שיתוף
תגובות
כלכלה » כלכלה בארץ » שר האוצר יביא את תקציב 2020 בשבוע הבא
משבר התקציב
שר האוצר ישראל כ"ץ הודיע הערב כי אינו מתכוון להמתין עם סוגיית התקציב ויביא את חוקי ההסדרים לאישור הממשלה כבר בישיבת הממשלה בשבוע הבא
ישראל כץ | צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת

פירוק הממשלה יימנע? שר האוצר, ישראל כ"ץ, הודיע הערב כי בכוונתו להביא את תקציב המדינה לשנת 2020 ואת חוקי ההסדרים לקידום הרפורמות והצמיחה במשק, לאישור הממשלה כבר בשבוע הבא.

"בתקופה זו נדרשת יציבות כלכלית, לצד רשת הביטחון ותוכניות הסיוע שפועלות היטב, ולכן אין צורך להמתין ל-23.12, כדי להעביר את תקציב 20, וניתן להעביר במהירות את התקציב המבוסס על התקציב ההמשכי בסך 411 מיליארד, אותו אשרו הממשלה והכנסת", אמר השר כ"ץ.

כ"ץ הוסיף וציין, כי הוא הנחה את צמרת האוצר להאיץ את העבודה על תקציב 21 כדי להגישו לאישור הממשלה כבר בתחילת דצמבר ולאשרו בכנסת עוד במהלך חודש פברואר.

"אני קורא לכל הגורמים לנתק את עניין התקציב מכל המחלוקות הפוליטיות, ולסייע בהעברתו המהירה למען חוסנו של המשק ולטובת אזרחי ישראל", אמר.

מוקדם יותר הערב, רמז ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון בני גנץ, כי אם לא יאושר התקציב בזמן תשקול 'כחול לבן' לחבור לממשלה בראשותו של יו"ר מפלגת 'ימינה' נפתלי בנט.

בראיון ל'פגוש את העיתונות' אמר גנץ, כי "אם התקציב לא יעבור נבחן חלופה אחרת ונחזור לסדר העדיפויות הקודם שלנו. אם הממשלה הזו לא תתחיל לתפקד לא תהיה לי ברירה אלא לבחון את דרכי מחדש".

במסיבת עיתונאים שכינס הערב ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הוא התייחס בין היתר לסוגיית התקציב ואמר כי הוא "מציע להפסיק את העניין של ממשלה בתוך ממשלה. אנחנו עובדים בימים האחרונים לא רע ומקבלים החלטות בשיתוף פעולה".

מ'כחול לבן' נמסר בתגובה: "הליכוד מנסה לצייר תמונת מצב שקרית שבה העברת תקציב של שנה שמסתיימת תיתן מענה אמיתי לאזרחים המשוועים ליציבות כלכלית. לא נאפשר להמשיך את הפגיעה באזרחי ישראל. גרירת העברת תקציב המדינה לשנת 2021 תביא להורדת דירוג האשראי של ישראל ולקריסה של הכלכלה הישראלית. ראש הממשלה ושר האוצר חייבים להפסיק לשחק בגורלם של מיליון מובטלים ולהביא תקציב מדינה עם אופק כלכלי באופן מידי".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
נעריך את הרגע הזה, לפני שהוא הופך לזיכרון

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים