שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » "שקט זמני למרכז על חשבון תושבי העוטף"
בדרום זועמים
ראש עיריית שדרות: " נתניהו ייזכר כמי שבתפקידו כראש הממשלה, יצר במשך שנים על גבי שנים שתי מדינות – מדינת ישראל ומדינת עוטף עזה והדרום"
הנפילה בקיבוץ בשער הנגב | צילום: דוברות שער הנגב

ראש עיריית שדרות, אלון דוידי, בתגובה להפסקת האש: "הפסקת האש שהוסכמה בין ישראל לארגוני הטרור בעזה בתיווך המצרים ללא תנאים, מוכיחה שלמרות הגיבוי ואורך הרוח והגבורה שתושבי הדרום מגלים זה 20 שנה, כנראה שראש הממשלה נתניהו וממשלת ישראל לא באמת רוצים להכריע את החמאס ומעדיפים שקט זמני לתושבי המרכז על חשבונם של תושבי עוטף עזה והדרום שימשיכו לסבול מהטרור".

"לצערנו מי שישלמו שוב את המחיר הם תושבי העוטף ושדרות. אם ישוגרו בזמן הקרוב רקטות לעברנו ותימשך מדיניות ״ההכלה״, נתניהו ייזכר כמי שבתפקידו כראש הממשלה, יצר במשך שנים על גבי שנים שתי מדינות – מדינת ישראל ומדינת עוטף עזה והדרום שבה דמם של התושבים מופקר לחסדי החמאס".

ראש המועצה האזורית אשכול, גדי ירקוני, הגיב גם כן: "במשך 11 ימים תקף צה"ל ברצועה והביא הישגים מרשימים. ההישג האמיתי ייבחן בתקופה הקרובה – אם השקט בעוטף יישמר. לא נקבל את מציאות טפטופי הירי כפי שהייתה בעבר, אנחנו מצפים שאחרי מבצע שכזה יהיה שינוי עמוק ובעיקר אופק מדיני".

ראש המועצה האזורית שדות נגב, תמיר עידאן, הביע אף הוא אכזבה מעצירת המבצע. "שמענו אמירות שיום אחרי המבצע הזה תהיה תגובה אחרת על ירי לעוטף עזה. אני לא מאמין", ציין עידאן בעצב. "אנחנו מכירים את האמירות האלה ממבצע למבצע, ממלחמה למלחמה. אני בטוח, ואני מקווה שאני אתבדה, שאנחנו שוב נחזור לשגרת החיים שהייתה פה 20 שנה".

"אנחנו קוראים מפה לראש הממשלה ולשר הביטחון – תסתכלו לנו בעיניים", המשיך ראש המועצה. "הבטחתם לנו הבטחות, אנחנו מבקשים שתקיימו אותן. אנחנו רוצים לראות תגובה לא מידתית על ירי רק לעוטף ישראל. תגובה שאומרת – יש מחירון חדש. זה צריך להיפסק, ואנחנו מצפים ודורשים שהדבר הזה ייגמר הפעם הזו".

מנגד, אופיר ליבשטיין, ראש המועצה האזורית שער הנגב, בירך על הפסקת האש ואמר: "אני סומך על כוחות הביטחון ועל צה"ל, שכל הסכמה על הפסקת אש תכלול בתוכה הבטחה לביטחון לטווח הארוך".

במקביל לאישור הפסקת האש מול רצועת עזה בקבינט המדיני-ביטחוני, הירי התחדש לעבר יישובים במועצה האזורית אשכול. גם במהלך הדיון עצמו נורו מטחי רקטות לעבר נתיבות, אשקלון, אשדוד ויישובי עוטף עזה. לאורך כל היום נורו מטחים כבדים, בין היתר גם לעבר באר שבע ודרום השפלה.

במהלך היום (חמישי 20.5) מחצות ועד לשעה 18:45 העניקו החובשים והפראמדיקים של מד"א טיפול רפואי ל-9 נפגעים, כולם במצב קל, מהם 2 שנפגעו מרסיסים, הדף ושברי זכוכיות ו-7 שנחבלו בדרך למרחב מוגן. בנוסף טופלו גם 5 נפגעי חרדה.

מתחילת מבצע 'שומר החומות' טופלו 355 נפגעים ע"י החובשים והפראמדיקים של מד"א ברחבי הארץ, מתוכם 10 שנהרגו מפגיעה ישירה, הדף ורסיסים ו-2 שנפצעו אנושות בדרך למרחב מוגן ונפטרו מפציעהן. 118 פצועים מרסיסים, הדף ושברי זכוכיות, בהם 7 קשה, 13 בינוני ו-98 קל טופלו במהלך ברחבי הארץ. 225 פצועים נחבלו בדרכם למרחב מוגן, בהם 1 במצב קשה, 5 בינוני ו-219 קל. בנוסף 252 נפגעי חרדה טופלו ע"י צוותי מד"א וחלקם אף נזקקו לפינוי להמשך טיפול.

בהתאם להנחיות פיקוד העורף המתעדכנות, תושבי יישובי עוטף עזה במרחק של עד שבעה קילומטרים מגבול הרצועה, מתבקשים להישאר בבתיהם ובקרבה למרחב מוגן מעתה ועד להודעה חדשה. חל איסור על כל תנועה ופעילות במרחב הפתוח באזור – כך נמסר מדובר צה"ל.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
האדם העשיר ביותר הוא לא זה שיש לו הכי הרבה, אלא זה שצריך הכי פחות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים