שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » שקד תקפה את לפיד והורוביץ "עוול נוראי"
קואליציה מאוחדת?
היא תקפה את לפיד: "לשמע הנאומים אתמול, פשוט התכווצתי. התיוג של ציבור מצביעים גדול – כמתנגדי ומתנקשי הדמוקרטיה – הוא עוול נוראי שנעשה לאנשים אידאולוגיים"
יאיר לפיד | צילום: European Union

לאחר הסערה שהתעוררה אתמול (שני) במליאה בעקבות דבריהם של שר החוץ יאיר לפיד ושר הבריאות הורוביץ נגד מצביעי הימין ומפלגת "הציונות הדתית", שרת הפנים איילת שקד, יוצאת במתקפה נגד חבריה לקואליציה.

בפוסט שכתבה בפייסבוק, יצאה שקד בחריפות נגד לפיד, שכינה את חברי הכנסת מהציונות הדתית "יורשיו האידאולוגיים של יגאל עמיר" ואת מצביעי הימין כסכנה לדמוקרטיה ונגד הורוביץ, שטען כי "כהניסטים שרדפו את רבין בחייו – והיום חברי כנסת במשכן – הם ההוכחה שהלקח עוד לא נלמד במלואו".

את דבריה בפוסט פתחה: "כמה מילים על אתמול, מודה שהייתי צריכה כמה נשימות, מה גם שלא רציתי להוסיף להתגוששות המיותרת ביום שמזכיר לנו כמה חשוב שנדע לנהל את המחלוקות – גם הקשות ביותר – בדרכים דמוקרטיות" כתבה שקד.

היא תקפה את לפיד על דבריו: "לשמע הנאומים אתמול, פשוט התכווצתי. התיוג של ציבור מצביעים גדול – כמתנגדי ומתנקשי הדמוקרטיה – הוא עוול נוראי שנעשה לאנשים אידאולוגיים נחושים וערכיים, שנאלצים בכל שנה ביום הזה לספוג קיתונות של רפש והטחת עלבונות, גם בנציגיהם. תיוג שכזה מדיר מהמשחק הדמוקרטי חצי מהעם – זו לא שמירה על הדמוקרטיה אלא ביזוי שלה. אין פה ״טובים״ מול ״רעים״. יש פה עם אחד ואנשים צריכים לכבד אחד את שני".

"ומילה על ראש האופוזיציה אז, והיום, בנימין נתניהו: הציוץ של חברתי ח״כ שירלי פינטו שהובן כאילו לנתניהו ישנה אחריות למעשה הנתעב של הרוצח המנוול לא נוסח נכון, ואני שמחה שהיא מחקה את הציוץ. ההסתה הפרועה משולחת כל רסן שמשתוללת בנינו בתקופה האחרונה חייבת להיפסק. אני מוכנה לקבל ויכוח פוליטי אבל הויכוח הזה חצה את הקווים האדומים מזמן".

כזכור, במליאה המיוחדת שהתקיימה אמש לזכרו של ראש הממשלה יצחק רבין ז"ל, שר החוץ יאיר לפיד טען כי "צאצאיו האידאולוגיים של יגאל עמיר יושבים היום בכנסת ישראל". בתגובה לדבריו, נטשו חברי הציונות הדתית את המליאה ותקפו לאחר מכן את לפיד בחריפות על דבריו.

יו"ר האופוזיציה, בנימין נתניהו, תקף במליאה את הממשלה הנוכחית ואמר: "שנה אחרי שנה יש מי שמשתמש ברצח רבין כדי לתקוף את המחנה שלי ואותו. 26 שנה שמעתי בטקסים את זה וחרקתי שן אך מילאתי את חובתי כראש הממשלה. כשבאתי שאלו למה באתי וכשאני לא בא – למה לא באתי. יש פה ראשי אופוזיציה שהחרימו ימי זיכרון אחרים ועליהם לא מדברים".

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
גם מסע בן אלף קילומטרים מתחיל בצעד אחד קטן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים