שיתוף
תגובות
חדשות » צבא וביטחון » שני סניפים של הבנק המרכזי בעזה הושמדו
שומר החומות
דובר צה"ל: "האזעקה לעמק יזרעאל באזור נהלל והסביבה היו אזעקות שווא, אני מגדיר את זה כך מכיוון שלא היה לשם שיגור רקטה"
| צילום: תקשורת העזתית

דובר צה״ל, תא״ל הדי זילברמן, אמר הבוקר כי "הלילה מלמד על העמקת ההספק שלנו וסדקים שאנחנו מזהים בצד השני הציבור העזתי מאבד את הסבלנות שלו, יש הפתעה בצד השני מהעוצמה של התקיפות שלנו".

"התקיפות שלנו הלילה", פירט: "בנק מטרות חדש שנקרא מטרות ממשל, כל מבנה ומוסד של חמאס. בתים של מפקדים, מג"ד של מחנות המרכז, תקיפה של חוליות טרור, חוליה של הכח הימי של חמאס, מנהרה מגמתית שנמצאת בתוך בית ספר, בורות שיגור".

למעלה מ-650 יעדי טרור הותקפו: "3 מטרות עוצם, סדר גודל של 50 פעילים לפחות, התקיפה של בכירים, סדר גודל של 10 בכירים. בקבינט אושרו להרחיב ליעדי מטרות נוספים. לאחר שיחה עם מאו"ג 162, תא"ל סער צור: הגדוד הארטילרי ירה 350 פגזים לעבר רצועת עזה, צק"חים נצברים עובדים במקביל על כמה נהלי קרב שונים".

"ההגנה האווירית והקרקעית לומדים מהטעויות וממשיכים עם הפעילות של שניהם. האזעקה לעמק יזרעאל באזור נהלל והסביבה היו אזעקות שווא, אני מגדיר את זה כך מכיוון שלא היה לשם שיגור רקטה".

עוד עדכן כי הרמטכ"ל מקיים אתמול שיחה עם יושב ראש המטות המשולבים של צבא ארה"ב. הרמטכ"ל עדכן אותו בפרטים שהיו עד עכשיו ונותן לו גם סקירה ותמונה רחבה של כל זירת המלחמה. במהלך היום יהיו תקיפות נוספות.

"זה ברור לכולם שחמאס הופתע מעוצמת התקיפה של צה״ל, הוא מבחינתו אחרי ההישג הראשוני שהיה לירושלים חשב שנגיב בצורה מוכלת ואחרי שהגענו הוא יצא מהתפיסה שהייתה לו. הוא יוצא מהתפיסה שלו, וזה קצת מערער אותו בעקבות התקיפות האלו. הפעילים מפחדים לעשות את התקיפות שעשו כי התקיפות שלנו מתחילות להשפיע זה לא אומר שחמאס ממוטט זה פשוט עובד להם יותר בלחץ", דברי זילברמן.

הבוקר תקפו מטוסי קרב וכלי טיס של צה"ל שני סניפים של הבנק המרכזי בעזה המשמשים את ארגון הטרור חמאס. צה״ל ממשיך לתקוף מטרות טרור ברחבי רצועת עזה וימשיך לפעול בעוצמה ככל שיידרש.

הלילה תקפו מטוסי קרב וכלי טיס של צה"ל עשרות יעדי טרור ברחבי רצועת עזה. בין היעדים, הותקפה מנהרת טרור של חמאס המהווה חלק מפרויקט המנהור של ארגון הטרור חמאס ומוצבת מתחת לבית ספר ובקרבת מבנים אזרחיים נוספים. ארגון הטרור חמאס ממקם במכוון את נכסיו הצבאיים בלב האוכלוסייה האזרחית ברצועת עזה. צה"ל נוקט באמצעי זהירות כדי לצמצם ככל הניתן פגיעה אפשרית באזרחים במהלך פעילותו הצבאית.

בנוסף, הותקפו מספר מטרות שלטון וביניהן: מספר מבנים של המטה לביטחון פנים של ארגון הטרור חמאס המשמשים לסיכול מודיעין ובאחד מהם, משרדו של ראש המטה לביטחון פנים של הארגון וכן מספר סניפים של הבנק המרכזי של חמאס ברצועת עזה.

במהלך הלילה הותקף ביתו של איאד טייב, מפקד גדוד מחנות המרכז של ארגון הטרור חמאס שביתו שימש כתשתית טרור. כמו כן, סוכלו מספר פעילים של הכוח הימי של הארגון וכן שתי עמדות שיגור רקטי שכוונו לפגיעה במדינת ישראל ואזרחיה.

צה״ל ממשיך לתקוף מטרות טרור ברחבי רצועת עזה וימשיך לפעול בעוצמה ככל שיידרש. יש להמשיך ולהתעדכן בהנחיות פיקוד העורף המופצות באמצעי התקשורת ולהישמע להוראות כוחות הביטחון וצה״ל.

מטוסי קרב וכלי טיס של צה"ל תקפו לפני זמן קצר משרדים של המודיעין הצבאי של ארגון הטרור חמאס ברימאל שברצועת עזה. צה"ל ממשיך בגל התקיפות הנרחב ברחבי רצועת עזה. צה״ל תקף לפני זמן קצר חוליית משגרי נ״ט של ארגון הטרור חמאס בצפון רצועת עזה. החוליה הותקפה בעת שכיוונה ירי לשטח ישראל.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
רק אלה שיסתכנו ללכת רחוק מדי יכולים אולי לגלות עד כמה רחוק אפשר ללכת

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים