שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » שקד נכנעה, אורבך תקף וסמוטריץ הזמין לעימות
"בלי צִינִיּוּת"
לאחר פרסום המתווה בעניין חוק החשמל כתב סמוטריץ' כי שקד נכנעה. בתגובה כתב הבוקר אורבך פוסט נגד האיחוד הלאומי. סמוטריץ הגיב "הם באמת חושבים שכולנו מטומטמים?"
ח"כ בצלאל סמוטריץ וח"כ ניר אורבך | צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

אמש פורסם המתווה החדש בעניין חוק החשמל אליו הגיעו להסכמות טאהא ושקד. ע"פ המתווה השרה שקד תאשר בקשות לחיבורים אך במקום 120 יום עד לחתימה כפי שהיה במתווה הקודם היא תקבל רק 60 יום לחתימה. לעומת הוועדות לתכנון שהתקצר ל-30 יום.

ח"כ סמוטריץ כתב מיד לאחר פרסום המתווה כי "כצפוי שקד התקפלה ווליד טאהא ניצח. לוחות זמנים קצרים כאלה לא מאפשרים שיקול דעת לשרת הפנים ואם היא לא תאשר אוטומטית בג"ץ יחייב אותה. פורמלית זה בסמכות שלה, מעשית אין לכך משמעות. למרבה הצער זו כבר שיטה: שקד מתמקדת בתרגילי יח"צ ותומכי הטרור צוחקים כל הדרך לבנק ולהרס הציונות".

בתגובה לדבריו של סמוטריץ, ח"כ ניר אורבך תקף בפוסט שכתב בפייסבוק: "כשכל מה שנשאר לאיחוד הלאומי זה לצייץ, משמע, הפינה שלנו חוזרת. אז היום בפינתנו, 'הצִינִיּוּת הדתית': חוק החשמל עולה היום לקריאה שניה ושלישית בועדת הפנים. האיחוד הלאומי כבר זעק: שרת הפנים התקפלה. יו"ר האיחוד הלאומי כבר צייץ: "לוחות זמנים קצרים לא מאפשרים שיקול דעת.. ואם היא לא תאשר אוטומטית בג"ץ יחייב אותה".

אז במקום השערות ושקרים בואו נדבר עובדות:

  • "סמכות האישור לחיבור בתים לחשמל נשארת אצל שרת הפנים- אם שרת הפנים החליטה על לוח זמנים מסויים היא תעמוד בו ותפעל בשיקול דעת. יו"ר האיחוד הלאומי יכול להתנבא על בג"צ עתידי עד מחר, אבל כולנו יודעים למי ניתנה נבואה על פי חז"ל. אין שום קשר בין התערבות בג"צ לבין הזמן שבו השרה צריכה להחליט".
  • "החוק קיים בצו בצורה דומה משנת 2014. מעניין למה לא שמענו את בצלאל צועק עד עכשיו?"
  • "החוק לא חל על בתים בפזורה הבדואית ככלל. הוא חל רק על מקומות בהם הרשות המקומית מגישה תכנית מפורטת וקיימת תכנית כוללנית ומאושרת לישוב".
  • "בית שירצה להתחבר לחשמל באופן חוקי ישלם את כל ההיטלים והאגרות, כפי שנדרש מכל אזרח בישראל. תשלם על הסדרת הבית והחיבור לחשמל- תקבל חשמל".

"אל תתנו לקמפיין נוסף מבית מדרשו של האיחוד הלאומי לבלבל אתכם. תשפטו לבד, בלי צִינִיּוּת".

ח"כ בצלאל סמוטריץ הגיב לפוסט שכתב ח"כ ניר אורבך: "ימינה פרסמה עכשיו את הפוסט השקרי הזה. אבל עזבו רגע פרטים, הם באמת חושבים שכולנו מטומטמים?! שווליד טאהא היה מתאבד ויוצר משבר קואליציוני על "חוק קיים משנת 2014 ואין בו שינויים מהותיים"?! איילת, אם כבר לשקר לפחות תעשי את זה בקלאסה ואל תעשי מעצמך צחוק".

"ימינה טוענים שהציונות הדתית מנהלת קמפיין שקרי לגבי חוק החשמל. אני חושב אחרת. אבל אני מוכן לויכוח פומבי הגון. איילת, תבחרי את את הפלטפורמה ואת המראיין. בואי נדון באופן מכבד בפרטי החוק אל מול פני האומה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אושר הוא האומנות לקלוע זר פרחים, מהפרחים שבתחום השגותינו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים