שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » מדיני » שר החוץ אשכנזי ימריא מחר לביקור בקהיר
הפסקת האש
הביקור הינו יוצא דופן לאחר שמשנת 2008 לא התקיים ביקור רשמי של שר חוץ ישראלי במצרים. כחלק מהשיחות הם צפויים לדון בקידום הפסקת אש בין ישראל לארגון הטרור חמאס
גבי אשכנזי | צילום: משרד החוץ

לאחר הפסקת האש, שר החוץ גבי אשכנזי ימריא מחר (ראשון) בבוקר לקהיר-מצרים כדי לפגוש את מקבילו סאמח שוכרי. ביקורו של אשכנזי הינו יוצא דופן לאחר שמשנת 2008 לא התקיים ביקור רשמי של שר חוץ ישראלי במצרים. כחלק מהשיחות הם צפויים לדון בקידום הפסקת אש בין ישראל לארגון הטרור חמאס.

מהצד המצרי יגיע לישראל הוא ראש המודיעין המצרי עבאס כאמל אשר יגיע מחר (ראשון) לישראל לשיחות בנושא ביסוס הפסקת האש ברצועת עזה. במהלך ביקורו הוא צפוי להיפגש עם ראש הממשלה בנימין נתניהו והיועץ לביטחון לאומי מאיר בן שבת ועם בכירים במערכת הביטחון.

בתוך כך מצרים העבירה מסר לארגון הטרור חמאס כי בכל מו"מ על הבנות ורגיעה עם ישראל יהיה חיוב לכלול את נושא החזרת השבויים והנעדרים הדר גולדין, אורון שאול, אברה מנגיסטו והישאם א-סייד. בעיתון מקומי בעזה מדווחים כי ישראל מתעקשת לקשור את הנושא ברגיעה ובתחילת שיקום הרצועה.

ארגון הטרור חמאס השיב להודעה בביטול, והודיעו שעסקת שבויים אינה קשורה לרגיעה הביטחונית והצבאית. לטענתם, מדובר בסוגיה שונה לחלוטין, שידובר לגביה בהמשך.

במאמצים לשמור על הרגיעה משלחת של המודיעין המצרי הגיעה אמש לרצועת עזה, ונפגשה עם אנשי ארגון הטרור חמאס, ביניהם מרוואן עיסא, סגנו של מוחמד דף ואחד מבכירי הארגון. המשלחת הבהירה לארגון הטרור שישראל עיקשת בעמדתה שלא לנהל משא ומתן בנושא הפסקת אש לטווח ארוך וממושך, שתכלול בין היתר את שיקום עזה, ללא החזרת השבויים ברצועה.

בתוך כך מזכ"ל הג'יהאד האסלאמי, זיאד נחאלה, הזהיר אמש את ישראל מפני כל ניסיון התנקשות בבכירי התנועה, ואמר: "לכל תקיפה תהיה תגובה מיידית והיא הפצצת תל אביב". לדבריו הארגון ימשיך לעקוב אחר מידת מחויבותה של ישראל להפסקת האש, והתנהגותה כלפי ירושלים בכלל ושיח ג'ראח בפרט.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמונה זה לעלות במדרגה הראשונה, למרות שלא רואים את כל גרם המדרגות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים