שיתוף
תגובות
חדשות » צבא וביטחון » שני הרוגים בתקיפת הספינה סמוך לעומאן
המלחמה הימית
ההרוגים בתקרית במפרץ – בעלי אזרחות רומנית ובריטית. הספינה מופעלת על ידי חברה בבעלות ישראלית. בכיר ישראלי: מדובר בפעולת טרור שביצעה איראן
תגיות: ,
ספינה שהותקפה סמוך לעומאן | צילום: Johan Victor , marinetraffic.com

החברה שהפעילה את הספינה שהותקפה במפרץ עומאן, הודיעה היום (שישי) כי שניים מאנשי הצוות שלה נהרגו בתקיפה. על פי הודעת חברת Zodiac Maritime, שבבעלות איש העסקים אייל עופר, ההרוגים הם אזרחי בריטניה ורומניה, ואין נפגעים נוספים כתוצאה מהתקיפה.

חברת "זודיאק מריטיים" טענה כי הייתה זו מכלית הנפט "מרסר סטריט", ששטה תחת דגל ליבריה ונמצאת בבעלות יפנית. עוד מסרה החברה כי התקיפה בוצעה בידי פיראטים, בעת שהייתה בדרכה מדאר א-סלאם שבטנזניה לנמל פוג'יירה שבאיחוד האמירויות הערביות, מבלי שהיה על סיפונה מטען.

מזודיאק נמסר כי מלבד השניים שנהרגו, לא ידוע לה על נפגעים נוספים בתקרית. "הדאגה המרכזית שלנו נותרה הביטחון והרווחה של כולם על הספינה, וכל מי שהושפע מהסיטואציה", אמרו. "הפרטים על התקרית עדיין נבדקים, והחקירה בעיצומה. אנחנו ממשיכים לעבוד קרוב עם רשות הסחר הימי של בריטניה (UKMTO) ועם כל הרשויות הרלוונטיות".

מוקדם יותר, הודיע ארגון הסחר הימי הבריטי כי נפתחה חקירה לגבי נסיבות התקרית, שהתרחשה בשעות הערב המאוחרות של יום חמישי, צפונית לאי העומאני מסירה וכ-300 קילומטרים דרומית לבירה מוסקט.

בישראל עד כה לא אישרו את אמיתות הדיווח, שמתפרסם בעיצומה של מתיחות הולכת וגוברת בין ישראל לאיראן. בחודשים האחרונים כמה ספינות ישראליות שימוש יעד לתקיפות, וגורמים בישראל הפנו אצבע מאשימה כלפי איראן. ברפובליקה האסלאמית לא הגיבו עד כה על הדיווחים על התקיפה הלילה. בבריטניה הבהירו: "זה לא מעשה פיראטי".

גורם ישראלי בכיר אמר כי "יש כאן פעולת טרור של איראן, נהרגו שני אנשים חפים מפשע. זו פגיעה בספנות הבינלאומית, ההרוג הרומני הוא ככל הנראה הקפטן של הספינה והבריטי הוא מאבטח. האיראנים תקפו באמצעות כלי טייס בלתי מאויש את מבנה הספינה. ספינה חפה מפשע עם הרוגים חפים מפשע".

זוהי תקרית ראשונה של פגיעה בספינה עם נפגעים, כשעד כה התקיפות בים שיוחסו לאיראן גרמו לנזק בלבד. בשנה האחרונה יש עליית מדרגה בזירה הימית בין ישראל לאיראן, לפי דיווחים, שכבר הובילה לפגיעה בכלי שיט בשני הצדדים.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
התקשורת, כמו אש, היא משרת נהדר, אך אדון נורא
(ג'יימס פנימור קופר)

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים