שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות חרדים » עולם הישיבות » שלושים לפטירת רבה של טבריה הרב אוירבאך
בישיבת ההסדר ציינו
את יום העיון פתח ראש הישיבה הרב יואל מנוביץ. הרב נשא דברים בעניין הכרת הטוב לרב אוירבאך. בדבריו אמר כי הרב היווה קרן ירושלמית בצפון הארץ
ישיבת ההסדר הגולן | צילום: ישיבת הגולן

במלאת שלושים יום לפטירת רבה של טבריה, הרב אברהם דב אוירבאך זצוק"ל ערכה ישיבת ההסדר הגולן יום עיון והתעוררות לזכרו של הרב שהיה מקושר בליבו ובנפשו לישיבה.

את יום העיון פתח ראש הישיבה הרב יואל מנוביץ. הרב נשא דברים בעניין הכרת הטוב לרב אוירבאך. בדבריו אמר כי הרב היווה קרן ירושלמית בצפון הארץ, קרן של סקרנות ויצירתיות, שלוות הדעת והנפש, הומור, נחת, ומבט מיוחד. מכוח אותה קרן אור אנשי הגולן התברכו גם כן.

בשנותיה הראשונות של הישיבה, הרב היה מגיע לתת שיעורים כללים. בכנס שנת ה-40 לישיבה העביר הרב אוירבאך את השיעור המרכזי. בכנס הבוגרים בכפר סבא לפני שנתיים, כלל הבוגרים קיבלו ספר של הרב אוירבאך. אזכרה זו היא מדין הכרת הטוב, מתוך מחויבות מיוחדת לרב אוירבאך, בכל שנותיו ותמיכתו בצפון בכלל ובגולן בפרט.

לאחר ראש הישיבה נשא דברים הרב ישי סמואל, ראש מערך הכשרות בגולן, שהיה בקשר רציף עם הרב אוירבאך. בדבריו אמר הרב סמואל כי כותרת מודעת האבל שפורסמה ברמת הגולן על פטירתו של הרב אוירבאך הייתה "רבם של כל בני הגולן".

שנים רבות הצפון היה ריק מתורה, היה חסר אור של תורה. הרב אוירבאך הגיע לטבריה צעיר מאוד, כאשר עולם התורה שם היה דל מאוד. ומשם יצאה אורה של תורה. רמת הגולן, וכן יישובי עמק בית שאן והגליל, זכו באור התורה שבקע מטבריה לכל אזור הצפון.

הרב אבי סמוטריץ', בעברו ר"מ בישיבה, נשא דברים גם כן. הרב זז מעט מהעמוד על מנת שלא לעמוד במקום בו עמד הרב אוירבאך כאשר נשא את דבריו בישיבה לפני עשרות שנים. הרב סמוטריץ' לימד את אחד ממאמריו של הרב אוירבאך העוסק בברכת התורה ובפרשת האזינו. בדבריו התייחס לכך, שדברי התורה צריכים להיות פשוטים, בהירים ומובנים, כדרכו של הרב אוירבאך.

את יום העיון חתם הרב אהרון אוירבאך, בן הרב. הרב אהרון בתחילה נשא דברי שבח על אביו: "אבא היה עילוי, עוד בסלבודקא. לאבא היה כינור בלב, כל דבר שיצא מפיו היה מאיר, נדבקו בו כולם באהבה. צריך ללמוד מדרכיו. אבא המתנה להיות ראב"ד דטבריה בגיל 22 בסה"כ, וקומתו הייתה מעל ומעבר. הרב אהרון דיבר גם כן על התרגשותו של אביו ממצוות, השמחה הרבה שהייתה לו כל פעם שבירך. הוא תיאר כל כולו היה צעקה פנימית לקב"ה. ובירך שנזכה בעזרת ה' לידבק בדרכיו".

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
רק אלה שיסתכנו ללכת רחוק מדי יכולים אולי לגלות עד כמה רחוק אפשר ללכת

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים