שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » "שמנו את ידנו על האונייה העבריינית"
גמליאל הודיעה
כשבועיים לאחר שהמפגע האקולוגי הגיע לחופי ישראל, השרה להגנת הסביבה הודיעה כי חוקרי משרדה מצאו את כלי השיט האחראי. "זרוענו הארוכה תגיע לכל מי שיפגע בטבע"
יקוי ופינוי הזפת | צילום: דפנה בן נון

השרה להגנת הסביבה, גילה גמליאל, חשפה היום (רביעי) כי ישראל זיהתה ותפסה את הספינה שממנה דלפו כמויות גדולות של זפת שזיהמה את חופי ישראל לפני כשבועיים. "שמנו את ידנו על האונייה העבריינית", כתבה בטוויטר. עוד הוסיפה כי "זרוענו הארוכה תגיע לכל מי שיפגע בטבע, בים ובחופים שלנו".

מוקדם יותר השבוע הודיע המשרד להגנת הסביבה כי המכלית Minerva Helen לא אחראית לזיהום הזפת שפגע בחופי ישראל. זאת, לאחר שצוות חוקרים מטעם המשרד קיים ביקורת על סיפון המכלית בנמל פיראוס. מהמשרד נמסר כי ישנן עשרות אוניות שעשויות להיות חשודות בזיהום, וכי עד כה שלל כעשר מהן.

ביום ראשון דווח כי צוות של המשרד להגנת הסביבה הגיע לאתונה שביוון כדי לבדוק ספינה החשודה בזיהום. על פי הדיווח הצוות פעל בשיתוף פעולה מלא עם הרשויות ביוון. במשרד הדגישו שלא נעשה תיאום מראש עם הספינה, עם בעליה או עם נציגיה, אלא רק עם הרשויות ביוון, כמקובל.

המשרד איתר עם תחילת האירוע כעשר אוניות פוטנציאליות שעשויות להיות חשודות, ומאז הרחיב את מעגל האוניות החשודות לעשרות. מנהל היחידה הארצית להגנת הסביבה הימית, רני עמיר, טען כי חקירת האירוע מתקדמת בקצב סביר, והתעקש שלא הייתה התרעה מוקדמת.

השרה להגנת הסביבה גילה גמליאל תמסור הערב הצהרה מיוחדת בדבר זהות האונייה האחראית לזיהום חופי ישראל יחד עם מנכ"ל המשרד, דוד יהלומי; סמנכ"ל בכיר לאכיפה ופיקוח יצחק בן-דוד; ומנהל היחידה הימית של המשרד להגנת הסביבה, רני עמיר.

במשרד להגנת הסביבה העריכו כי באירוע דלפו לים בין עשרות למאות טונות של זפת, שזיהמו כ-160 קילומטרים של חופים. רשות הטבע והגנים דיווחה על עשרות בעלי חיים שנפגעו מהזפת ונסחפו לחופים. גורמי המקצוע העריכו שייקח לפחות כמה שבועות כדי לנקות את כל החופים.

אתמול אמרה השרה גמליאל: "הזיהום נעשה בוודאות בזדון – או שהאונייה שפכה בכוונה את השמן לים, או שהשמן נשפך עקב תקלה ובעל האונייה היה חסר חמלה כלפי הטבע ולא התריע לרשויות. אנחנו נעשה הכל, ונגיע לאן שצריך בארץ ובעולם – במטרה לאתר את האונייה האחראית לזיהום בחופי ארצנו".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אושר הוא האומנות לקלוע זר פרחים, מהפרחים שבתחום השגותינו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים