שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » שמות ההרוגים הישראלים באסון הרכבל באיטליה
הותר לפרסום
עמית בירן וטל פלג-בירן, זוג ישראלים הלומדים ועובדים באיטליה ובנם תום בירן (2). ברברה ויצחק כהן, הסבא וסבתא של טל, אשר הגיעו למילאנו, לביקור הנכדה והנינים
תגיות:
זירת התרסקות הרכבל באיטליה | צילום: שירותי הכיבוי של איטליה

באסון הרכבל בהרי האלפים באיטליה נספו אתמול חמישה ישראלים – כולם בני משפחה אחת: עמית בירן, בן 30, רעייתו טל פלג-בירן (26) בנם בן השנתיים תום והסבא והסבתא של האם טל – יצחק כהן (81) וברברה כהן (71). שמותיהם של ההרוגים הותרו הבוקר (יום ב') לפרסום.

ממשרד החוץ נמסר כי "בתאונת רכבל מעל הרי האלפים בצפון איטליה נהרגו 14 בני אדם, מתוכם 5 ישראלים וילד ישראלי נוסף, בן 5, נפצע באורח קשה מאד ומטופל בשעות אלו בבית חולים".

"ההרוגים הישראלים הם: עמית בירן וטל פלג-בירן, זוג ישראלים הלומדים ועובדים באיטליה, התגוררו בפאביה (צפון איטליה) ובנם תום בירן (2). ברברה ויצחק כהן, הסבא וסבתא של טל, אשר הגיעו למילאנו ב-19.5.21, לביקור הנכדה והנינים".

"האחות של עמית, איה, נמצאת בבית החולים ליד מיטתו של איתן בירן. אחיו של עמית בירן, ואחיה ואביה של טל, יטוסו הלילה לאיטליה. הקונסול ברומא, איתן אברהם, ומחלקת ישראלים בחו״ל באגף הקונסולרי במשרד החוץ, פעלו וסייעו למשפחה מייד עם קבלת ההודעה מהמשטרה המקומית. שגרירות ישראל ברומא מסייעת בהעברת הגופות לארץ", נמסר.

איה התראיינה בתקשורת האיטלקית ואמרה: "איבדתי את אחי עמית, את גיסתי טל ואת תום הקטן, ילד כל כך מתוק שהיה רק בין שנתיים. אני גליתי על כך מהודעות שנשלחו על ידי חברים שאמרו 'אנחנו מצטערים'. לא היה לי מושג מה קרה, ובתחילה חשבתי שאולי טיל נוסף נפל בישראל. אז התקשרתי לאחי ולא היה מענה, אותו דבר קרה גם עם גיסתי. באותו שלב ידעתי שמשהו רע קרה, אבל האישור לזה הגיע רק שעתיים לאחר מכן".

שגריר ישראל באיטליה, דרור אידר, נמצא בקשר עם נשיא מחוז פיימונטה אלברטו צ'יריו וקונסול ישראל ברומא, איתן אברהם, צפוי להגיע לבית החולים היום. מהשגרירות נמסר כי היא תמשיך לעמוד בקשר עם בית החולים והרשויות הרלוונטיות, וגורמי השגרירות חיברו את המשפחה עם הקהילה היהודית באזור.

דרור אידר, שגריר ישראל באיטליה, אמר אמש כי "מדובר בבני משפחה אחת – שני הורים, ילדיהם וסבא וסבתא. הילד יצא מניתוח ונמצא כעת בטיפול נמרץ. צריך להתפלל לשלומו. כבר הרכבל נקרע, אנחנו לא יודעים עדיין מדוע – הנושא נחקר, לא נשקוט לא נוותר עד שנדע בדיוק מה קרה שם".

שליח חב"ד בבית הספר היהודי במילאנו, הרב שמואל חזקיה, אמר בראיון ל'כאן רשת ב' כי עמית היה "אדם מאוד אהוב, תמיד עם חיוך. אנחנו מתפללים על איתן בן ה-5 שיהיה חזק ויצליח לשרוד. הוא סבל ממכה חזקה ברגליים, הוא מורדם והמצב שלו עדיין קריטי".

הרב חזקיה אמר גם כי הציבור באיטליה המום מהאסון. "מדובר באתר מאוד תיירותי שמנוהל דרך חברה פרטית. כל הרשויות, גם נשיא המדינה וראש הממשלה מתעניינים – איך יכול להיות שעד שאפשר לפתוח ולהביא תיירים בחזרה – קרה האסון". הוא הוסיף כי חברי הקהילה היהודית במדינה המומים ומעוניינים לסייע לקרובי המשפחה של ההרוגים.

מילו חצבני, נשיא הקהילה היהודית במילאנו אמר ב'ישראל היום' כי "זו מכה קשה מאור לקהילה. אנחנו קהילה שמונה 5,000 אנשים כשכולם מכירים את כולם. השמועה הגיעה מהר וכולם נדרכו לשמוע מה קרה. הילדים היו בבית ספר אצלנו. המשפחה חיה באיטליה, הסבא והסבתא באו לבקר מישראל, לקחו אותם לשם כדי כדי לראות את המקום ולדאבוננו כך זה נגמר. זה עצוב מאוד עבורנו".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמונה זה לעלות במדרגה הראשונה, למרות שלא רואים את כל גרם המדרגות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים