שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » מדיני » שרי החוץ של ישראל, קפריסין, יוון והאמירויות
פורום חדש
נפתח פורום שרי חוץ אסטרטגי אזורי בהשתתפות שר החוץ גבי אשכנזי ושרי החוץ של קפריסין, יוון, ואיחוד האמירויות: "ישראל תעשה ככל שיידרש למנוע מאיראן נשק גרעיני"
מפגש שרי החוץ של ישראל, קפריסין, יוון ואיחוד האמירויות | צילום: משרד החוץ

היום, נפתח לראשונה פורום שרי חוץ אסטרטגי איזורי בהשתתפות שר החוץ גבי אשכנזי ושרי החוץ של קפריסין, יוון, איחוד האמירויות בעיר פאפוס בקפריסין/ במפגש, המתקיים בהזמנת שר החוץ הקפריסאי, דנו שרי החוץ באפשרויות לקידום פרויקטים אזוריים בתחום האנרגיה, התיירות, המאבק בקורונה, האפשרות לפתוח מסדרונות ירוקים בין המדינות והתמודדות עם מצבי חירום. בנוסף, דנו שרי החוץ בנושאים אזוריים ובאינטרסים המשותפים של המדינות מול האתגרים ליציבות האזורית.

שר החוץ אשכנזי אמר כי "המפגש היום הוא צעד ממשי ראשון להרחיב את ההשפעה החיובית של הסכמי אברהם אל עבר שותפינו במזרח הימ"ת, קפריסין ויוון. כבר בצעדים הראשונים של הסכמי אברהם דיברנו על שגשוג ויציבות שיגיעו בעקבותם למזרח התיכון כולו, והיום אנחנו מרחיבים את מעגלי השגשוג והיציבות אל עבר מזרח הים התיכון. אנחנו מתחילים היום בדרך חדשה של שיתוף פעולה אזורי במטרה להפוך את החזון של שיתוף הפעולה למציאות שתשפר את חייהם של אזרחינו".

עוד הוסיף כי "איראן וחיזבאללה מערערות את היציבות במזרח התיכון ואת האפשרות לשלום אזורי. ההשפעה של איראן באמצעות שלוחיה מביאה עימה חורבן ואי יציבות לסוריה, לבנון, עיראק ותימן. איראן חותרת להשגת נשק גרעיני וממשיכה לפתח טילים ארוכי טווח באופן שיהווה איום מהותי על ישראל ושכנותיה. ישראל נחושה להגן על עצמה בפני כל ניסיון לפגוע בריבונותה ובאזרחיה, ותעשה ככל שיידרש על מנת למנוע מהמשטר הקיצוני והאנטישמי להשיג נשק גרעיני".

קודם לכן נפגש אשכנזי בקפריסין עם אנואר גרגש, היועץ הדיפלומטי של נשיא איחוד האמירויות הערביות. "אנו פועלים יחד למימוש מהיר של הסכמי אברהם שאת פירותיו ושיתופי הפעולה בתחומי המסחר, הכלכלה, התיירות, הבריאות ובתחומים רבים נוספים אנחנו רואים כבר היום", אמר השר הישראלי אחרי הפגישה.

הוא נפגש גם עם מקבילט, שר החוץ של קפריסין. "שמחתי לפגוש הבוקר את ידידי ניקוס חריסטודילידיס. הודתי לו על ההזמנה להשתתף במפגש החשוב של שרי החוץ של קפריסין, יוון, איחוד האמירויות וישראל ועל האירוח בעיר פאפוס המקסימה", כתב אשכנזי בטוויטר.

לדבריו, "דיברנו על הקשרים הבילטראליים בין ישראל לקפריסין ועל נושאים אזוריים ובראשם החשיבות לעצור את הפעילות האגרסיבית האיראנית במזרח התיכון המערערת את היציבות האזורית ומהווה סכנה לעולם כולו".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
התקשורת, כמו אש, היא משרת נהדר, אך אדון נורא
(ג'יימס פנימור קופר)

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים