שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » מדיני » שר האנרגיה המצרי בביקור פומבי בישראל
היסטוריה
ראש הממשלה נפגש היום עם השר למשאבי נפט ומינרלים של מצרים טארק אלמולא. השר נפגש גם עם אשכנזי וידון עם שטייניץ בקידום פורום הגז האזורי
ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש היום עם השר למשאבי נפט ומינרלים של מצרים טארק אלמולא | צילום: קובי גדעון /לע"מ

שר האנרגיה המצרי טארק אל-מולה מבקר היום (ראשון) בישראל. מדובר בביקור פומבי וגלוי ראשון של שר מצרי בישראל מאז ביקורו של שר החוץ המצרי סאמח שוכרי בירושלים ביולי 2016. במהלך הסיור נועד אל-מולה עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האנרגיה יובל שטייניץ ויבקר באסדת הגז. יחד עם שטייניץ הוא צפוי לדון על קידום פורום הגז האזורי בו שותפות גם יוון וקפריסין.

נתניהו אמר בפתח הפגישה: "ברוכים הבאים. מסור דרישת שלום חמה לידידי הנשיא א-סיסי. זהו יום חשוב שמסמל את שיתוף הפעולה המתמשך בינינו באנרגיה ובנושאים רבים אחרים. יש עידן חדש של שלום ושגשוג באזור עם הסכמי אברהם. זה התחיל כמובן בהסכם השלום ההיסטורי בין מצרים וישראל, אבל כעת זה הפך למשהו שיכול להיטיב את מצבם הכלכלי של כל עמי האזור. אנו חושבים שזו הזדמנות אדירה לשיתוף פעולה אזורי – מצרים, ישראל והמדינות האחרות".

"אנחנו מרכז אנרגיה אזורי. יחדיו אנחנו יכולים לספק לא רק את צרכינו אלא גם את צרכיהן של מדינות רבות אחרות. אז ברוח ידידות זו, שיתוף פעולה, שלום ושגשוג, אני מברך את בואך לישראל – ברוך הבא".

אשכנזי בפגישה שעם שר הנפט והמשאבים המינרליים המצרי, טארק אל-מולא | צילום: משרד החוץ

השר למשאבי נפט ומינרלים של מצרים טארק אלמולא: "אדוני ראש הממשלה נתניהו, תודה לך שקיבלת אותנו ועל ההזמנה. יחד עם השר שטייניץ התחלנו לפני מספר שנים את הרחבת שיתוף הפעולה באנרגיה, שהתחזק באמצעות הקמת פורום הגז של המזרח הים התיכון. אני מצפה לדיונים שלנו. תודה שוב על קבלת הפנים".

שר האנרגיה ד"ר יובל שטייניץ: "ביקורו של ידידי, השר טארק אלמולא הינו בעל חשיבות היסטורית, כיוון שהקמת פורום הגז האזורי וייצוא הגז הטבעי למצרים מסמל את שיתוף הפעולה הכלכלי המשמעותי ביותר בין מצרים לישראל מאז נחתמו הסכמי השלום לפני כ-40 שנה".

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש היום עם השר למשאבי נפט ומינרלים של מצרים טארק אלמולא | צילום: קובי גדעון, לע"מ

בפגישה השתתפו גם ראש המל"ל מאיר בן-שבת, שר האנרגיה ד״ר יובל שטייניץ, יו"ר חברת הגז של מצרים מגדי גלאל, שגרירת ישראל במצרים אמירה אורון ושגריר מצרים בישראל ח'אלד עזמי.

שר החוץ, גבי אשכנזי, בפתח הפגישה שלו עםאל-מולא: "ברוכים הבאים לירושלים. אני שמח לארח כאן במשרד החוץ לביקור רשמי את שר הנפט והמשאבים המינרלים המצרי. מצרים היא שותפה אסטרטגית של ישראל, ואני שמח ששיתופי הפעולה בתחום האנרגיה בין המדינות והאיזור הולך ומתרחב".

"למצרים תפקיד מרכזי בהבטחת השלום והיציבות במזרח התיכון. מצרים היתה המדינה הראשונה עמה ישראל חתמה על הסכם שלום שהוביל להסכמים נוספים. אני בטוח שהסכמי הנורמליזציה ושינוי הפרדיגמה האזורי, יסייע גם להרחבת והעמקת השת"פ עם מדינות נוספות. אני מקווה שהביקור שלך יפתח את הדלת לביקורים ולשיתופי פעולה בתחומים נוספים".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
צחוק משכח כאבים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים