שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » "שלא יעזו לחצות את הקו האדום של רוסיה"
פוטין מזהיר
נשיא רוסיה נשא היום את נאום מצב האומה השנתי, ושלח מסר לארה"ב ובעלות בריתה: "רוסיה תגיב בתקיפות ובמהירות לכל פרובוקציה" • 2 ממקורבי נבלני נעצרו לפני ההפגנות
נשיא רוסיה ולדימיר פוטין | צילום: ID1974 שאטרסטוק

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין מסר היום (רביעי) נאום לאומה ובמהלכו הזהיר את מדינות המערב לא לחצות את "הקווים האדומים" של רוסיה. פוטין אמר כי רוסיה תגיב בתקיפות ובמהירות לכל פרובוקציה – באופן שיגרום לאחראים להתחרט על מעשיהם.

נאום "מצב האומה השנתי", נמסר במהלך תקופה מתוחה בין רוסיה לאירופה וארה"ב – בעקבות הדאגה בקהילה הבינלאומית מריכוז הכוחות הרוסיים בגבול אוקראינה, וממצבו של אלכסיי נבלני – איש האופוזיציה ויריבו המר של פוטין ברוסיה.

בנאום בפני החברים משני בתי הפרלמנט במדינה אמר הנשיא פוטין כי "אני מקווה שאף אחד לא יעז לחצות את הקו האדום של רוסיה, ואנחנו נקבע היכן הוא עובר בכל מקרה ספציפי. מי שיארגנו פרובוקציות כלשהן, שמאיימות על ליבת האינטרסים הביטחוניים שלנו, יתחרטו".

"חלק מהמדינות התחילו מנהג מגונה שבו הן מאשימות את רוסיה בכל דבר. זה סוג חדש של ספורט". פוטין המשיך לטעון כי רוסיה מעוניינת ב"יחסים טובים" עם כל הקהילה הבינלאומית – כולל עם אלה שאינם רואים איתה את הדברים עין בעין. "אנחנו רוצים יחסים טובים, ובאמת שלא רוצים לשרוף גשרים, אבל אם מישהו מפרש בטעות את הכוונות הטובות שלנו בתור אדישות או חולשה, ומתכוון לשרוף את הגשרים האלה ואפילו לפוצץ אותם, הוא צריך לדעת שהתגובה של רוסיה תהיה א-סימטרית, מהירה ותקיפה"

"לרוסיה יש את האינטרסים שלה עליה אנו שומרים במסגרת החוק הבינלאומי. אם אחרים מסרבים להבין זאת, לא מעוניינים בשיח ומתנהלים בצורה אגואיסטית ויהירה, רוסיה תמיד תמצא את הדרך להגן על עמדותיה", הוסיף פוטין.

הנשיא אף התייחס לסוגיית הגרעין הרוסי ואמר כי "ישנה חשיבות בפיתוח נשק גרעיני מודרני, לאור הדור החדש של מערכות הלחימה, ועל כן רוסיה מזמינה פעם נוספת את שותפותיה לדון בסוגיות הכרוכות בכך ובהסכמים אסטרטגיים, על מנת להבטיח יציבות. המטרה בשיחות אלו, היא לייצר סביבת דו-קיום נטולת עימותים, מבוססת על שוויון ביטחוני".

נאומו של פוטין נמשך 78 דקות, והתמקד בתגובה למשבר הקורונה ובמצב הכלכלי במדינה. הנשיא לא הזכיר בנאומו את מנהיג האופוזיציה נבלני, ששובת רעב בכלא, כמחאה על תנאי מאסרו ומצבו הבריאותי – שמושך ביקורת בינלאומית הולכת וגוברת.

כמו כן, תומכי נבלני הכריזו יציאה המוני להפגנות. ארגון OVD-Info, שעוקב אחרי מחאת האופוזיציה בחודשים האחרונים, דיווח כי המשטרה כבר עצרה עד כה 102 מפגינים ברחבי רהמדינה. יצוין כי בהפגנות תמיכה בנבלני שנערכו בחודש ינואר השנה, משטרת רוסיה עצרה מעל יותר 10,000 מפגינים.

משטרת רוסיה עצרה עוד בטרם קיום ההפגנות – שתיים מבעלות הברית של נבלני, פעילת האופוזיציה ליובוב סובול והדוברת של נבלני קירה ירמיש. "כרגיל, הם חושבים שאם הם יבודדו את 'המנהיגים' לא תהיה שום מחאה. בוודאי שהם טועים", אמר ליאוניד וולקוב, מקורב לנבלני.

מוקדם יותר אמר משרד החוץ הרוסי כי אוקראינה ונאט"ו ממשיכות בהכנות הצבאיות ואף קרא להימנע מפעולות שעלולות להוביל להסלמה באזור. האיומים מצד רוסיה מגיעים ברקע המתיחות בגבול עם אוקראינה והתערבותן של מדינות נוספות בעניין.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
התקשורת, כמו אש, היא משרת נהדר, אך אדון נורא
(ג'יימס פנימור קופר)

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים