שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » שקד תעלה את חוק איחוד משפחות בלי תיאום
האופוזיציה תתמוך?
שרת הפנים: "לא מעלה על דעתי שהאופוזיציה תפגע בביטחון המדינה בשם משחקים פוליטיים". סטרוק: "שלא יצפו מאתנו להיות הגלגל הרזרבי שלהם"
תגיות:
נפתלי בנט ומנסור עבאס | צילום: דוברות הכנסת - דני שם טוב

שרת הפנים איילת שקד הודיעה הערב (רביעי) כי תעלה להצבעה את הארכת חוק איחוד משפחות ללא הסכמות עם האופוזיציה: "בשבוע הבא אעלה להצבעה את חוק האזרחות. אני לא מעלה על דעתי שהאופוזיציה תפגע בביטחון המדינה בשם משחקים פוליטיים. אני בטוחה שהם יגלו את הבגרות הנדרשת ויתמכו בחוק. אין לי ספק שראש האופוזיציה יקיים את דבריו שבענייני ביטחון ישראל "אין אופוזיציה ואין קואליציה,בעניין הזה כולנו בחזית אחת".

יו"ר סיעת הליכוד ח"כ מיקי זוהר שמרכז את עבודת האופוזיציה הגיב: "הקמתם ממשלה מסוכנת בלי טיפת אחריות שמורכבת מאלו המתנגדים לישראל כמדינה יהודית. כיבוי השריפות שאתם הבערתם, הוא לא חלק מהמטרות שלנו".

ח"כ שמחה רוטמן ממפלגת הציונות הדתית תקף את שקד: "סתם בשביל שתבינו כמה שטחי השיח של אנשי מפלגת "שמאלה". במצע שלנו יש הצעה לקביעת נורמות ההגירה והשבות של מדינת ישראל בחוק יסוד. גם כדי להימנע מהריטואל המביך הזה כל שנה, וגם כדי לקבע את עקרונות היסוד של ההגירה לישראל מפני התערבות בג"ץ".

"הוראת השעה המביכה שהכנסת מאריכה כל שנה כבר זמן רב בגלל חשש להתעמת עם בג"ץ היא איוולת, שגם עלולה לא להחזיק מעמד בעידן האקטיביסטי של בג"ץ הנוכחי. אני יודע שהאוייב של הטוב הוא הטוב מאוד, ויש אילוצים קואליציוניים, ולכן למרות שרעיונות דומים כבר הסתובבו בממשלה הקודמת קודמת (בסביבות שנת 2018) הם נקברו בגלל התנגדויות שונות".

"הטענה המטורללת של ימינה היא שאני צריך להיות חותמת גומי לחוק רע ודיעבדי, שאני לא מאמין בו, כדי לשמר להם את שלמות הקואליציה הנכלולית שלהם, במקום לטפל בבעיה בשורשה כפי שהתחייבתי לבוחרים שלי (וגם הם התחייבו, אבל מי סופר כבר את ההתחייבויות שהם הפרו). הם אשכרה חושבים שכולם מטומטמים", דברי רוטמן.

ח"כ אורית סטרוק ממפלגת הציונות הדתית כתבה בטוויטר: "‏מי שמקים ממשלה מפונצ'רת-מראש, שיש בה הסכמה "על 80%" אבל מסתבר שב 20% הנותרים כלולים האינטרסים הכי בסיסיים וקריטיים של מדינת ישראל. שלא יצפה מאתנו להיות הגלגל הרזרבי שלו".

ח"כ ניר אורבך מימינה הגיב לסטרוק: "אורית, אין כמו לשים את האינטרס הפוליטי לפני האחריות הלאומית. שיחקתם אותה". הח"כית מ'הציונות הדתית' לא נשארה חייבת: "‏כי להקים ממשלה עם הזרוע הפוליטית של האחים המוסלמים, של פורעי רמלה ולוד ועכו – זה אחריות לאומית לפני אינטרס פוליטי?"

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
בנה את החלומות של עצמך, אחרת מישהו אחר ישכור אותך כדי לבנות את החלומות שלו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים