שיתוף
תגובות
חדשות » שריפה בשכונת שמעון הצדיק בנס ללא נפגעים
כמעט אסון
ח"כ בן גביר: "המשטרה מפקירה את התושבים. זה היה עלול להיגמר באסון בנפש. לפטר את המפכ"ל". במשטרה הטילו את חקירת המקרה על היחידה המרכזית של מחוז ירושלים
| צילום: כבאות והצלה ירושלים

אמש בשעה 22:30 נתקבל דיווח במרכז השליטה המחוזי על שריפת דירה בשכונת שיח ג'ראח בירושלים. כוחות כבאות והצלה שהוזנקו למקום מצאו שריפה מפותחת במבנה השייך למשפחה יהודית המתגוררת בבניין בן שתי קומות. ארבעה צוותי כיבוי בסיוע מנוף פעלו במקום לכיבוי האש וסרקו את המבנה על מנת לוודא שלא נמצאים בו נפגעים או לכודים.

רשף חיים מזרחי, מפקד משמרת תחנת האומה אשר פיקד על האירוע: "האש פרצה בקומה השניה ואיימה להתפשט לשאר חלקי הבית. פעלנו במהירות על מנת למנוע נזק נוסף לרכוש. הוריתי על הקמת צוות חקירה לבדיקת נסיבות האירוע, הוא החל את עבודתו הלילה וישוב מחר להמשך חקירה".

במשטרת ישראל עדכנו כי אמש התקבל במשטרה דיווח אודות שריפה בדירה בשייח׳ ג׳ראח. כוחות משטרה וכב״ה הוזעקו למקום. לצד פעולות מידיות לכיבוי השריפה, החלו כוחות המשטרה בסריקות ואיסוף ממצאים באזור.

על פי המשטרה, בעת השריפה הדירה הייתה ללא אנשים בתוכה, ושוטר שנכנס לבית לביצוע סריקות, נפגע באורח קל משאיפת עשן. אולם בעקבות ממצאים ראשוניים שהעלו חשד להצתה, מפקד מחוז ירושלים קיים הערכת מצב בסיומה החליט לתגבר את הפעילות המשטרתית הגלויה והסמויה באזור משמעותית, והטיל את חקירת המקרה על היחידה המרכזית של מחוז ירושלים.

בנוסף הנחה לשלב בפעילות כוחות מיוחדים, וכן לחקור את המקרה ביסודיות ובכל האמצעים הנדרשים, במטרה להגיע לחקר האמת ולמצות את הדין עם המעורבים במעשה החמור.

יצוין כי על פי הדיווחים לעבר הבית, השוכן בלב השכונה במזרח ירושלים, הושלכו לפי החשד בקבוקי תבערה והלהבות שפרצו חוללו נזק כבד. המשפחה לא שהתה בבית באותו זמן, ואיש לא נפגע.

יו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר מסר בתגובה: "אין דין ואין דיין, הכתובת הייתה על הקיר והזהרנו על כך מספר פעמים. המשטרה מפקירה את התושבים, במקום להגן עליהם מהפורעים צמאי הדם. המפכ"ל קובי שבתאי נכשל בתפקידו, הוא צריך להניח את המפתחות וללכת הביתה ואם הוא לא מבין זאת לבד, צריך לפטר אותו".

ח"כ בן גביר הוסיף: "אם היה מדובר בריסוס גרפיטי, המשטרה הייתה עושה מארבים יום ולילה כדי לתפוס את הפורעים. פעם  זה קרה בשריפת רכב במשך 9 פעמים, היום זה הצתת בית שחלילה אם בני המשפחה היו שם, זה ח"ו יכול היה להיגמר באסון בנפש".

מתנועת אם תרצו נמסר בתגובה: "משטרת ישראל מקצה משאבי עתק לריגול לכאורה נגד אזרחים וזונחת לחלוטין את תפקידה לשמור על הביטחון ברחובות. עד כה לא טרחה משטרת ישראל להקצות אבטחה למשפחה. 9 רכבים נשרפו וזהו לא ניסיון הרצח הראשון כלפי המשפחה באמצעות בקת"בים. האדם הסביר תוהה האם יש כאן התעלמות מכוונת כדי לגרום למשפחה לעזוב את המקום. אם שערה מראשם של בני המשפחה תיפול, האשמה כולה תהיה על המשטרה שמתייחסת למקרה ברשלנות פושעת".

ח״כ אופיר סופר (הציונות הדתית) בתגובה להצתה בשכונת שמעון הצדיק: בשבת הציתו פורעים ערבים את הבית של טל בשכונת שמעון הצדיק. זה אחרי ששרפו לו 9 פעמים את הרכב. ‏השר לביטחון הפנים ומשטרת ישראל ישנים בעמידה ומחכים לאסון שעשוי להתרחש בשמעון הצדיק. אם המשטרה לא תתעורר בפעם הבאה זה יסתיים בנזק גדול בהרבה. ‏לטפל עכשיו ומיד בפורעים.

חה"כ אורית סטרוק: ‏הפיגוע בליל שבת בשכונת נחלת שמעון הוא לא פחות מנסיון רצח. אך בנס המשפחה לא הייתה בביתה ונמנע אסון גדול. לא רק המשטרה חייבת לשנות גישה, גם השב"כ חייב להיכנס לחקירת הפיגוע, ללכוד את המציתים מכל ההצתות הקודמות (9 של הרכב, 1 של הבית), להביא למיצוי הדין נגדם, ולייצר הגנה נאותה לשכונה.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מצליחנים הם אנשים שהופכים להרגל, לעשות דברים, שהמפסידנים חשים שלא בנחת לעשות...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים