שיתוף
תגובות
דעות » שנה חדשה – ציפיות חדשות? זהו שלא
רגע לנפש
כולנו בני אדם וכולנו טורחים ועמלים למען השני אלא שבדרך כלל גם מצפים לתמורה כלשהי ובכלל – העבודה האמיתית היא להבין שכל מה שאדם עושה – לעצמו הוא עושה
העיקר שתהיה שנה מתוקה | צילום: AtlasStudio, שאטרסטוק

כמה פעמים מצאנו את עצמנו עושים ואפילו משקיעים רבות במשהו מסוים למען השני? טורחים , מתאמצים, ואז השני מקבל את מה שעשינו עבורו ואינו מגיב בהתאם לציפיות שיש לנו בבטן. אולי קיווינו שהוא ייצא מגדרו, אולי שיעשה עבורנו משהו בחזרה, אולי שיספר לכולם על המעשה שעשינו עבורו וכו'.

לא קרה? יופי, הנה הזמן להתמלא במשפטים מתקרבנים :

אה, הוא לא מעריך את המאמץ שלי…

אההה, מה שלא תעשה לה – היא לא תגיד תודה כמו שמגיע לי .

אה אה אה, הוא בכלל מבין כמה התאמצתי ?

אני רוצה לחדש לכן: כל משפט שתגידו בחדר מול חמשה אנשים, יקבל במקרה הטוב חמש תגובות שונות. כל אחד רואה דברים אחרת, מקבל אחרת , מתייחס אחרת ומייחס רמת חשיבות אחרת.

אז מה עושים? לפני הכל, מבינים.

מבינים שמה שאדם עושה הוא עושה למען עצמו . אנרגיה של נתינה היא לפניהכל לעצמנו, וחוזרת אלינו בצורה כלשהי. זכרו כי כל מעשה טוב שתעשו – יחזור אליכן בטוב, אם לא דרך האדם שנתתן לו ,אז בדרך אחרת. הרעיון הוא לעשות מתוך טוב הלב שלנו ולא לצפות לקבל שום תמורה. אם נרגיל את עצמי לעשות כי זה הטוב שרצינו להוציא מעצמנו, ולא נצפה לעשייה שתשיב לנו תמורה, נגיע לדרגה הנכונה.

המציאות מוכיחה שככה זה עובד.

לא אשכח כיצד לפני כשנה, ערב יום הכיפורים, הייתי מאושפזת בבית חולים וזכיתי לקבלת עזרה מאישה שהכרתי רק חודש קודם כשהבנות שלנו החלו ללמוד יחד. לא יכולתי שלא לחשוב על כל הפעמים שעזרתי לנשים שונות בחיים, ששלחתי ארוחות ליולדות, שסייעתי לנשים חולות ולא קיבלתי כלום מאף אחת מהן. אך כשהייתי נזקקת – נשלחה אלי מלאכית מלמעלה שהיה לה תיקון איתי. היא עזרה לי רבות וכלל לא עשיתי עבורה שום דבר קודם. איננו מבינים בחשבונות שמים, אך חובה לזכור כי מה שאנחנו עושות, יחזור אלינו בדרך כלשהי. אם רק נפתח עיניים, נראה זאת.

עם כניסתה של שנה חדשה, זו קבלה נהדרת שתוכלו לקחת לעצמכן. זכרו כי חסד אמיתי, הוא חסד שאיננו מצפים לתמורה עבורו. היכן שאנו עושות חסד ומצפות לתמורה, הוא מעבר לכוח שלנו ואין לנו צורך להשקיע שם עד כדי פגיעה בעצמנו. תמיד תעצרו במקום שבו אתן מתחילות לצפות לתמורה.

זכרו זאת ויהיה לכן קל יותר: מה שאדם עושה – לעצמו הוא עושה.

חתימה טובה ושנה נהדרת!

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמור לי מי חבריך ואומר לך מי אתה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים