שיתוף
תגובות
משפט » שנת מאסר לפורע שהשתתף בלינץ' בעכו
מאסר בפועל
ביהמ"ש גזר שנת מאסר בפועל על בילאל חילואני, שהורשע בהתפרעות בלינץ' בעכו בו נפצע מור גאנאשווילי. פורע נוסף הודה בכתב האישום והורשע במעשה טרור של חבלה חמורה
מור גאנאשווילי ועו"ד חיים בלייכר | צילום: צילום מסך, חוננו

בית המשפט המחוזי חיפה גזר אמש (ב') עונש מאסר בפועל על בילאל חילואני, שהורשע בעבירת התפרעות בלינץ' החמור בעיר עכו במהלך פרעות תשפ"א, בו נפצע מור גאנאשווילי. לפי כתב האישום המתוקן צעק חילואני להמון המוסת כי מור דרס למוות את אחד ממשתתפי הלינץ'.

בנוסף, הרשיע בית המשפט את אדהם בשיר, משתתף נוסף בלינץ', שהודה בעבירות של מעשה טרור של חבלה חמורה בנסיבות מחמירות, ניסיון למעשה טרור של חבלה חמורה והתפרעות. טיעונים לעונש בעניינו נקבעו לחודש יולי.

בגזר הדין של חילואני כתבו השופטים ליפשיץ, ציגלר ומנדלבום כי "אין חולק אודות חומרת מעשיו של הנאשם.. ההתפרעות בה נטל חלק היתה על רקע לאומני-גזעני", וכאמור גזרו עליו שנת מאסר בפועל וכן תקופת מאסר על תנאי.

לאחר הדיון אמר מור גאנאשווילי, שמאז הלינץ' מתנייד בכיסא גלגלים ומקפיד להגיע לדיונים בעניינם של תוקפיו, כי "אנו יוצאים ברגשות מעורבים. מצד אחד הקלה ומצד שני חוסר מיצוי. מבחינתי הקלה כי המחבלים רצו לצאת עם ידם על העליונה, חשבו שלא יקבלו שום דבר וב"ה בית המשפט נתן שנת מאסר, כלא בפועל. מצד שני מבחינתנו קיווינו שהוא יכנס לכלא ליותר זמן".

"כל אחד שהיה בלינץ' מבחינתי לקח חלק פעיל. אבל ב"ה ותודה לא-ל שהוא נכנס לכלא. אני רוצה להגיד תודה לחיים היקר ולארגון חוננו, שכל הזמן ליווה אותנו, ועברנו עוד משוכה בדרך הקשה הזאת. לא פשוט להגיע לגזר הדין הזה. ובאמת מי יתן וימשיך להיעשות הצדק. דם יהודי אינו הפקר. הדם שנשפך פה לא נשפך לשווא. אנחנו לא נשתוק עד שייעשה הצדק", סיכם מור.

עו"ד חיים בלייכר מארגון חוננו המייצג את מור ומלווה אותו במשך הדיונים מסר "אנחנו יוצאים מגזר הדין של הפורע שהיה חלק מאירוע הלינץ' הקשה במור. הוא הואשם בסוף רק בהתפרעות, אבל ברור שהוא היה חלק מלינץ' לאומני – התפרעות, ששמה לה למטרה לפגוע בכל יהודי שיקלע למקום עד כדי רציחתו. מור ניצל רק בנס מהאירוע הזה ולא סיים בו את חייו, אבל הנזקים הם עצומים".

"אנחנו מברכים על כך שביהמ"ש קבע כי המתפרע יכנס לכלא לשנה. בהחלטה זו יש משמעות ואמירה שלמרות שהוא מואשם רק בהתפרעות, רואים אותו כחלק מהאירוע. כמובן שבמבט הכללי שנה אינה מספיקה ואנו מצפים שמחבל שהיה שותף בלינץ' יכנס לשנים רבות לכלא ולא יראה אור יום. אולם בנסיבות הקיימות אנחנו מברכים על ההתקדמות. התוצאה של עונש מאסר בפועל למחבל היא הרבה בזכות ההקפדה של מור להגיע לדיונים, לדבר ולהביא בפני השופטים את המשמעות של מעשי השותפים ללינץ' האכזרי", דברי עו"ד בלייכר.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
צחוק משכח כאבים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים