שיתוף
תגובות
משפט » שלב ההוכחות בתיק – אחרי הבחירות
מסתמן
השופטים הודיעו כי יחליט על מועד רק לאחר שיקבל החלטה בבקשת נתניהו לביטול האישום בגלל פגמים באישורי היועמ"ש. נתניהו: "לא חושב שהשלב יתחיל לפני הבחירות"
ראש הממשלה בנימין נתניהו באולם בית המשפט | צילום: רובי קסטרו - פול

הרכב השופטים במשפטו של ראש הממשלה בנימין נתניהו פרסמו את החלטתם בעקבות הדיון היום (שני) ולא קבעו מועד לפתיחת שלב ההוכחות. עם זאת הם קבעו כי הוא ייפתח רק אחרי שיוכרע בסוגיית האישורים שנתן היועמ"ש לחקירת נתניהו. כך שמסתמן ששלב ההוכחות לא יוכל להיפתח לפני הבחירות בחודש הבא.

בנוסף, בית המשפט הורה לפרקליטות למסור להגנה בתוך שבוע את כל המסמכים שבכוונתה להציג לעד התביעה הראשון, מנכ"ל וואלה לשעבר אילן ישועה, ואת רשימת חוקרי המשטרה שיעידו. זאת לאחר שבדיון היום אמרה התובעת, עו"ד יהודית תירוש, כי זה פרק הזמן שנחוץ לה לשם כך. תירוש ביקשה להתחיל בהקדם בשמיעת העדויות, לעומת סנגורי נתניהו שביקשו עוד שלושה-ארבעה חודשים כדי להיערך לכך.

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר הערב בהצהרה לתקשורת כי "אני חושב שכולם יודעים שהתיקים נגדי תפורים אך מתברר שהם לא תפורים עד הסוף, הרבה דברים חסרים שם. לא נראה לי שימהרו לשלב ההוכחות לפני הבחירות – זה בכל מקרה ייתפס כהתערבות בוטה בבחירות. אנחנו הולכים לנצח בלאו הכי. צריך לנהוג לפי השכל הישר ואני מניח שכך ייעשה".

עוד הוסיף ותקף את מערכת המשפט: "אתם רואים שהתיקים שלי מתפוררים, היו סחיטות באיומים נגד עדים, טיוח מסמכים, חוסר תיאום עם היועמ"ש. כל המצאת העבירה הזו, כל הדבר הזה מתפורר, וככל שהזמן עובר רואים את זה והציבור מבין את זה. בסוף הצדק יצא לאור". עוד טען כי מדובר ב"המצאת עבירה שלא קיימת בספר החוקים באף מדינה, לא של ישראל ולא של יוון".

מ"מ שר המשפטים בני גנץ תקף בתגובה בעמוד הטוויטר שלו: "ראש ממשלת ישראל משמיץ את מערכת המשפט שלנו מול ראש ממשלת יוון. זוהי הוכחה לעומק הפגיעה בשיקול הדעת של נתניהו. השופטים ואך ורק הם יקבעו את מועד הדיון, את אופן התנהלותו וגם את פסק הדין. נתניהו, לישראל יש מערכת משפט ישרה וחזקה גם אם זה לא מוצא חן בעינייך".

בדיון שנערך הבוקר, אישר ראש הממשלה כי הוא כופר בכתב האישום נגדו בבית המשפט המחוזי בירושלים. הוא עזב את האולם זמן קצר לאחר שהתאפשר לו לעשות כן, לאחר שקיבל פתק שתוכנו לא ידוע. גם יתר הנאשמים בתיקי האלפים, בעלי וואלה ובזק לשעבר שאול אלוביץ' ורעייתו איריס אלוביץ' ומו"ל ידיעות אחרונות נוני מוזס, השיבו בעל פה כי הם כופרים באישומים, בהמשך למענה המפורט שהגישו בכתב.

עורך דינו של ראש הממשלה, בועז בן צור, ביקשו בדיון בבית המשפט המחוזי בירושלים לדחות את שלב ההוכחות בדיון בשלושה-ארבעה חודשים – לתקופה שאחרי הבחירות. חלק מהטענות שהעלו הסנגורים של נתניהו ובני הזוג אלוביץ' היו שלא קיבלו חומרים שדרושים להם.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
צחוק משכח כאבים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים