שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » מדיני » שלוחת שגרירות צ'כיה נחנכה בירושלים
אוֹרוֹ שֶׁל עוֹלָם
שר החוץ גבי אשכנזי חנך היום, ביחד עם ראש ממשלת צ׳כיה אנדריי בביש ושר הבט״פ, אמיר אוחנה, את המשרד הירושלמי של שגרירות צ׳כיה
תגיות:
פתיחת המשרד הירושלמי של שגרירות צ'כיה | צילום: משרד החוץ

שלוחת שגרירות צ'כיה נחנכה לפני שעה קלה ברחוב וושינגטון, בירושלים, במעמד ראש ממשלת צ’כיה, אנדרי באביש, שר החוץ גבי אשכנזי, השר לביטחון הפנים, אמיר אוחנה, שייצג את ראש הממשלה נתניהו, שגרירי שתי המדינות, דניאל מירון בפראג, ומרטין סטרופינצקי.

שר החוץ אשכנזי אמר בטקס: ״השינויים במזרח התיכון צריכים להיות מבוססים על הכרה במציאות ובאמת ההיסטורית שהעיר ירושלים היתה המרכז הרוחני של העם היהודי ובירתו במשך למעלה מ-3000 שנה ובירת מדינת ישראל מיום הקמתה".

השר אשכנזי הודה בדבריו לנשיא צ׳כיה מילוש זמאן על יוזמתו והחלטתו לפתוח את משרד השגרירות, ולממשלת צ׳כיה על פעילותה הנחושה למאבק באנטישמיות ואימוץ הגדרת האנטישמיות של IHRA.

ראש ממשלת צ'כיה, אנדריי באביש, אמר בטקס: "שמח להכריז שהרפובליקה הצ'כית פותחת את הנציגות שלה ברחוב וושינגטון בירושלים. זו אבן דרך שמעידה שאנחנו רואים חשיבות בעיר הזו, והוכחה לחברות בין הרפובליקה הצ'כית וישראל".

ראש הממשלה בנימין נתניהו מקיים כעת פגישות בילטרליות ופגישת פסגה טרילטרלית עם ראש ממשלת צ'כיה אנדריי באביש וראש ממשלת הונגריה ויקטור אורבן בירושלים בנושא קידום שיתופי פעולה בתחומי מחקר, פיתוח וייצור חיסונים. בהמשך יקיימו פגישת עבודה מורחבת עם הצוותים המקצועיים של שלוש המדינות וימסרו הצהרות לתקשורת.

במקביל, שר הביטחון, בני גנץ, סיים כעת את פגישתו עם שר ההגנה הסלובקי ירוסלב נאד. בפגישה שוחחו השניים על עסקאות הרכש שעל הפרק, וסיכמו כי משרדי הביטחון של ישראל וסלובקיה יפעלו לחתימת הסכם בתקופה הקרובה לרכש מערכות מכ"מ של התעשייה האווירית. בנוסף הסכימו השניים כי ימשיכו להרחיב את שיתוף הפעולה התעשייתי בין המדינות.

השר גנץ הדגיש בפני מקבילו את ההתמודדויות האסטרטגיות העיקריות שעומדות בפני ישראל בעת זו, בראשן המאבק באיראן ותוקפנותה האזורית, ואת מאמצי מערכת הביטחון להוביל מדיניות תקיפה ואפקטיבית מולה. כמו כן העלה בפניו השר גנץ את הצורך לעמוד למול האיום שמהווה ה-ICC על מאמציהן של מדינות להגן על אזרחיהן מטרור, והדגיש את הנחישות של ישראל להגן על עצמה בכל אמצעי שיידרש.

גנץ ושר ההגנה הסלובקי | צילום: אריאל חרמוני / משרד הביטחון
הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא מרוצה מהיחס שהוא מקבל, שיבדוק איזה יחס הוא נותן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים