שיתוף
תגובות
חדשות » צבא וביטחון » "שמענו בום וראינו אש ענקית, ניצלנו בנס"
הפיגוע בלוד
תושבים כיבו את השריפה בעזרת מטפים, ובנס לא היו נפגעים. המפכ"ל התחייב: "עניין של זמן עד שנשים את היד על החשודים". אוחנה לתושבים: "נציב כוח משטרה קבוע"
הבית בלוד לאחר כיבוי הלהבות

תושבי לוד סיפרו הבוקר (שישי) כי דקות לפני זריקת בקבוק התבערה לעבר בית יהודי, כ-20 איש ישבו בחצר שבה פגע ולמדו תורה יחד. לדבריהם, מפקד תחנת המשטרה לא הגיע לזירה בלילה, ותחושות ההפקרות וחוסר הביטחון שנוצרו במהלך מבצע שומר החומות לא עוזבות.

רבקה כהן שלביתה הושלך בקבוק התבערה סיפרה כי "בערך בחצות, אחרי שבעלי ישב עם חבריו כדי להקים בית כנסת חדש שמענו בום חזק. רצנו לחלון וראינו אש ענקית שהתלקחה בשניות וכמעט נכנסה לתוך הבית. ישר לקחתי את הילדים החוצה, צרחתי שיש שריפה בבניין וניצלנו בנס".

"חשבנו שנפל משהו מהשכן מלמעלה", מוסיף בעלה אבי, "ברגע שראיתי את החלון עולה באש, הבנתי שמשהו קורה פה. ראיתי שהלהבות מגיעות עד הקומה הראשונה. בנס הגיע פתאום בחור וב-30 שניות הוא כיבה את האש שהתלקחה״.

"ב-00:30 פגעו שלושה בקבוקי תבערה פה בבניין הזה, כאשר בקומה הראשונה יש לנו ארבעה ילדים ישנים במיטה", סיפר אליעזר ליינס, חבר בוועד השכונה. "לא חלמנו שזה יגיע לפה. ישבנו כאן אני וחברים, ישבנו כאן עשר דקות בדירת גן למטה, במקום שבו נזרק הבקבוק. נס בכל קנה מידה".

מפכ"ל המשטרה רב-ניצב קובי שבתאי הגיע הבוקר למקום ואמר כי "החקירה אומנם בראשיתה אך אני בטוח שזה עניין של זמן עד שנשים את היד על החשודים. כל האמצעים שעומדים לרשותינו כעת מופעלים במטרה לאתר את החשודים והחקירה בעיצומה".

השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה סייר בעיר ואמר לבני הזוג שביתם נפגע כי יציב בשכונה כוח משטרתי קבוע. הוא הוסיף כי הוא מגבש תוכנית ממשלתית לתגבור המשטרה, כדי שתוכל לפרוס כוחות בערים מעורבות.

התושבים הביעו בפניו תרעומת על כך שהיחידים שהגיעו לזירה בלילה היו מתנדב משטרה, שוטר אחד ושני שוטרי משמר הגבול. צביקה נציג בוועד הביטחון של השכונה, אמר: "המבחן האמיתי של המשטרה יהיה בעוד שבועיים ויותר. רק אז נבחן את רמת ההגנה האמיתית שהמשטרה תספק לתושבים בערים המעורבות".

תושבי העיר מודאגים מהמשך האירועים האלימים בעיר. הדר מילר, תושבת לוד, אמרה: "הטרור מנצח. לא שולחים ילדים לביה"ס, גננות לא מוכנות להגיע. בקבוקי תבערה מושלכים לבתים וכל הזמן יש זריקות אבנים. רק לפני שבוע קברנו מישהו שנרצח מזה. תתעוררו ותחוקקו חקיקת חירום כמו שעשיתם בקורונה ותנו למשטרה את הכלים. יש כאן מלחמה על החיים שלנו".

היום צפויה להתקיים הפגנה ערבית מחוץ לבית המשפט המחוזי בעיר. ההפגנה שיזמה משפחתו של המחבל מוסא חסונה נועדה ללחוץ על בית המשפט להגיש כתבי אישום נגד היהודים שחיסלו בירי את חסונא לאחר שהשתתף בפרעות. התושבים היהודים בעיר חוששים שההפגנה תוביל לאלימות.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמור לי מי חבריך ואומר לך מי אתה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים