שיתוף
תגובות
בריאות » חדשות הבריאות » בשערי צדק יאספו מדדים חיוניים ללא מגע
פריצה טכנולוגית
ניסוי חדש במרכז הרפואי שערי צדק יאפשר איסוף מדדים חיוניים במהירות וללא מגע פיזי בחדר המיון • "מדובר במערכת שתשנה את כללי המשחק במחלקה לרפואה דחופה"
איסוף מדדים ללא מגע בכניסה למיון שערי צדק | צילום: שערי צדק

קדמה טכנולוגית בכניסה לחדר המיון: בשיתוף פעולה חדש בין המרכז הרפואי שערי צדק בירושלים, לבין מרכז הפיתוח הישראלי של חברת NEC היפנית, יתחיל השבוע ניסוי של מערכת האוספת מדדים חיוניים באופן אוטומטי וללא מגע פיזי בנבדק בכניסה למחלקה לרפואה דחופה.

כידוע, אחד הדברים הקריטיים בטיפול בחולים המגיעים למיון דחוף בבית החולים, הוא ניטור מדדים ואבחון המחלה ממנה החולה סובל. טכנולוגיה זו עשויה להביא להצלתם של חולים רבים, בשל ייעול התהליך.

המערכת משלבת טכנולוגיות ישראליות מתקדמות, המאפשרות מדידת נשימות, קצב לב וחום ללא צורך במגע ישיר עם הנבדק. מדובר במערכת שתפקידה לסייע לצוות חדר המיון לבצע הערכה ראשונית ולהפנות את החולים לטיפול הנדרש במהירות וביעילות מירבית. 

ד"ר טוד זלוט, מנהל חדר המיון של המרכז הרפואי שערי צדק, הסביר כי "מדובר במערכת שתשנה את כללי המשחק במחלקה לרפואה דחופה, כשהמערכת הזאת תופעל במלוא היכולות שלה בעתיד, לא יהיה צורך לגשת לצוות לאיסוף מדדים כגון חום ולחץ דם, וזה יפנה זמן רב לצוות שלנו לטפל בחולים".

עוד הוסיף ד"ר זלוט, כי "יכולת הסיווג של המטופלים תעלה ונוכל להציע טיפול מדויק ונכון יותר למטופלים שלנו. הדבר נכון שבעתיים בעת זו, שבה הצוותים עמוסים עם מטופלים החשודים כחולי קורונה".

לדברי הירושי קוזונו, מנכ"ל החטיבה ליישום טכנולוגיות ב-NEC, "המערכת פותחה במרכז החדשנות של NEC בישראל, ובאמצעות שילוב מספר טכנולוגיות ישראליות, המערכת תאסוף מדדים חיוניים במהירות וללא מגע. כמו כן, המערכת מאפשרת להציג תוצאות מדויקות במהירות, ועל פי הצורך לתת לצוות הרפואי התראות בזמן אמת".

ד"ר רננה אופן, מנהלת מדעית בחברת בת של המרכז הרפואי שערי צדק, העוסקת בשיתוף פעולה במחקר ופיתוח, ציינה כי היכולת לנסות טכנולוגיות חדשות מאפשרת לצוות הרפואי בבית החולים "להתפתח ברמה המקצועית, להפוך לרופאים טובים יותר, להישאר בחזית הטכנולוגיה והיזמות ובה בעת לייעל את התהליכים והטיפול אצלנו במרכז הרפואי לטובת החולים".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
התקשורת, כמו אש, היא משרת נהדר, אך אדון נורא
(ג'יימס פנימור קופר)

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים