שיתוף
תגובות
חדשות » שר החוץ לפיד בפעילות נגד הגרעין האיראני
מסע מדיני
שר החוץ לפיד: אחרי הרבה מאוד שנים עמדתה של ישראל נשמעת ועמדתה של ישראל נחרצת
שר הבטחון גנץ ושר החוץ לפיד בתדרוך | צילום: משרד החוץ

שר החוץ יאיר לפיד סיים אחה"צ פגישה ארוכה וחמה עם נשיא צרפת עמנואל מקרון. במהלך הפגישה נידון בהרחבה חידוש השיחות עם איראן.

שר החוץ חזר והדגיש את העמדה הישראלית שאיראן מנסה למשוך זמן על מנת להתקדם עם תוכנית הגרעין שלה ועל הצורך המיידי של החזרת הסנקציות בידי המעצמות ועל הצורך הדחוף ב PLAN B.

בהמשך שוחחו שר החוץ לפיד ונשיא צרפת על היחסים הבילטראליים בין המדינות ועל האפשרויות להרחיב ולהעמיק את שיתוף הפעולה בנושאים בטחוניים, כלכליים ועוד.

בסיומה אמר שר החוץ לפיד: "אני מסיים עכשיו שלושה ימים של שיחות בלונדון ופריז עם ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון, עם שרת החוץ, עם נשיא צרפת עמנואל מקרון – על הגרעין האיראני, במקביל לשיחות הגרעין בוינה.

"אחרי הרבה מאוד שנים עמדתה של ישראל נשמעת ועמדתה של ישראל נחרצת. אסור להסיר את הסנקציות מאיראן. צריך להדק את הסנקציות, צריך לשים על איראן איום צבאי אמיתי כי רק זה ימנע ממנה להמשיך במירוץ שלה לגרעין.  המירוץ לא נעצר כאן והמירוץ לא נעצר בשיחות בוינה.

"יחד עם ראש הממשלה בנט יחד עם שר הביטחון גנץ שנוסע לווישנגטון בשבוע הבא, אנחנו נמשיך לעבוד כדי שהעולם יבין את האיום האיראני במלואו".

כזכור, אמש (ב') התייחס שר הביטחון גנץ למו"מ על הסכם הגרעין במסגרת טקס מעבר אמ"ן לנגב ואמר כי: "בימים שבהם נבנה מולנו איום קיומי של המשטר האיראני המאיים על העולם, על יציבות האזור ועל ישראל, מודיעין מתקדם ואיכותי, הוא vתנאי ליכולת הפעולה המבצעית והעצמאית של מדינת ישראל, וגם הבסיס ליכולתנו לרתום את שותפותנו בעולם ובראשן ארצות הברית לעניין זה.

"בימים אלו, צוותים ישראלים חולקים עם ידידותנו בעולם מידע מודיעיני המצביע על המשך הדהירה של איראן לגרעין תוך הפרת ההסכם שבתוקף עם מדינות אירופה.

"היום התחדשו שיחות הגרעין בין איראן והמעצמות. חשוב להדגיש – העם האיראני אינו האויב שלנו. אזרחי איראן, הנאנקים בימים אלו תחת מחסור חמור במים, בחשמל ובפרנסה – הם קורבן של משטר ששם את שאיפתו להיות הגמון קיצוני באזור ובעולם, על חשבונם. אנו אומרים להם גם היום – שחיים בעוני ובדלות אינם גזירת גורל.

"לשותפינו אני אומר – לזמן שעובר חייב להיות מחיר שיתבטא בסנקציות כלכליות ופעולות צבאיות, בכדי שהאיראנים יעצרו את המירוץ הגרעיני ואת התוקפנות האזורית. איננו מתנגדים לשיחות – אך אסור לתת יד למריחות. איננו מתעלמים מהצורך הבינלאומי והאזורי להגיע לפתרון מול האיראנים, אך איננו פותרים את עצמנו כמדינת ישראל חזקה ועצמאית, מלהעמיד את הפתרונות שלנו להגן על עצמנו במו ידינו כשנחליט שכך צריך לעשות".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
בנה את החלומות של עצמך, אחרת מישהו אחר ישכור אותך כדי לבנות את החלומות שלו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים