שיתוף
תגובות
חדשות » האוקראינים מסננים את לפיד • "נעלבו"
צבא מוכה אכזבה
האוקראינים כבר לא משתפים פעולה עם ישראל. לא רק שר החוץ שלהם ברוגז עם לפיד- גם שר הביטחון של אוקראינה זועף על ישראל, שעומדת בסירובה להעביר לקייב סיוע צבאי
יאיר לפיד ונפתלי בנט | צילום: דוברות הכנסת - נועם מושקוביץ

שר החוץ יאיר לפיד רצה לשוחח בשבוע שעבר עם מקבילו- שר החוץ האוקראיני דימיטרו קולבה. לשכת לפיד פנתה לקייב, אך נמסר לה כי השר האוקראיני עסוק, בשל פגישתו הצפויה עם מקבילו הרוסי סרגיי לברוב.

בלשכת השר האוקראיני הבטיחו לישראלים כי הוא יתקשר לשר לפיד בתוך שעות. מאז חלפו חמישה ימים ושר החוץ של אוקראינה לא התקשר.

במשרד החוץ ניסו פעם אחר פעם ליצור קשר עם השר ומסרו לו כי שר החוץ הישראלי מעוניין לשוחח עימו, אך לשווא. מדובר בתופעה שהולכת וצוברת תאוצה באוקראינה, להפסיק ולחבב את ישראל, ואף לתקוף אותה במילים חריפות.

ההתנהלות הילדותית הזאת נובעת מסוד גלוי וידוע לכל- ישראל היא שחקנית מרכזית ומדינת מפתח בכירה במערב, מחד- כבת בריתה הקרובה ביותר של ארה"ב, מאידך זאת ששומרת על יחסים תקינים וטובים עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, זאת משיקולים ביטחוניים אסטרטגיים פנימיים הקשורים בגבול הצפוני שלנו, ובעקיפין- ביד החופשית שמקבלת ישראל מפוטין לתקוף את האיראנים בשטח סוריה.

זאת הסיבה שלמרות הפצרות חוזרות ונשנות מצד האוקראינים, ישראל עומדת איתן בסירובה שלא להעביר לאוקראינה סיוע צבאי משום סוג. בעיקר, רוצים האוקראינים שישראל תעביר להם את מערכת כיפת ברזל, וטכנולוגיה צבאית מהמתקדמות בעולם.

ראש הממשלה בנט נותר איתן בהחלטתו, שאינה פתוחה לשום דיון. המערב מעביר לאוקראינים מספיק, הוא אומר בשיחות סגורות. ואולם גם המערב לא מרעיף על אוקראינה את מטוסי הקרב הכי מתקדמים, אחד הטנקים שהיו רוצים האוקראינים בלחימה מול הרוסים הוא 'מרכבה' הישראלי. שכן ישראל ידועה בעולם כיצרנית טכנולוגיה צבאית עילית.

למרות קריאות ההידד במערב לזלנסקי, הצבא האוקראיני חורק ומקרטע. אם בכלל ניתן לכנות אותו צבא, מהסוג המודרני. גדודי לוחמים אוקראיניים יוצאים לשדה הקרב כשאינם חובשים קסדות, עד כדי כך.

האוקראינים רוצים, צריכים, יותר נכון אמצעי לחימה. מכל הסוגים. ואם כבר נשק וטכנולוגיה, אז את הטופ. את התוצרת של רפא"ל, התעשייה האווירית ועוד.

כשהבינו בקייב כי יש פער גדול בין הרצוי למצוי, וכי הודעת הגינוי באו"ם זה בגדול הכי רחוק שישראל מוכנה ללכת, פלוס סיוע הומניטרי, הם החליטו להיעלב.

בכיר אוקראיני אמר שקולבה, שר החוץ של אוקראינה, כעס ונעלב על כך שלפיד התקשר לשר החוץ של רוסיה לברוב בשבועות שקדמו למלחמה ואף ביקר במוסקבה, אבל את האוקראיני לפיד שכח. אם כך, החליט שר החוץ האוקראיני 'לשכוח' את לפיד.

מסתבר שהשר האוקראיני לא היחיד. גורמים בקייב מדווחים כי בסביבתו הקרובה של הנשיא זלנסקי הולך וגובר הכעס על ישראל. מי שמוביל את הקו הביקורתי הזה כלפי ישראל הוא ראש לשכת הנשיא אנדריי ירמאק – האיש הקרוב ביותר לזלנסקי והחזק ביותר במדינה אחרי הנשיא.

גם שר ההגנה האוקראיני אלכסי רזניקוב לא מפסיק להשמיץ את ישראל. בסרטון שהתפרסם אתמול מביע שר ההגנה האוקראיני תסכול מכך שישראל מתעקשת לא להתייצב לצידה של אוקראינה ומסביר כי הדבר עלול להביא לפגיעה באמון בין המדינות בשנים הקרובות.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
איננו רואים דברים כפי שהם אלא כפי שאנו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים