שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » שנת הלימודים תוארך עד סוף יולי
צמצום פערים
עקב שיבוש הלימודים בגלל הקורונה הודיע נתניהו כי בתי הספר ימשיכו לפעול עד אמצע הקיץ: "זה מה שנדרש לילדי ישראל". גלנט: "נצמצם פערים'". התוכנית טרם גובשה סופית
ראש הממשלה בנימין נתניהו במסיבת עיתונאים במשרד החינוך | צילום: קובי גדעון / לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר החינוך יואב גלנט עדכנו הערב (ראשון) בתדרוך משותף כי שנת הלימודים מהגנים עד כיתות י"א, תוארך עד סוף חודש יולי, זאת לאחר ששנת הלימודים השתבשה בשל מגבלות הקורונה. עם זאת, נתניהו הודיע שהתוכנית לא גובשה באופן סופי ועדיין לא תואמה עם הסתדרות המורים וארגון המורים.

בפתח נאומו אמר ראש הממשלה כי "שר החינוך ואני מביאים מתווה עקרוני להארכת שנת הלימודים עד חודש יולי. אנחנו חייבים לתת לילדים את ההזדמנות להשלים את מה שהם החסירו. נדאג לזכויות המורים, נדאג לתשלום מלא עבורם, זה עליי. אני לוקח על זה אחריות יחד עם שר החינוך ושר האוצר. זה מה שנדרש לילדי ישראל, זה מה שמגיע להם".

הוא הוסיף כי "יש לנו תוכנית ארוכת טווח בנוגע לחינוך ולחיסונים. החיסונים לא יחזיקו מעמד לעד. 12 מיליון החיסונים מחסנים שישה מיליון ישראלים מעל גיל 16, אבל לתקופה מוגבלת, ואף אחד לא יודע מה משכה המדויק. בדרכון הירוק כתבנו חצי שנה, זה יכול להיות גם יותר. צריך להיערך לאפשרות הפחות אופטימית. המשימה שלי היא להביא עוד 36 מיליון חיסונים. יש שתי דרכים להשיג זאת. הקורונה היא דבר שצריך להתמודד לאורך זמן. צריך להביא עשרות מיליוני חיסונים וזו תחרות קשה. אני נחוש לשמור את ישראל בראש הרשימה".

השר גלנט אמר בתדרוך כי "הסגרים הממושכים יצרו פערים ואת הפערים האלה אנחנו מצווים לסגור. אין בית שלא דואג לילדים ושואל איך סוגרים את הפער של השנה האחרונה. זו המשימה שלי לחודשים הקרובים ואני נחוש לעמוד בה. התוכנית תהיה בת ארבעה שלבים".

גלנט ציין כי "החלק הראשון בתוכנית הלאומית לצמצום הפערים יהפוך את יולי לחודש לימודים רגיל. התוכנית הזאת תהיה זמינה לילדי הגנים ולתלמידי א'-י"א. עיקר המאמץ ביולי ירוכז בסגירת הפערים ומיומנויות בנושאים כמו מתמטיקה, אנגלית וכו'. תנועות הנוער והחינוך הבלתי פורמלי יהיו שותפים יחד איתנו. באשר למורים, כל מורה שיסכים להירתם לתוכנית יקבל שכר נוסף על חודש יולי. השלטון המקומי יסייע בהתגייסות ובתגבור".

שר האוצר ישראל כ"ץ גם נשא דברים בתדרוך המשותף והודיע כי הוא יסייע ליישום התוכנית בתקצוב 2.4 מיליארד שקל למשרד החינוך, ו-20 מיליארד שקל לתגבור מערכת הבריאות.

יו"ר ארגון המורים רן ארז אמר: "שנת הלימודים בעל יסודי תסתיים ב-20 ביוני. אני קורא ומבקש ממורי העל יסודי להירתם ולהגיע בחודש יולי כדי לסגור את הפערים. זו תהיה עבודה התנדבותית בתשלום, ומי שלא רוצה – לא יקבל שום עונש".

נתניהו התייחס גם להפרות הנחיות הממשלה שתועדו במהלך חג הפורים ואמר: "אי אפשר לסבול את ההפרות שאנחנו רואים, גם אצל החילונים בתל אביב, גם בטישים. אני מקווה שלא נראה את זה פה. למען החיים שלכם, של היקרים שלכם ולמען הבריאות של כולנו, שמרו על הכללים".

הוא התייחס גם לסערת ועדת החריגים בנתב"ג, ועל הטענות לטיפול במקורבים, ואמר כי "זו ועדה מקצועית שבוחנת 4,000 פניות ביום. מה שאנחנו רואים בתקשורת, אנשים שעוקפים, אנחנו פועלים נגד את זה. אבל האנשים המקצועיים בוועדות לא יודעים אם מי שמגיע זה חרדי או חילוני. חייבים לשמור על הגבולות של המדינה כדי למנוע כניסת מוטציות".

אך התוכנית זוכה גם להתנגדות. מועצת התלמידים הארצית הודיעה שהיא מתנגדת להארכת שנת הלימודים: "זאת תקופה מעורערת לכולנו, תקופה מבולבלת לבני ובנות הנוער, תקופה נוראית לחינוך הפורמלי והבלתי פורמלי, לתרבות ולכלכלה. כבר כמעט שנה אנחנו תקועים במקום, והפתרון לדעתכם הוא להאריך את השנה הזאת עוד? הנזק כבר נעשה. שעת תיקון מזמן עברה. במקום פתרונות לעתיד בוחרים מקבלי ההחלטות להיאחז בשנה הזאת בציפורניים ובכך הם מאפשרים לתלמידים רבים להחליק מבין אצבעותיהם".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
צחוק משכח כאבים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים