שיתוף
תגובות
חדשות » ליברמן: "למלחמה יהיו השלכות כלכליות על ישראל"
השלכות המלחמה
שר האוצר ליברמן מזהיר כי המלחמה באוקראינה עלולה להשפיע ישירות על הכלכלה הישראלית. במהלך ישיבת סיעתו, הוא הציג גם את מתווה הסיוע לעסקים קטנים ובינוניים
אביגדור ליברמן, יו"ר ישראל ביתנו | צילום: דוברות ישראל ביתנו

במהלך ישיבת סיעת ישראל ביתנו בכנסת התייחס ליברמן למלחמה המתחוללת באוקראינה ואמר כי יהיו לה השלכות כלכליות על מדינת ישראל. במהלך הישיבה, ליברמן הציג גם את המתווה שלו המיועד לסיוע עבור עסקים קטנים ובינוניים.

"ברור שלמלחמה יהיו השלכות כלכליות לא רק על מדינת ישראל אלא על כל העולם. אנחנו רואים תנודות במחירי הנפט, תנודות בשווקים ובבורסות בעולם, רואים עליות במחירי הסחורות, עליות בחיטה, בפחם וכך הלאה".

"אני רוצה להדגיש, הסיוע שמעניקה מדינת ישראל לישראלים וליהודים אשר נמצאים באוקראינה – אין משהו דומה לזה בשום מקום אחר בעולם, אף מדינה לא מתקרבת במאמצים שאנחנו משקיעים כדי לסייע להם" אמר ליברמן.

ליברמן הוסיף: "אני שומע הרבה קריאות על מה צריך לעשות ואיפה להוריד. אני רוצה להגיד לאותם קוראי קריאות: לאט לאט, צריך להרגע ולחכות לכך שהמצב יתייצב, כי להתחיל בנקיטת צעדים עכשיו ולהוריד את הבלו זה כמו שמישהו יגיד באמצע רעידת אדמה כשכל הבית רועד – ״בואו נעשה טיח״. צריך לנשום עמוק ולראות שהדברים מתייצבים".

"לגבי המשק הישראלי, אנחנו בדקנו את כל המלאים בתחילת שבוע שעבר עם כל בכירי האוצר ואני יכול להגיד שאנחנו נמצאים במצב טוב ואין מקום לדאגה".

שר האוצר התייחס למתווה שאמור לסייע לעסקים ואמר: "לגבי מתן סיוע לעסקים קטנים ולעצמאים, כפי שהבטחתי, גיבשתי מתווה לסיוע שהוא מיועד בעיקר לעסקים קטנים, עסקים בינוניים ועצמאים עם מחזור שנתי של עד 60 מיליון שקל, כאשר בקרב אותם עסקים ישנה ירידה במחזור בחודשי ינואר-פברואר בגובה של לפחות %35 בהשוואה למחזור של ינואר ופברואר 2019. במקרים כאלו אנחנו נעניק סיוע לאותם עסקים עד גובה המקסימלי של 600 אלף שקל. זהו מתווה אחראי והגון אשר מתכתב עם היכולת שלנו כדי להעניק סיוע לאותם עסקים".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם אתה נראה היום כפי שהיית נראה אתמול, בשביל מה לך המחר?

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים