שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » שקד באולטימטום על הוועדה למינוי שופטים
משבר חדש
שקד למקורביה: "לא אירוע קל, לא אמרתי נואש על ממשלת ימין". התנאי שהציבה להצטרפות: מקומה של מיכאלי בוועדה למינוי שופטים. בעבודה לא מתכוונים לוותר
בית המשפט העליון | צילום: דוברות הרשות השופטת

חברת הכנסת איילת שקד אמרה בשיחה סגורה עם חברי ימינה שאם היא לא תקבל את המקום של יו"ר העבודה מירב מיכאלי בוועדה לבחירת שופטים – לא תקום ממשלה. שקד אמרה כי מבחינתה יש לחזור לסיכום המקורי במשא ומתן שהתנהל עם יש עתיד ערב המבצע בעזה, ולפיו היא תקבל מקום בוועדה למינוי שופטים.

שקד הבירה בשיחות עם מקורביה כי לא תעשה מהלך שיהיה מנוגד להחלטת בנט. "זה לא אירוע פוליטי קל עבורי אבל אין כרגע ברירה אחרת. עשיתי כל מאמץ להקים ממשלת ימין ועדיין לא אמרתי נואש", אמרה. "אם זה יהיה המוצא האחרון, אגבה את בנט במהלך ולא אגרור את ישראל לבחירות חמישיות".

לדברי מקורביה "לא מדובר באולטימטום, אלא בחזרה לסיכומים המקוריים". בעבודה, לעומת זאת, מתעקשים על קבלת המקום בוועדה, לאחר שתיק המשפטים שאותו דרשו ניתן לגדעון סער ושקד זכתה בתיק הפנים. נכון לעכשיו אמורה יו"ר העבודה מיכאלי להסתפק בתפקיד של שרת התחבורה.

בסביבת יו"ר העבודה מיכאלי אומרים כי היא לא מתכוונת לוותר על המקום בוועדה למינוי שופטים. "העבודה סיכמה מול יאיר לפיד, שבידיו המנדט להרכבת הממשלה. מה שסוכם סוכם, ואף אחד לא פנה אלינו לשינוי", נמסר. היום בצהריים דחה יאיר לפיד את הדרישה הזו, שימינה העלתה במסגרת המשא ומתן הקואליציוני.

מיכאלי נשאלה בישיבת סיעת העבודה אם תהיה מוכנה להתפשר ולוותר על מקומה בוועדה לבחירת שופטים לטובת שקד. מיכאלי השיבה: "לשמחתי, לא התבקשתי לעשות את זה. כמו שאמרתי, אני בטוחה שברגע שנבין שיש פה שותפות, כולם צריכים וצריכות לוותר על דברים שאחרת הן היו עושות. אם הייתה ממשלת מרכז-שמאל – כמו שיום אחד תהיה כשנהיה גדולות, ספציפית המפלגה הזאת. כשהייתה ממשלת ימין, הם יכלו לעשות דברים. עכשיו באנו לשקם ולרפא, באמת. אני מסכימה עם הביטוי הזה שהשתמש בו נפתלי בנט, ובמסגרת הזו אני מחויבת ואני בטוחה שגם הצד השני מביא שיתוף פעולה".

ב'מעריב' דווח כי ימינה מתנגדת לאיסור על נאשם להתמודד לכנסת, הצעת חוק שכל שאר סיעות "גוש השינוי" מביעות בה תמיכה. בנוסף, במפלגתם של בנט ושקד מתעקשים כי תיק הנגב והגליל יבור לידיה של ח"כ שקד, כמו גם תיק הפנים ודורשים כי ראשות ועדת הכספים לא תעבור לידיה של מפלגת ישראל ביתנו.

במקביל, בעיתון "כל אל ערב" דווח כי מספר 2 ברע"ם, ח"כ מאזן גנאיים, לא מתכוון לתמוך בממשלת בנט-לפיד. עם זאת, בכירים ברע"ם הכחישו זאת רשמית והבהירו כי אין שום מחלוקות פנימיות בנושא התמיכה בממשלת השינוי – ושכל חבריה מחויבים להחלטה שתתקבל במוסדות המפלגה.

הצטרפו ועקבו אחר

2 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מצליחנים הם אנשים שהופכים להרגל, לעשות דברים, שהמפסידנים חשים שלא בנחת לעשות...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים