שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » מדיני » שר החוץ יאיר לפיד נחת בבירת בחריין
ביקור חגיגי
במסגרת זו, ייערך טקס חגיגי בשעות הבוקר כאשר המטוס הראשון של "גולף אייר", החברה הלאומית הבחריינית ימריא מהממלכה לנמל התעופה בן גוריון
לפיד ושר החוץ של בחריין עבד אל-לטיף אל-זיאני | צילום: Stefano Meloni ודוברות שגרירות ישראל ברומא

פירות השלום: שר החוץ וראש הממשלה החליפי יאיר לפיד נחת לפני שעה קלה (ה') בבחריין לביקור רשמי ראשון של בכיר ישראלי בממלכה, שם הוא צפוי לחנוך במהלך הביקור את השגרירות הישראלית בבירה מנאמה ולהיפגש עם שורה של בכירים מקומיים. המשלחת הישראלית התקבלה על ידי שר החוץ הבחרייני ד"ר עבד א-לטיף א-זיאני.

משרד החוץ פרסם אמש הודעה בה נכתב כי האירוע נערך "בהזמנת שר החוץ של בחריין" וכי הצדדים "יחתמו על שורה של הסכמים בילטרליים".

הביקור מגיע בעקבות נרמול היחסים שנחתמו ב"הסכמי אברהם" באוגוסט אשתקד שבעקבותיהם בחריין מינתה שגריר ראשון בישראל ואף הרחיבו את ההסכמים לענף המסחר והתיירות.

במסגרת זו, ייערך טקס חגיגי בשעות הבוקר כאשר המטוס הראשון של "גולף אייר", החברה הלאומית הבחריינית ימריא מהממלכה לנמל התעופה בן גוריון. כאמור, במהלך היום לפיד ייפגש עם א-זיאני לשיחה בארבע עיניים אך גולת הכותרת תהיה החניכה של השגרירות הישראלית בממלכה, אירוע היסטורי ממדרגה ראשונה וציון דרך עם פוטנציאל אסטרטגי עצום.

בתוך כך אמר הבוקר מנכ"ל משרד החוץ ‎אלון אושפיז בראיון לגלצ: "יש לנו מגעים עם שורה ארוכה של מדינות, אין לי שום ספק שזה יגיע לכדי מיצוי בחודשים הקרובים או בשנה-שנתיים הקרובות. לא נכון לשבת עם סטופר ורשימה של מדינות ולנסות למחוק אותן מהלוח – אבל אנחנו במקום טוב".

כזכור, ראש הממשלה נפתלי בנט נפגש מוקדם יותר השבוע עם שר החוץ הבחרייני בשולי העצרת הכללית של האו"ם בניו יורק, פגישה משולשת שכללה גם את השר לענייני מדינה במשרד החוץ של איחוד האמירויות.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
נעריך את הרגע הזה, לפני שהוא הופך לזיכרון

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים