שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » שר הביטחון חתם על צו לתפיסת 4 מיליון דולר שהועברו מאיראן לחמאס
המאבק הכלכלי בטרור
הצו הוצא נגד איש העסקים העזתי זוהיר שמלח' וחברת החלפנות "אלמתחדון" שבבעלותו ומאפשר לתפוס כספים של החברה, בכל מקום שבו יימצאו, או רכוש בשוויים של הכספים
בני גנץ | צילום: חורחה נובמינסקי, לע"מ

שר הביטחון בני גנץ חתם היום על צו לתפיסת 4 מיליון דולר שהועברו מאיראן לארגון חמאס ברצועת עזה, זאת לפי בהמלצת המטה הלאומי ללוחמה הכלכלית בטרור (מט"ל) שבמשרד הביטחון.


על פי מידע מודיעיני שהגיע לידי מערכת הביטחון, מדובר בכסף שיועד לפיתוח תשתיות טרור של חמאס בעזה, לרבות ייצור אמצעי לחימה ותשלום לפעילי הארגון, ומקורו בממשל האיראני הפועל כנגד מדינת ישראל.

הצו שנחתם, הוצא נגד איש העסקים העזתי זוהיר שמלח' וחברת החלפנות "אלמתחדון" שבבעלותו. יצוין, כי צו דומה נחתם בחודש פברואר 2020, אך בעקבותיו וכדי לטשטש את קשריה עם ארגון חמאס, שינתה חברת "אלמתחדון" את שמה והחלה לפעול בשם חדש: "אלמרכזיה ללצראפה".

הצו המעודכן כולל בנוסף לשם החלפן זוהיר שמלח' ולשמה הקודם של החברה, גם את שמה החדש ואת פרטיה של החברה.

צו התפיסה המנהלי שעליו חתם שר הביטחון, מכוח סמכותו לפי חוק המאבק בטרור, התשע"ו-2016, מאפשר לתפוס כספים של חברת החלפנות בכל מקום שבו יימצאו או רכוש בשווים של הכספים.

איש העסקים זוהיר שמלח', תפס את מקומו של חאמד אלחצ'רי, חלפן הכספים המרכזי של חמאס שהיה מקורב ליחיא סינוואר, וסוכל על ידי צה"ל בחודש מאי 2019.

הצו יאפשר לפעול כנגד זוהיר שמלח' ומשפחתו בעולם, באמצעות הגבלת תנועותיהם הפיזיות בחלק מהמדינות, לצד הגבלת הפעילות הפיננסית של החברה ע"י גופים פיננסיים בינלאומיים.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
רק אלה שיסתכנו ללכת רחוק מדי יכולים אולי לגלות עד כמה רחוק אפשר ללכת

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים