שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » שר הבט"פ בכנס של עודה נגד המשטרה
פרעות תשפ"א
בר-לב: "ההזנחה וההתעלמות מאזרחי ישראל הערביים שבמשך שנים הייתה, ועודנה, תופעה קשה – לא דמוקרטית ולא שיוויונית"
עמר בר לב בכנס של איימן עודה | צילום: דוברות עודה

יו״ר הרשימה המשותפת, ח״כ איימן עודה, ערך היום (שני) כנס, בהשתתפות השר לבטחון פנים, עמר בר-לב, בו "נפגעי אלימות משטרתית הציגו את המקרים שחוו". לטענת עודה, במהלך האירועים האחרונים אזרחים ערבים רבים נפגעו מאלימות משטרתית ומהפרות זכויות שהופנתה נגדם בתוך בתיהם, בתחנות משטרה ובזמן מעצרים ובמהלך הפגנות נגד הכיבוש, המצור והתקיפה בעזה.

ח"כ איימן עודה בפתח האירוע אמר בפתח האירוע: "ועדת אור קבעה שהמשטרה מתייחסת לאזרחים הערבים כאל אויבים. 20 שנה עברו והיא עדיין מתייחסת אלינו באותה הצורה. אנחנו דוחים את הגישה הזו, אנחנו אזרחים בזכות ולא בחסד. אנחנו ילידי המקום הזה, ואנחנו רוצים לחיות בחברה דמוקרטית ואזרחית. עם עמר בר-לב אנחנו רוצים כיוון אחר לגמרי, ואנחנו פונים אליך, למען זה שהמשטרה תהיה אזרחית באמת כלפי כל האזרחים".

דהשר לבטחון פנים, עמר בר-לב: "באתי לכאן היום לדבר על האלימות ברחוב הערבי ומשמעויותיה. 94% מעבירות הירי בישראל – קורות במגזר הערבי. מעל 50% מהנשים שנרצחו השנה – נשים ערביות. ברחוב הערבי ישנם פי 3 מקרי פשיעה חמורה ואלימות מהחברה הכללית. זאת בנוסף לכך שבמקומם כמו העיר קלנסואה לדוגמה, 40% אבטלה בקרב צעירים בני 18 עד 30".

"אי אפשר לנתק זאת מההזנחה וההתעלמות מאזרחי ישראל הערביים שבמשך שנים הייתה, ועודנה, תופעה קשה – לא דמוקרטית ולא שיוויונית.‬ האחריות הכוללת שלי כחלק מממשלת ישראל, לצמצם את הפער ואי-השיוויון בין המגזר היהודי והערבי, ברור לי. עובדה זאת אף ברורה פי כמה וכמה בכל הנוגע למשרד לביטחון הפנים ומשטרת ישראל".

"הדברים ששמעתי פה קשים, מרגשים וכואבים. האלימות הבלתי מתקבלת על הדעת שמשתוללת בחברה הערבית ופוגעת בתושבים היא תוצאה ישירה של ההזנחה ארוכת השנים מצד מדינת ישראל. אני מאמין שנצליח ליצור שינוי, אך הוא לא יהיה מהיום למחר. עיקר המאמץ והתוכנית של הממשלה והמשרד לביטחון הפנים למיגור האלימות בחברה הערבית יופנו כלפי שינוי ההזנחה הזאת".

מאלק חסונה אביו של המחבל מוסא חסונה שחוסל על ידי יהודים בלוד: "מתנחל הרג את הבן שלי ממרחק 50 מטר. הבן שלי היה בקניון עם אישתו קונה בגדים. אני בלי הילד שלי לא שווה. מי שרצח את הבן שלי בחוץ, בחוץ מסתובב. הבן שלי הגדול איאד, הוא נשוי ליהודיה ואנחנו חיים עם יהודים טוב מאוד".

אבראהים אל-סורי, תושב יפו שצילם שוטרים ממרפסת ביתו ולטענתו נורה בפניו בכדור גומי: "יצאתי למרפסת לצלם וראיתי שני חיילים מכוונים עליי. אמרתי לו "אתה רוצה לירות בי כי אני מצלם?" והוא ירה. המשטרה אומרת שהם לא מכירים את הסיפור הזה אבל הכל מצולם ומתועד. הם לא הגישו לי עזרה לא עזרו לי בכלום. השאירו אותי ברחוב, ככה, מדמם".

עומייר לובנאה, תושב נצרת שנעצר עם חבריו ואחיו, ולטענתם הוכו יחד עם עצורים נוספים ב"חדר עינויים" בתחנת משטרת נצרת: "הכניסו אותנו לחדר ושם נתנו לי מכה עם כת של M16, ופתחו לי את הראש. 4 תפרים. בהתחלה לא רצו לתת לי רופא, וכשהסיכימו לפנות אותי למיון אמרו לי: "את המכה הזו קיבלת מאבן בהפגנה, לא משוטר". אני בכלל לא הייתי בהפגנה".

עוד השתתפו באירוע עו"ד נארימאן שחאדה מארגון עדאללה, עו"ד מתנדב חוסין מנעא, אמנון בארי סוליציאנו ות'אבת אבו ראס מעמותת יוזמות אברהם, וחברי הכנסת עאידה תומא-סלימאן (חד"ש- הרשימה המשותפת), אוסאמה סעדי (תע"ל- הרשימה המשותפת), עופר כסיף (חד"ש- הרשימה המשותפת) ומוסי רז (מרצ).

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הדרך לחלומות רצופה בהשגת מטרות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים