שיתוף
תגובות
חדשות » שר הביטחון גנץ חושף: בעקבות הסכמי אברהם ישראל השתתפה בתרגילים עם מדינות האזור
הסכמי אברהם
שר הביטחון גנץ בכנס הביטחון של מכון ASPEN לציון שנתיים להסכמי אברהם, "יש לנו ולמדינות האזור אינטרס משותף לשמור על חופש השייט, המסחר והמרחב האווירי
שר הביטחון גנץ בכנס הביטחון של מכון ASPEN | צילום: תקשורת שר הביטחון

שר הביטחון בני גנץ, קיים לפני זמן קצר ראיון עם עורך המגזין "אטלנטיק" ג'פרי גולדברג, במושב שעסק בציון שנתיים לחתימת הסכמי אברהם במסגרת כנס הביטחון של מכון ASPEN בארה"ב. לדבריו, מאז הסכמי אברהם ישראל לקחה חלק במאות שיחות ופגישות בנושאים האלו והשתתפה בלפחות 10 תרגילים רב לאומיים יחד עם מדינות האזור

במהלך הראיון אמר שר הביטחון גנץ, "הסכמי אברהם מאפשרים להרחיב את הקשרים עם מדינות האזור גם בנושאי ביטחון, ויצירת מה שאנחנו מכנים – ארכיטקטורה אזורית. זה משתלב עם המעבר של ישראל לסנטקום, ומוקמת בימים אלו גם מטריה אסטרטגית לתאום עם מדינות המזרח התיכון ושמירה על הביטחון. היו מאז ההסכמים מאות שיחות ופגישות בין הצדדים, ואני יכול להגיד לך שישראל לקחה חלק בלפחות 10 תרגילים רב לאומיים יחד עם מדינות האזור, רובם תחת סנטקום. 

ארה"ב היא שמובילה את התיאום הזה ומסייעת לנו, ואני שמח שיש מנהיגים באזור שמבינים את ההזדמנות שיש לנו לשמור על הביטחון האזורי ועל חופש השיט והכלכלה בים האדום, במרחב האווירי, ביבשה ובסייבר".

עוד אמר שר הביטחון: "איראן היא איום על העולם ואפשר לראות את זה בכל מקום על הגלובוס – בוונצואלה, אלג'יריה, לבנון, סוריה, עיראק, תימן. גם הסעודים והאמירתים סובלים מהתוקפנות של איראן. המדינות במזרח התיכון מבינות שישראל יכולה להיות נכס, והיחסים הטובים עם ארצות הברית יכולים להיות גשר. אנחנו לא מאיימים על מדינות המפרץ, האיראנים כן.  אנחנו רואים את הפעילות של שלוחי איראן בכל מקום ללא מטריה גרעינית – תחשבו מה יהיה אם תהיה להם את המטריה הזו. ולכן אסור להגיע למצב הזה. לצד זאת, אני לא מכיר אף מדינה בעולם שיש מדינה אחרת שקוראת להשמדה מוחלטת שלה ובונה את האמצעים לעשות זאת. בשל הצורך העולמי העולם צריך לעצור את זה וגם האזור צריך לעצור את זה כי זה מאיים עליו, וגם אנחנו כישראלים יש לנו אחריות היסטורית לדאוג לבנות את היכולות שלנו ולא לאפשר לאיראן להיות מדינה גרעינית". 

בנושא הפלסטיני אמר: "אני חושב שהסכמי אברהם יכולים לסייע היום לחזק את הרשות הפלסטינית, ולבנות מציאות של היפרדות ושתי ישויות. אני רואה את זה כעניין ציוני וישראל חייבת להיות מדינה בטוחה, דמוקרטית ויהודית".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הדרך לחלומות רצופה בהשגת מטרות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים