שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » "שי ניצן סוכם כמועמד לתפקיד היועמ"ש"
בנט ולפיד הכחישו
נתניהו פרסם דיווח שבנט ולפיד סיכמו כי שי ניצן ימונה ליועץ המשפטי. בנט: "אין מילים, נתניהו, כי אין אמת" • קרעי: "נתניהו מעולם לא תכנן להקים ממשלה בסיוע רע"מ"
שי ניצן | צילום: דוברות משרד המשפטים

אתר החדשות הימני 0404 טען היום (ראשון) כי פרקליט המדינה לשעבר שי ניצן סוכם כמועמד המוביל לתפקיד היועץ המשפטי לממשלה בממשלת בנט-לפיד. על פי הדיווח, לפיד מעוניין למנותו בהמשך לתפקיד שופט בית המשפט העליון.

באתר נכתב כי "ניצן, כזכור, שימש לאורך שנים כראש צוות אכיפת החוק על המתיישבים ביהודה ושומרון ובנוסף בתפקיד הממונה על העמדה לדין בעבירות המשיקות לחופש הביטוי. בתחומים אלה ניצן רדף את אנשי הימין במשך שנים. בשנת 2014 קבע בית משפט שי ניצן נהג באכיפה בררנית בכך שסגר באופן אוטומטי תלונות שהוגשו נגד אנשי שמאל וערבים, בגין הסתה לפגיעה ביהודים, מתיישבים וחיילי צה"ל".

ראש הממשלה בנימין נתניהו פרסם את הדיווח ברשתות החברתיות והוסיף: "אין מילים". יו"ר סיעת הליכוד ח"כ מיקי זוהר כתב בטוויטר: "לא להאמין. אני שומע שבצוותי המו״מ לקראת הקמת ממשלת השמאל של בנט, התחילו לדבר ברצינות על תפקיד היועמ״ש למיודענו שי ניצן. אפשר להירגע, לפיד מוכן להתפשר גם על מינויו לבית המשפט העליון. כן, בנט במכירת חיסול כדי להיכנס לבלפור כראש ממשלה עם 7 מנדטים (או 6). הימין לא ישתוק ולא יסלח".

עוד כתב זוהר: השותפים לממשלת השיתוק שצפויה לקום, מבטיחים שלא יתעסקו בנושאי חוץ וביטחון בשנה הקרובה, זו פשוט הזיה. למה הם בדיוק מצפים? שנסראללה יחכה עד שממשלת השינוי תיפול? שרוחני יעצור את תוכנית הגרעין עד ששקד וזנדברג יסתדרו? שחמאס יחכה עד שמירב מיכאלי תממש את האידאולוגיה שלה כשרת החינוך?"

ח"כ מאי גולן מהליכוד כתבה: "‏אז עם מי בנט ושקד ייאבקו מול שופטי בג״צ ויקדמו רפורמות במערכת המשפט?! עם המינוי החדש שלהם: שי ניצן כיועץ משפטי לממשלה. זו לא מתיחה של 1 באפריל וגם לא איזה בדיחה גרועה, זו מציאות הזויה וחסרת בושה שהולכת ונרקמת בימים אלו אל מול המחנה הלאומי ששם את מבטחו ב'אנשי ימין' מזויפים. חרפה".

יו"ר ימינה נפתלי בנט הגיב לנתניהו: "אין מילים, נתניהו, כי אין אמת. אגב, כשאתה הבאת את מינויו של ניצן לפרקליט המדינה והסברת בהתלהבות מדוע חייבים למנותו, וכל שרי הליכוד תמכו בלהט, אני הצבעתי נגד (יחד עם חבריי השרים אורי אריאל, ואורי אורבך ז״ל)". גם יו"ר יש עתיד יאיר לפיד הכחיש: "אין שום סיכום בעניין שי ניצן, שמו בכלל לא עלה במו״מ. ביבי כרגיל משקר במצח נחושה. בושה".

ח"כ ד"ר שלמה קרעי מהליכוד תקף היום בחריפות את בנט בראיון ל'ווינט': "הוא אדם שהבטיח והפר את כל הבטחות הבחירות שלו וחצה את כל הקווים האדומים שלו, בעיניי זה חמור", אמר קרעי. "נעשה כאן מה שאף ממשלת שמאל לא עשתה – להקים ממשלה שנסמכת על תומכי טרור. רק עכשיו ראינו מה שקורה בעזה ובירושלים".

"יש למדינת ישראל כמה חזיתות ועוטף עזה שומרים אותה על אש נמוכה, אבל בטח שלא להקים ממשלה שנתמכת על ידי כאלה שלא מכירים בקיום שלנו כאן. יש לך ציטוט של רה"מ שאומר שהוא יישען על עבאס? הוא לא רצה להקים איתם ממשלה, בשום פנים ואופן לא".

נניח שסמוטריץ' עכשיו יורד מהעץ ומוכן להרכיב ממשלה, נתניהו יגיד לעבאס לא, נשאל: "נכון, המשוואה הייתה מאוד פשוטה. להקים ממשלה שהולכת להסתמך על הישענות ישירה שלהם אף ממשלת שמאל לא העזה לעשות. הדבר היחיד שפעלנו זה שיהיו 59 מנדטים מבטון יצוק של ימין".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמור לי מי חבריך ואומר לך מי אתה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים