שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » מדיני » שרי חוץ מגיעים לישראל להבעת תמיכה
סולידריות מדינית
שרי החוץ של גרמניה, צ'כיה וסלובקיה צפויים להגיע מחר לארץ. בין היתר הם יגיעו למקום שבו התפוצצה רקטה ששיגר חמאס. בשבוע הבא צפויים להגיע לארץ שרי חוץ נוספים
תגיות:
הייקו מאס | צילום: paparazzza, שאטרסטוק

מחר (חמישי), בהזמנת שר החוץ אשכנזי, יגיעו לישראל שרי החוץ של גרמניה, צ'כיה וסלובקיה להבעת סולידריות ותמיכה. משלחת השרים שמגיעה מחר היא המשך לביקורו של שר החוץ היווני, ניקוס דנדיאס שהגיע אתמול למשרד החוץ בירושלים כאורחו של שר החוץ אשכנזי.

בשבוע הבא צפויים להגיע לישראל שרי חוץ נוספים וגורמי ממשל להבעת הזדהות עם ישראל, זאת בהמשך להנחיית שר החוץ לאנשי משרד החוץ, כחלק מהמאמץ המדיני שמוביל משרד החוץ לחיזוק הלגיטימציה בישראל.

שר החוץ הגרמני, הייקו מאס צפוי לנחות בשעות הבוקר בנתב"ג, שם יתקבל על ידי שר החוץ אשכנזי ובהפרש של מספר שעות צפויים לנחות גם שרי החוץ של צ'כיה וסלובקיה, יקוב קולהאנק ואיוואן קורצ'וק.

שלושת שרי החוץ ייפגשו עם השר אשכנזי ולאחר מכן יגיעו עם השר אשכנזי לאתר נפילות שנפגע מירי החמאס. בהמשך צפויים שרי החוץ להפגש עם גורמים מדיניים בכירים נוספים

אשכנזי מסר כי "ביקור שרי החוץ בארץ הוא מפגן סולידריות ותמיכה בישראל על זכותה להגן על עצמה בעקבות ירי הטילים של החמאס. זוהי הוכחה נוספת לתמיכה הרחבה ממדינות העולם והלגיטימציה שזוכה ישראל במהלך כל ימי הלחימה בזכות המאמץ הדיפלומטי והמדיני שהובל על ידי שגרירי ישראל ברחבי העולם ואנשי משרד החוץ בירושלים".

בנאום בבונדסטאג אמר אתמול שר החוץ הגרמני מאס כי חמאס הוא זה שהביא בכוונה להסלמה במזרח התיכון עם השלכות קשות, שמשפיעות על ישראלים ופלסטינים ומעל הכול על תושבי רצועת עזה. "זה צריך להגיע לסיום ובהקדם האפשרי. אנו מגנים בתוקף התקפות אלה. אי אפשר להצדיק אותן בשום אופן. לישראל יש את הזכות והחובה להגן על עצמה", הוא אמר.

מאס הציע תכנית בת שלושה שלבים: הפסקת אש, עצירה מיידית של ירי הרקטות והסכם שביתת נשק וחידוש השיחות בין ישראל והרשות הפלסטינית. השר הגרמני גם גינה את ההתקפות האנטישמיות על אדמת גרמניה ואמר שארצו תטפל בעניין במלוא חומרת הדין.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
בנה את החלומות של עצמך, אחרת מישהו אחר ישכור אותך כדי לבנות את החלומות שלו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים