שיתוף
תגובות
משפט » העדויות במשפט נתניהו יחלו לאחר הבחירות
"פגם בהתנהלות היועץ"
שופטי המחוזי הודיעו כי הדיונים בהליך המשפטי נגד רה"מ יתקיימו שלוש פעמים בשבוע החל מ-5 באפריל. עוד קבעו: נפל פגם בהתנהלות היועמ"ש – אבל אין לבטל את האישומים
תגיות:
ראש הממשלה בנימין נתניהו באולם בית המשפט | צילום: רובי קסטרו - פול

בית המשפט המחוזי בירושלים קבע הערב (שני) כי דיוני ההוכחות בתיקי ראש הממשלה בנימין נתניהו יחלו ב-5 באפריל, כשבועיים לאחר הבחירות. העדים יישמעו שלוש פעמים בשבוע מהשעה 09:00 ועד 15:30. השופטים דחו את בקשת נתניהו לביטול כתב האישום בתיקים 1000 ו-4000, אך קבעו כי נפל פגם בהתנהלותו של היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט.

המשפט יחל עם תיק 4000 – הגדול מבין שלוש הפרשות הכלולות בכתב האישום – בשמיעת עדותו של עד המדינה אילן ישועה, לשעבר מנכ"ל אתר וואלה. לאחר מכן יישמעו העדויות בתיק 1000 ולבסוף תיק 2000. יחד עם נתניהו מואשמים בעל השליטה בחברת בזק שאול אלוביץ ורעייתו איריס אלוביץ ומו"ל ידיעות אחרונות נוני מוזס.

כאמור, בקשת פרקליטי נתניהו לביטול כתבי האישום, בטענה שהחקירה נפתחה ללא אישור היועמ"ש, נדחתה, אך בית המשפט קבע כי נפל פגם בהתנהלותו של מנדלבליט. בהמשך ההליך יבחן בית המשפט אם לפסול ראיות שהושגו ללא אישור היועמ״ש.

השופטים כתבו בהחלטתם כי "לא קמה עילה מבוררת לביטול כתב האישום… לא שוכנענו, נוכח השלב המקדמי של הדיון, להידרש לבקשה לפסילת ראיות שהושגו, על פי הנטען, בשל פעולות חקירה שנעשו בטרם ניתן אישור היועץ לביצועם, ודינה להידחות, מחמת היותה מוקדמת".

למרות ההחלטה לדחות את הבקשה, השופטים העבירו ביקורת על התנהלותו של מנדלבליט: "בנסיבות בהן ניתנה הסכמת היועץ, ככל שניתנה, על דרך של תיעוד האישור לפתיחה בחקירה בעניינו של הנאשם – נפל פגם בהתנהלות היועץ". עוד קבעו השופטים: "היה ראוי כי היועץ, כרשות מנהלית, ייתן את הסכמתו לפתיחת החקירות (לרבות בדיקות מקדימות), בעניינו של הנאשם, על דרך של מתן אישור בכתב".

אך הדגישו כי "כלל ידוע, כי לא כל פגם אשר נפל בהליך הפלילי יורד לשורשו ומצדיק את ביטולו של כתב האישום. בהקשר זה, נקבע כי דוקטרינת ההגנה מן הצדק כוחה במתן סעד במקרים בהם נפל פגם בעצם ההעמדה לדין וניהולו של ההליך הפלילי".

"עם זאת, בסיום ההליך, נשקול אם קיימת הצדקה בנסיבות המקרה לפסול, מחמת היעדר קבילות, ראיות בתיקים 1000 ו- 4000 ,ככול שייקבע כי פעולות חקירה בוצעו טרם מתן הסכמת היועץ, כפי שתועדה במסמכים או על פי חומרי חקירה אחרים, לאור דוקטרינת הפסלות הפסיקתית, ועל פי המבחנים שנקבעו בפסיקה לעניין זה, בין היתר לאור חומרת ההפרה – משקלן הסגולי של הראיות הפסולות, היחס בינן לבין הראיות הכשרות, ועוד", הוסיפו.

ב'כאן חדשות' דווח כי סנגוריו של ראש הממשלה אמרו שאין בכוונתם נכון לרגע זה לפנות לבג"ץ, נוכח ההחלטה שלא לבטל את כתב האישום ויעדיפו את המשך בירור הטענות בתוך ההליך המשפטי.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא מרוצה מהיחס שהוא מקבל, שיבדוק איזה יחס הוא נותן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים