שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » שרת החינוך אסרה להעביר מידע על תחלואה לבנט
הפקרות
"היא פחדה שיסגרו כיתות ירוקות ובתי ספר". בנוסף סיפרה העובדת לשעבר איך השרה נמנעה מלקדם את מבצע החיסונים "היא לא הסכימה שנרתום את בתי הספר"
חיסון ילדים | צילום: דוברות מד"א

עובדת שפוטרה ממשרד החינוך טוענת כי בהוראת השרה יפעת שאשא ביטון – היא נאלצה להסתיר את נתוני התחלואה מראש הממשלה: "היא פחדה שיסגרו כיתות ירוקות ובתי ספר". בנוסף סיפרה העובדת לשעבר איך השרה נמנעה מלקדם את מבצע החיסונים: "היא לא הסכימה שנרתום את בתי הספר". כך מפרסמת כתבת החינוך של חדשות 12 יעל אודם.

"לי זה היה מאוד קשה שלא נתנו לנו להוציא נתונים החוצה, וזה היה נתונים שקריטיים בעיניי", סיפרה העובדת לחדשות 12. "זה ההתפרצויות, עניין אותי שיש התפרצויות, ברמת אפילו להעביר לראש הממשלה. יש לנו חיתוך מצב איתו, הוא ביקש 'תעבירו אירועים חריגים'. היו לי אירועים של 70, 50 ו-35 מאומתים. רציתי להעביר לרה"מ, זה חשוב גם שאנשים ידעו".

היא הוסיפה כי "היה לנו בעילבון שם מקרה בכמה בתי ספר, שזה פשוט כזה המשיך להתפרץ, לא עשו כלום, וזה פשוט התפרץ שם לתוך הקהילה ולא סגרו את בתי הספר שם. האמנתי בה בנושא של השקיפות ושל הנתונים. מצד אחד היא דורשת נתונים ושקיפות מגורמים אחרים, רק כשזה קשור אלינו, או אליה, או למשרד, יש איזה ממש ערפל קרב כזה ששומרים על עמימות".

מלשכת שרת החינוך יפעת שאשא-ביטון נמסר: "מדובר בגיבוב שקרים של עובדת במשרת אמון של המנכ"ל שיצאה יחד איתו למסע נקמה תקשורתי. עצם העובדה שהעובדת לא מתראיינת בפנים גלויות ובקולה כדי להגן על עצמה מתביעה דיבה מוכיחה כי מדובר באוסף של שקרים. משרד החינוך פועל בשיתוף מפעולה מלא עם משרד הבריאות שאצלו מרוכזים כל הנתונים וכן עם פיקוד העורף לקיום כל החלטות הממשלה וקבינט הקורונה".

שר החוץ יאיר לפיד כתב: "מביע אמון מלא בשרת החינוך, במקצועיות שלה וביושרתה. כל ההכפשות לא יעזרו, ממשיכים לשנות את המדינה יחד".

ח"כ קטי שטרית הגיבה: "עובדת בלשכת מנכ"ל משרד החינוך מעידה כי השרה הורתה לא לפרסם נתונים על התפרצויות קורונה בבתי ספר. בר לב מאשים את המתיישבים באלימות במקום להילחם בפשיעה במגזר הערבי. שר נוסף ממפלגתו טוען שה-BDS הוא לא ארגון אנטישמי. ממשלה ישראלית פלסטינית חסרת אחריות".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
נעריך את הרגע הזה, לפני שהוא הופך לזיכרון

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים