שיתוף
תגובות
דעות » שנאת חינם 2020: עכבר, מקלדת וקורונה
טור אורח
1952 שנה לחורבן בית המקדש השני, על שנאת חינם, מגיב עורך 'חדשות JDN' בטור אקטואלי מתמיד להתנהלות התקשורתית במשבר הקורונה • כוחן של מילים
הדמיית בית המקדש במוזיאון ישראל | צילום: Alexandra Lande, שאטרסטוק

מילים יכולות להרוג, נוהגים רבים לומר, והם צודקים. אבל לא רק להרוג. מגפת ההסתה שמשתוללת בישראל בחודשים האחרונים כלפי המגזר החרדי, על גבה של נגיף הקורונה, אולי לא הרגה אף אחד באופן אישי, אבל הרגה מגזר שלם.

כדרכו של עולם, גם במשבר הנוכחי היו 'גורמים' בקרב מקבלי ההחלטות שחיפשו על מי להטיל את האשמה, בסיוע התקשורת החילונית הצמאה לדם ורק מחפשת את ההזדמנות לתת דרור לעמדותיה עלינו. אנשים שסתם כך קופץ להם האנטישמי מידי פעם, בלי למה, יצרו תרכובת מזעזעת של שנאת אחים.

לא מעט מהאחריות נופלת עלינו, אנשי התקשורת החרדית, שנתנו יד להכפשת המגזר. רבים מחבריי מתחו ביקורת פומבית קשה על יחידים וקהילות שונות במגזר החרדי, בטענה כי זלזלו בצורה כזאת או אחרת בתקנות הריחוק החברתי. אני, שלא רואה את עצמי כמחנך של ציבור, בטח לא ציבור שאנשי תקשורת הם האחרונים שמתווים את דרכו, שמוכוונת על ידי גדולי עולם, שתקתי.

היו לי שאלות קשות. מידי פעם בשיחות עם ידידים אף העלאתי שאלות מורכבות, אבל באתר לא נתתי להם ביטוי. כמי שאינו ממהר להאמין לקונספירציות אמנם דאגתי לבטא את המצב המסוכן, אך בשביל לחנך את הציבור לא צריך אותי. בשביל זה הבאתי את פסקי ההלכה של עשרות רבנים בנושאי הקורונה, שמי שנשמע לדרכם יפעל בהתאם.

לא פעם תהיתי אם אני טועה, אולי זה כן מתפקידי לזעוק על הזלזול בהנחיות, ייתכן שאף לא התאפקתי וכתבתי איזה ציוץ אחד או שניים. אבל היום אני יכול לומר בוודאות שצדקתי, ולהכות על חטא בשביל עמיתי שצריכים לעשות חשבון נפש.

בתקופה האחרונה מנהלת התקשורת החילונית קמפיין, פשוטו כמשמעו, לזלזול במצב. אותה תקשורת שדאגה להפחיד את הציבור בגל הראשון, החליטה לעשות הכל על מנת לגרום לציבור לסכן את עצמו.

זה התחיל כשהיו עוד מאבקים על מה ייפתח במהלך הגל הראשון. "הם לא יכלו להתאפק והלכו לים", נאמר בכתבה ששודרה כשהחופים עוד היו סגורים, ואז הם לחצו לפתוח מסעדות, אירועים, מופעי תרבות וכן הלאה. כשהיה צריך לסגור בגלל הפתיחה המהירה, העניקו אותם אנשי תקשורת רוח גבית לכל קול אופוזיציוני. השיא הגיע כמובן בתמיכה ועידוד גל ההפגנות שנערכות תוך הפרה בוטה של כל ההנחיות.

כן, זו אותה תקשורת שבסיועם של עיתונאים חרדים (שאין זה מן הראוי להזכיר את שמם בשעות אלו) רדפה בפסח עם מצלמות כל חרדי שהתפלל בבית כנסת, הזדעזעה מכל חסיד ש"לא יכל להתאפק" והלך למקווה, ושומו שמיים למי שלא עטה מסכה.

עכשיו כבר ברור למי שעוד היה ספק, שונאים אותנו כי אנחנו חרדים – שנאת חינם – שעליה חרב בית המקדש. אל תאמינו לשום תירוץ אחר, כי זו המציאות הכואבת.

הכותב הוא עורך אתר החדשות JDN

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
התקשורת, כמו אש, היא משרת נהדר, אך אדון נורא
(ג'יימס פנימור קופר)

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים