שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » שרים מאיימים להצביע נגד התקציב
בדרך למשבר
השרת תמנו שטה: "להעלות יותר יהודים מאתיופיה – או שאתנגד לתקציב". במר"צ דורשים הגדלה של התקציב במשרד הבריאות והגנת הסביבה
ליברמן, לפיד ובנט | צילום: הסטורי של לפיד

תקציב המדינה צפוי לעלות לדיון בישיבת הממשלה ביום ראשון הקרוב, לקראת קידומו בממשלה ובכנסת, לצד חוק ההסדרים הדרקוני שיזם שר האוצר אביגדור ליברמן. בממשלה כבר נשמעים קולות התנגדות לצעדים הרעים שמתכנן יו"ר ישראל ביתנו, ומספר שרים מאיימים לא לשתף פעולה.

שרת העלייה והקליטה פנינה תמנו שטה מכחול לבן הודיעה פומבית שהיא תצביע נגד התקציב ואף תתפטר מהממשלה במקרה ולא ייענו דרישותיה: "אני לעולם לא אתן שימשיכו להתעלל ביוצאי אתיופיה ולהפקיר אותם בתחתית סדרי העדיפויות של הממשלה. הממתינים עשרות שנים לעלייה מאתיופיה ובני משפחותיהם בארץ סבלו די והותר. אתנגד לתקציב שלא יקדם את עלייתם באופן משמעותי גם במחיר שלא אשב יותר בממשלה ואחזור לכנסת להצביע נגד הפקרתם".

על פי ההסכם הקואליציוני בין כחול לבן ליש עתיד, תקציב המדינה לשנים 2022-23, אמור היה לכלול סעיף שמתקצב את המשך העלייה. ואולם, בשיחות בין משרד העלייה והקליטה לפקידי משרד האוצר בימים האחרונים סרבו באוצר להתחייב לקלוט את כל הממתינים לעלייה באתיופיה.

לפי נתוני משרד העלייה והקליטה, בין 8,000-6,000 יהודים ממתינים באתיופיה כבר שנים ומלבד המרחק מבני משפחותיהם גם חיים בעוני. בשיחה עם ראש אגף התקציבים אמרה תמנו-שטה כי מדובר ב"הפקרות" של שארית יהודי אתיופיה, בייחוד בתקופה של מלחמה פנימית באתיופיה והרעב המתפשט במחנות שבהם הם נמצאים.

גם במפלגת מר"צ פרסמו הודעת אזהרה למשרד האוצר: "הנהלת מרצ מגבה את שרי המפלגה במאבקם והעמידה מול האוצר על התקציב וההגדלה של התקציב במשרד הבריאות והגנת הסביבה. זאת על בסיס התפיסה הסוציאל-דמוקרטית ורוחה החברתית, הסביבתית והמדינית של מרצ. הנהלה מייפה את כוחם של השרים להצביע במידת הצורך נגד הצעת תקציב שלא תתן ביטוי לצרכים האקוטיים בתחומים אלה כפי שהוצגו על ידי שרי מרצ".

"הנהלת מרצ קובעת כי מרצ לא תוותר על מה שנקבע בהסכמים הקואליציוניים ובקווי היסוד של הממשלה וכי התקציב הוא נקודת מבחן קריטית לשותפות הקואליציונית".

"הנהלת מרצ קוראת להוציא את הרפורמה בחקלאות מחוק ההסדרים ולדון בה באופן ספציפי, ולהוביל רפורמה שמחד תוביל להורדת מחירים, תוך הבטחה שהחקלאות הישראלית, שהיא אינטרס לאומי עליון, לא תהיה בסכנה. על רפורמה כזאת לבחון את כל שרשרת האספקה ולא רק את היצרנים בתרומה ליוקר מחירי התוצרת החקלאית בישראל", נמסר מטעם המפלגה.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
לא משנה כמה המצב טוב או רע, תמיד הוא בסוף משתנה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים