות ויכולות דיגיטליות למטרות של ניטור יעיל, התראה מוקדמת ואכיפה.

שיתוף הפעולה יבוא לידי ביטוי בהקמת מרכז לפיתוח פתרונות חלוציים לאתגרי האקלים בסביבות צחיחות וצחיחות למחצה; קיום דיאלוגים בנושאי מדיניות; העברה או החלפה של מידע טכני; פרויקטים משותפים לפיתוח ולהדגמה של גישות משופרות לניהול סביבתי; קידום משותף של מחקר, פיתוח והדגמה של טכנולוגיות סביבתיות; השתתפות משותפת או ארגון משותף של פורומים אזוריים, כנסים, סמינרים, סדנאות וקורסי הכשרה; סיורים לימודיים; פרסומים משותפים ומחקר שיתופי.

על-מנת ליישם מזכר הבנות זה, הצדדים יקיימו קבוצות עבודה המורכבות מנציגי שני הצדדים ויפתחו תכנית עבודה ליישום. הצדדים יעודדו ויקדמו את מעורבותם והשתתפותם של בעלי עניין שונים כמו אוניברסיטאות, סוכנויות ממשלתיות אחרות וקהילות מקומיות.

השרה להגנת הסביבה, תמר זנדברג: "אני מברכת את השרה לביטחון מזון ומים באיחוד האמירויות הערביות, מרים אלמהירי, על ביקורה ההיסטורי במשרד להגנת הסביבה. לישראל ולאיחוד האמירויות הערביות יש אתגרים סביבתיים משותפים, והדרך הנכונה להתמודד מולם היא שיתוף פעולה אזורי למציאת פתרונות ויישומם. החתימה על מזכר ההבנות היא הזדמנות יוצאת דופן לקידום היכולות של שתי המדינות בתחומי הסביבה ובמאבק במשבר האקלים".

השרה לביטחון מזון ומים של איחוד האמירויות הערביות, מרים אלמהירי: "איחוד האמירויות וישראל חולקות השקפות אסטרטגיות בתחום איכות הסביבה, הן ברמה הלאומית והן ברמה הבינלאומית, כחלק מההתחייבות להסכמי פריז ואימוץ פרקטיקות בינלאומית לשמירה על הסביבה, הגנה על כדור הארץ וסיוע להשגת היעדים לפיתוח בר-קיימא של האו"ם. מזכר ההבנות הזה הוא אבן פינה לתגבור היעדים המשותפים הללו. הוא משקף את הרצון העז של שתי המדינות להגדיל את תפקידן לזהות כלים ולנקוט צעדים מעשיים למיתון ההשפעות של זיהום האוויר ופליטת גזי חממה, תוך שמירה על איזון אקולוגי וגיוון ביולוגי. אנו צופים כי השותפות בינינו תהווה צעד ענק קדימה במאמצים לחיזוק ניהול איכות הסביבה בשילוב עם מדיניות שאפתנית יותר, באמצעותם אנו שואפים ליצור מודל גלובאלי לשימור הסביבה ולעצירת שינויי האקלים".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מצליחנים הם אנשים שהופכים להרגל, לעשות דברים, שהמפסידנים חשים שלא בנחת לעשות...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים