שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » שלח: "קורא לחולדאי וראשי העבודה לשבת"
איבד תנופה
יו"ר 'תנופה' קרא לראשי 'הישראלים' חולדאי וניסנקורן ולראשי מפלגת העבודה להקים יחד איתו רשימה שתרוץ בבחירות הקרובות: "אחר כך יוכלו להיות חיבורים נוספים"

יו"ר מפלגת 'תנופה' עפר שלח מסר הערב (שני) הצהרה לתקשורת, במהלכה הוא קרא אני לראשי מפלגת הישראלים, רון חולדאי ואבי ניסנקורן, ולראשי מפלגת העבודה, להתיישב איתו למשא ומתן פוליטי.

"קצת יותר מחודשיים לבחירות, המפה הפוליטית עדיין מעורפלת", פתח שלח, "אבל דבר אחד נראה בבירור: הגוש שלנו, המרכז-שמאל, למעלה משליש מהציבור בישראל, מרוסק. עמעום מסרים, מעילה באמון הבוחר והמיקוד ב"רק לא ביבי", ובכך בלבד, הביאו לכך שכמעט מחצית מהמצביעים שלו חונים כרגע במפלגות ימין מובהקות".

"אסור שכך יהיה בבחירות. אסור שביום שלמחרת יתעוררו שליש מהישראלים למציאות שבה הקולות שלהם הביאו לכך שתומכי ההתנחלות וההדתה, חוק הלאום והמתקפה על מערכת המשפט, ישלטו בכנסת ובממשלה.
זו הסיבה שהקמתי את תנופה: החובה לבנות גוף חזק, שיציג עמדות מדיניות, כלכליות וחברתיות סוציאל-דמוקרטיות חדות וברורות, ובצידן יכולת ביצוע".

"עמדותי ידועות, כך גם יכולתי הפוליטית. הן מחוזקות עוד יותר בלחימה ובהישגים של רועי כהן למען העצמאים והעסקים הקטנים, ובעשייתה הגדולה של רות ירון כמשרתת ציבור. גם המועמדים הבאים שלנו יענו לקריטריונים האלה".

"אבל זה מה שאני שומע מכל עבר מאז יצאנו לדרך: ״הערכים שלכם הם הערכים שלנו. אנחנו מאמינים בכם, ורוצים אתכם בכנסת ובממשלה. אבל אנחנו פוחדים שקולנו יילך לאיבוד. תהיו חזקים ותתחברו״. משלל המפלגות הישנות והחדשות יש שתיים, שעשויות להיות קרובות במיוחד לתכנים שהצגנו מיום הקמת תנופה: הישראלים ומפלגת העבודה. איתן אפשר לחדש, מייד ועכשיו, את תנועת העבודה של פעם, עם ערכים ויכולת עשייה".

"בסקרים האחרונים, הן נמצאות היום על סף אחוז החסימה או מתחת לו. כל שבוע שעובר, כל סקר שמתפרסם, הופכים את התמונה הזו למציאות. אסור לנו לחכות שיקרה משהו לא צפוי. אסור להמתין לסוף התהליכים הפנים-מפלגתיים. זה עלול להיות מאוחר לכולנו, ולמאות האלפים שרוצים להצביע לנו אבל פוחדים מכישלון".

"אני קורא לרון חולדאי, לאבי ניסנקורן ולראשי מפלגת העבודה: בואו לשבת. כולכם מכירים אותי. כבר עשיתי איתכם, הסכמים ופעולה פוליטית. אין לי שום תנאים מוקדמים. נשב, נישא וניתן, נגיע להסכמה ונקים את הגוף שמחנה שלם מייחל לו. אחר כך יוכלו להיות חיבורים נוספים, אבל בואו נתחיל".

"רק גוף כזה יעצור את הריצה המבוהלת ימינה בשם ״רק לא ביבי״. רק גוף כזה ייתן מענה למאות אלפי ישראלים שכרגע לא מוצאים בית. וגוף כזה, אם יקום במהרה, יגיע למספר מנדטים דו ספרתי ויעצב את פני הממשלה הבאה. רון, אבי, ראשי העבודה: אתם, שיודעים כמה גדולה עלולה להיות המכה, וכמה גדול הסיכוי אם נתחבר, אל תהססו. בואו עכשיו", דברי שלח.

כזכור, לפני כשבועיים הכריז עפר שלח על הקמת מפלגה חדשה לאחר ערעור היחסים בינו לבין יו"ר יש עתיד יאיר לפיד, תחתיו כיהן כח"כ עד כה. שלח כינס אז מסיבת עיתונאים ובה הודיע על פרישתו מיש עתיד והקמתה של מפלגה חדשה שתתמודד בבחירות הקרובות: "אני רוצה לומר לחבריי למחנה דברים שחלקם אולי לא יהיו נעימים לאוזניכם – תמו ימי הבכי והנהי על ישראל שלנו היפה שאיננה עוד. תמו ימי הפסילה של ציבורים שלמים, חרדים, ערבים ואנשי פריפריה ש'לא יודעים מה טוב להם'. תמו ימי הגנרלים, הקומבינות הפוליטיות, הזיגזגים האידיאולוגיים והדמויות הפופולריות שנחמדות לכולם".

שלח שנתן את השם "תנופה" למפלגתו, אך טרם הצליח להתרומם בסקרי דעת הקהל שאינם מעבירים אותו מעל קו אחוז החסימה – קרץ לחרדים ואמר כי "החרדים יודעים שאני יריב אידיאולוגי, אבל בן שיח. אוביל להחזרת שיתוף הפעולה בינם לבין הגוש שלנו, שאפיין את מפלגת העבודה של פעם. בממשלה הבאה חייב להיות ייצוג לדרך ברורה ולהשקפת עולם שישראלים כה רבים שותפים לה. אני קורא לכל מי שמתיימר לחדש את פניו של המרכז-שמאל, לחבור אליי ולקבל את קווי היסוד שאני מניח היום בפני הציבור".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
האדם העשיר ביותר הוא לא זה שיש לו הכי הרבה, אלא זה שצריך הכי פחות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים