שיתוף
תגובות
חדשות » שר הביטחון החליט: תגבור חסר תקדים של כוחות ברחבי הארץ
ברקע גל הטרור
"צה"ל יסייע למשטרת ישראל בחיול פלוגות מג"ב, כולל הציוד הנדרש; ימוקדו מאמצי המודיעין, בדגש על הרשתות החברתיות; יוקצו כוחות ואמצעים לטיפול בשב"חים וסוחרי נשק"
גנץ בפיקוד הדרום | צילום: אריאל חרמוני / משרד הביטחון

שר הביטחון בני גנץ אישר בצהריים (יום רביעי) להכשיר אלף לוחמי צה"ל שיסייעו למשטרה. בתום הערכת מצב שקיים גנץ עם הרמטכ"ל רב-אלוף אביב כוכבי, ראש השב"כ רונן בר ובכירים נוספים במערכת הביטחון בעקבות הפיגועים האחרונים, הוחלט גם על תגבור הניטור המודיעיני ברשתות החברתיות.

לאחר הערכת המצב נמסר כי "צה"ל יסייע למשטרת ישראל בחיול פלוגות מג"ב, כולל הציוד הנדרש; ימוקדו מאמצי המודיעין, בדגש על הרשתות החברתיות; יוקצו כוחות ואמצעים לטיפול בשב"חים וסוחרי נשק". עוד סוכם על "הכנת תוכנית פעולה לבינוי בנקודות מרכזיות במכשול התפר". בנוסף, צה"ל יציע להוביל תהליך גיוס מואץ של אלפי לוחמי מג"ב במילואים שיהיו תחת פיקוד צה"ל באמצעות מג"ב איו"ש, ויוקצו לפי צורכי המשטרה.
כמו כן, שר הביטחון סיכם כי יתקיימו צעדים של פריסת כוחות מאסיבית, כאשר בשלב זה איו"ש יתוגברת ב-12 גדודים ועזה בשני גדודים. זאת כדי למנוע אירועים, לטפל באירועים באופן מיידי ולהחזיר את תחושת הביטחון.

לפני כן קיים הרמטכ"ל הערכת מצב מבצעית ובה נדונו מאמצי ההגנה באזור לצד הגדרת שלבי המוכנות להמשך. הרמטכ"ל הנחה על כמה צעדים מידיים שמטרתם חיזוק מאמצי ההגנה והסיכול, איסוף המודיעין וקידום מוכנות צה"ל בזירה הפלסטינית. בנוסף, הגדיר הרמטכ"ל את המאמצים המבצעיים המרכזיים הנדרשים לחיזוק תחושת הביטחון בעורף ולתגבור גזרות יהודה ושומרון, ועוטף עזה.
הרמטכ"ל הנחה על מעבר למצב כוננות מוגבר ועל היערכות לתרחישי הסלמה שונים. עד כה, תגבר צה"ל את הגזרות השונות ב-14 גדודים לוחמים, בכוחות צלפים ובלוחמים מיחידות מיוחדות. בנוסף, יתוגברו יכולות המודיעין והאיסוף.

מדובר צה"ל נמסר כי "צה"ל יציע למשטרת ישראל סיוע נרחב, במסגרתו יוקצו 15 פלוגות הכשרה מיחידות מיוחדות שחלקן יסייעו בהגנה על מרחב התפר וחלקן ייפרסו בערים מרכזיות, בהתאם להחלטת משטרת ישראל. בנוסף, צה"ל הציע להוביל את הקמתן והצטיידותן של פלוגות מג"ב נוספות, לתגבור במשימת ההגנה והביטחון בעורף. בהתאם לצורך, יספק צה"ל גם סיוע לוגיסטי".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הישג ענק הוא להגיב באותה צורה גם כאשר מנצחים וגם כאשר מפסידים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים